Gå til innhold

Irriterende ekko i Windows-lyder - trenger SB Surround mixer

Anbefalte innlegg

Jeg har et Soundblaster Audigy Player lydkort og Windows XP.

Formaterte nylig PCen uten å ha driver-CDen som fulgte med tilgjengelig.

Windows XP har ingen driver til lydkortet, følgelig måtte jeg laste den ned fra SoundBlaster.com.

Når jeg nå hører på musikk eller ser på film i Windows, hører jeg et slags ekko i lydene.

Slikt har jeg aldri hatt problemer med før.

Det virker som om EAX-effektene eller tilsvarende er skrudd på, men dette får jeg ikke endret da jeg bare fikk tak i selve driveren til lydkortet på nettsidene til Creative Labs. Denne har ikke innstillinger for slike lydeffekter, man trenger egne programmer for å endre på slikt.

Surround Mixer etc (som jeg vet har innstillinger som EAX på/av etc) ligger der ikke, og Playcentre ligger der kun som oppdatering.

Det er ikke programmene jeg bruker til å spille av filmer og musikk som forårsaker lydeffektene. Har prøvd Winamp3, Windows Media Player, Divx Player 2.0 Alpha etc. Samme effekt fra alle sammen, har trålt gjennom dem uten å finne noen feil innstillinger.

Hvis noen kunne være så snill å sende meg de nødvendige filer / hjelpe på annet vis, blir jeg svært så glad! :smile:

Til slutt må jeg legge til at jeg vanligvis styrer unna alle slike tilleggsprogrammer som følger med lydkort etc, men denne gangen ser det ikke ut til at jeg har noe valg..

[ Denne Melding var redigert av: mbst på 2002-09-14 13:59 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-09-14 15:22, MrA| skrev:

Hmm... har opplevd det samme på mitt SB Live! 5.1 kort. Løsningen var og fyre opp noe som kalles for "Creative Restore Defaults", et lite program som jeg fikk med ubevisst. Fant det på startmenyen når jeg hadde samme problem som deg :smile:.

Jeg skulle gjene ha prøvd Creative Restore Defaults.

Problemet er at jeg som sagt ikke har installasjons-CDen tilgjengelig.

Hvor får jeg tak på dette programmet? Kunne noen sende meg det feks?

(Evt sende hele CDen over nettet)

:smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-14 16:38, MrA| skrev:

Jeg har CDen... Kan gjøre om til ISO men jeg har dritt linje så jeg vet da **** åssen jeg skal få uploada det. :sad: (linje Telenor adsl 728/128)

Litt treg upload, sant nok, men fortsatt ADSL..

Jeg har 2048/640 fra NGT (tilbud for NTNU-studenter), så får nok tynet ut det du har å gi.. :smile:

Du kunne jo kopiert den til harddisk, slettet alle demoene som er lagt med (tech-demoer av diverse slag), zippa resten og sett hva det kom på.

Trenger ikke isoen, bare driver pluss diverse tilleggsprogrammer.

Hadde du kunnet gjort det, ville jeg blitt svært takknemlig! :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-14 21:49, MrA| skrev:

Tror du kortet ditt funker med 5.1 CDen? Du kan vel alltids laste den ned fra
?

Kan man laste ned hele CDen fra Creatives nettsider?

Det hadde vært fint, men tviler på at det går, fant den ikke innpå sidene i hvert fall.

Fungerer nok ikke med SB Live 5.1 driveren på et SB Audigy.

Dvs hvis ikke Creative Labs bruker et unified driversystem som Nvidia gjør da.

:smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...