Gå til innhold

Amotor: Godt brukt til under 80.000


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere kunne sikkert testet to tilsynelatende identiske Golfer mot hverandre og likevel funnet en vinner og en taper. Mye rart kan skje på ti år, og det er eierne det som oftest står på. Syns ikke det er riktig å si at den ene bilen er bedre enn den andre på generelt grunnlag etter å ha testet to biler som helt sikkert har levd to forskjellige liv.

Lenke til kommentar

Det her er jo bare et test av to vilkårlige eiere og hvor flinke de har vært til å ta vare på sine biler, samt at det er klart det er en del variasjoner mellom biler av samme modell. Jeg vil heller velge å stole på tester som har grunnlag i statistikk fra utallige tester og kontroller gjennomført av NAF og TÜV, enn å legge spesiellt vekt på en slik test mellom en utvalgt velholdt Golf og en sliten Corolla. Denne testen er egentlig ytterst verdiløst som noe annet enn å vise at Corolla ikke alltid er et trygt valg og at man alltid må være kritisk og grundig med sjekk når man kjøper en hvilken som helst bruktbil. Testen viser jo absolutt ikke at Golf generelt er en mer driftsikker bil enn Corolla så vinklingen i testen er ganske snodig, om ikke rent tvilsom ;)

Lenke til kommentar

Det eneste denne testen viser er at Corollaen har hatt en slikkelig

dårlig eier og at golfen har hatt en god eier, og det er grove

faktafeil i artikkelen som:

 

GAMMEL TETTING: Her har noen forsøkt å tette en dyse som justerer oksygeninntaket til bensinmotoren.

 

Oksygensensoren er *ikke* en dyse og justerer *ikke* oksygeninntaket i motoren. Den måler syrenivået (co) i eksosen og raporterer dette til ECU som prøver å holde lamda verdien så nær 1 som mulig (14.7:1 luft:bensin) som gir

det beste forholdet mellom bensinøkonomi og utslipp og er best for katalysatoren

 

Den eneste måten en kan justerer oksygentilførelen til motoren er med høyrefoten (Gasspedalen hvist noen lurte)

Endret av zandro
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...