Onyx Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 (endret) Hei! Har tenkt litt etter nå og fundert om jeg skal kjøpe meg en ny PC. Så er jeg veldig usikker på hva slags hovedkort og hvilket oppsett jeg burde gå for. Og kan man kjøre et enkelt ATI Radeon kort på et nForce 4 SLi hovedkort? I fremtiden kommer jeg til å oppgradere, så hva gir best ytelse av SLi og CrossFire oppsett? Skjermkort-messig så er nVidia best pr. dags dato (?). Kommer så klart til å bruke PC'en mest til spilling. Kommer nok til å gå for et A8N32 SLi Deluxe, eller et Asus A8N-SLi Deluxe. Så var det det med skjermkort som jeg sa da... Hadde vært fint med en eller flere tilbakemeldinger av dere. På forhånd takk! Endret 29. januar 2006 av onyX Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Og kan man kjøre et enkelt ATI Radeon kort på et nForce 4 SLi hovedkort? selvfølgelig Lenke til kommentar
abcosv Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Fra det jeg har lest fra tester, er de aller nyeste ATI-kortene jevnt over litt bedre enn 7800GTX 512MB. MEN; 2x 7800GTX 512MB i SLi slår de beste crossfire-kortene ati har (jevnt over). Samtidig er vel siste generasjon ATI-kort (1900) noen hundrelapper dyrere enn siste nvidia-generasjon. Må nevnes at de første ATI-driverne etter 1900-releasen virker litt buggede og lite optimaliserte over hele linja, slik at ytelsen mest trolig vil øke i stort sett alle spill etterhvert som ATI slipper nye drivere til kortene. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 29. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2006 (endret) Greit. Jeg kommer nok til å gå for et av de Asus kortene over der. Og etter min mening så vil nVidia sine skjermkort falle best i smak. Naboen har X850 i et MSI nForce 4 SLi hovedkort (husker ikke navnet), så det går helt fint for han... Kom på det nå, hehe . Når pengene er klart til bruk i lomma, så blir et av nVidia's råeste kort. GeForce 7800-serien. Men hvet ikke helt enda. Kanskje dere kan komme med et forslag? Budsjett på under 3000 - 2500,-. Takk for svar. Endret 29. januar 2006 av onyX Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Blir nok et ATI vs Nvidia spørsmål det der og siden de bytter på å overgå hverandre hele tiden om dagen så har det ikke ekstremt mye å si.. La lommeboken bestemme, er vel beste rådet man kan gi. Selv liker jeg best Nvidia, men det er mest en smaks/vanesak. Lenke til kommentar
thingul Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Til 2500 er vel 7800 gt ett greit kjøp. Lenke til kommentar
Nevermind75 Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Fra det jeg har lest fra tester, er de aller nyeste ATI-kortene jevnt over litt bedre enn 7800GTX 512MB. MEN; 2x 7800GTX 512MB i SLi slår de beste crossfire-kortene ati har (jevnt over). Samtidig er vel siste generasjon ATI-kort (1900) noen hundrelapper dyrere enn siste nvidia-generasjon. Må nevnes at de første ATI-driverne etter 1900-releasen virker litt buggede og lite optimaliserte over hele linja, slik at ytelsen mest trolig vil øke i stort sett alle spill etterhvert som ATI slipper nye drivere til kortene. 5515114[/snapback] De nyeste ATI korta er bedre enn 7800GTX 512MB og billigere, er også bedre i crossfire. Men til prisen det er snakk om her er 7800 GT det beste kjøper. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Siden du velger ett ASUS nForce 4 kort så har du ingen andre valg enn SLI. Crossfire vil kun virke på spesifiserte Crossfire kort. Men jeg vil tro SLI vil fungere best i dag, ikke på grunn av at jeg har ett SLI oppsett eller noe, men jeg tror SLI er med modent fordi de har lenger fartstid, og dermed har hovedkortene bedre. Og Crossfire en jo ikke enkelt å få tak i heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå