Tore Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 (endret) Hei, for første gang nå så har jeg bestilt bilder på www.eurofoto.no... Til slutt fikk jeg valgene... A. Manuell korrigering (kr. 1 pr bildefil) B. Automatisk korrigering (av fotolab) C. Ingen korrigering. Etter en litt dårlig tankegang om at jeg ikke trengte korrigering fordi alle bildene jeg sendte inn har vært en kjapp tur innom PS så valgte jeg - C. Ingen korrigering... Å i dag kom bildene i posten, å et bilde jeg har bestilt i 20x25 ble ALT for mørkt... Å kan ikke henges på veggen, da det er mye mørkeren en det er på PCsjermen, som jeg tengte det skulle være... Samme med en del av de små 10x13 også, skuffende mørke... Hvis bildene ikke trenger korigering, får de det heller ikke.? Hvor merkbar er korigeringen.? Har du fått noen bilder "ødelagt" (endret fra hvordan du tengte bildet) av korrigering.? Jeg ble heller ikke imponert over eksempelbildet for korrigering.... Edit : fjernet en del leifer... Endret 29. januar 2006 av Scorpioen84 Lenke til kommentar
JammenIkkeLettDaGitt Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Hei, for første gang nå så har jeg bestilt bilder på www.eurofoto.no... Til slutt fikk jeg valgene... A. Manuell korrigering (kr. 1 pr bildefil) B. Automatisk korrigering (av fotolab) C. Ingen korrigering. Etter en litt dårlig tankegang om at jeg ikke trengte korrigering fordi alle bildene jeg sendte inn har vært en kjapp tur innom PS så valgte jeg - C. Ingen korrigering... Å i dag kom bildene i posten, å et bilde jeg har bestilt i 20x25 ble ALT for mørkt... Å kan ikke henges på veggen, da det er mye mørkeren en det er på PCsjermen, som jeg tengte det skulle være... Samme med en del av de små 10x13 også, skuffende mørke... Hvis bildene ikke trenger korigering, får de det heller ikke.? Hvor merkbar er korigeringen.? Har du fått noen bilder "ødelagt" (endret fra hvordan du tengte bildet) av korrigering.? Skal du printe ut større enn 10x15 anbefaler jeg manuell korrigering, koster vel 1 krone ekstra pr print. Når det gjelder 10x15 har det fungert fint på automatisk korrigering når jeg har sent inn. Fikk engang flere 20x30 print som var blitt alt for mørke: Mailet en høflig klage og fikk sporenstreks sent nye uten ekstra kostnader eller spørsmål, disse ble dessuten perfekt. JILDG 5515141[/snapback] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå