Kjekssjokolade Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Har som sakt et NAT problem som viser seg å vere et skikkeli nat problem. Jeg har gjort alt som står på denne siden WIKI men jeg har ennå nat problem -Har forwarda router/modem -lagt porten/ip til som untak i brannmur -Routing and Remote Access service er deaktivert -å har lagt det til som tjeneste internett brukere skal ha tilgang til, på avanserte instillinger i egenskaper for internett Har telenord medium linja D-link DGL 4300 router (Måtte ha det, siden noen i huset skulle ha tråløst) Er med uansett port jeg har NAT problemer Det er først nå jeg har fått NAT problem, har hatt den routeren en god stund uten slike problemer. Så hva kan det være jeg må gjøre? blir afk til kl er 18 - 19 idag, så kan ikke svare på andre spørsmål. på forhånd takk Lenke til kommentar
Konge Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Er Telenor som selskapet heter sitt modem satt i bridge ? Jeg har tro på at du gjør som følgende og ikke bry deg med noe setting under firewall . Lenke til kommentar
NorKing1 Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Har som sakt et NAT problem som viser seg å vere et skikkeli nat problem.Jeg har gjort alt som står på denne siden WIKI men jeg har ennå nat problem -Har forwarda router/modem -lagt porten/ip til som untak i brannmur -Routing and Remote Access service er deaktivert -å har lagt det til som tjeneste internett brukere skal ha tilgang til, på avanserte instillinger i egenskaper for internett Har telenord medium linja D-link DGL 4300 router (Måtte ha det, siden noen i huset skulle ha tråløst) Er med uansett port jeg har NAT problemer Det er først nå jeg har fått NAT problem, har hatt den routeren en god stund uten slike problemer. Så hva kan det være jeg må gjøre? blir afk til kl er 18 - 19 idag, så kan ikke svare på andre spørsmål. på forhånd takk 5515485[/snapback] Hei... Ja som han over her sier, telenor sitt modem må du sette i Bridge modus. Hvilken type telenor modem har du...? Når du har gjort det burde du oppgradere til siste firmware på DGL-4300, det er versjon 1.6. Dette fordi jeg hadde samme problem angående telio ip telefoni. Jeg hadde vært inne å stilt på diverse konfigurasjoner, etter dette fikk jeg problemer. Fikk ikke telio til å virke igjen, men opppgraderte til 1.6, virket med en gang. Gjør du dette vil jeg tru NAT problemene dine forsvinner... NorKing1 Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 29. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2006 Tusen takk fo alle svar jeg glemte å skrive at jeg hadde oppgradert frimwere til 1,6 thomson speedtouch 510 var navnet på telenor modet Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 29. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2006 Men, hva mener du med bridge modus? å hvor gjør jeg det.....tror ikke jeg har vert borti det før Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 (endret) 510i bridge mode. Da må du sette opp en PPPoE oppkobling i routeren i steden. Og skru av dhcp. Endret 29. januar 2006 av ghbing Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 29. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2006 (endret) ehm..hva gjør egentlig bridge mode? Må jeg bytte noen instillinger inne på DGL-4300 routeren da? Endret 29. januar 2006 av kt600 Lenke til kommentar
Patz Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Bridge mode gjør at den fungerer som en switch. Lenke til kommentar
Konge Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 (endret) Ja du må inn på DGL-4300 for å sette denne opp til å kjøre PPPoE som vist på bildet under . Jeg anbefaler at du setter modemet ditt i Bridge . Endret 29. januar 2006 av Konge Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 30. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2006 jeg satte modeme i bridge modus...jeg har vert uten nett siden da....ordnett det etter jeg kom heim fra skola idag.... når jeg satte modeme i net modus, ville den ikke ta imot selve nette..... Lenke til kommentar
storken Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 gå inn her og sett den porten som du vil teste bakerst i linken https://www.grc.com/x/portprobe=49152 der ser du om den e åpen eller ikke har hjulpet meg mange gangner! Lenke til kommentar
NorKing1 Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Hei... Veit ikke helt om du har skjønt hva som har blitt skrivd her: Det du skal gjøre: Sette telenor modem i "bridge modus", dette gjør du ved å følge linken til telenor sine sider som står litt lenger opp her. Se at serienr stemmer. Deretter setter du PPPOE i Dgl-4300, dvs brukernavn og passord som du har fått fra telenor. Husk [email protected] Restart deretter Dgl-4300, når denne har kommet opp å gå igjen, river du ut stikk kontaktene til begge apparatene i 10 sekunder. Setter dem inn igjen og vips, alt er i orden. NorKing1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå