LL Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Lian-Li V1000/V1200/V2000 har et spesielt oppheng for harddiskene. Hvordan er dette i forhold til støy fra diskene? Jeg tenker spesielt på vibrasjoner. Noen av dere som har erfaringer med dette - i så fall hvilket kabinett og hvilken HDD? Jeg har lagt ved noen bilder som viser hva jeg sikter til... Hva er forøvrig forskjellen på den ordinære serien og PLUS serien? Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Diskopphenget består av 4 skruer med "lang hals" som skrues inn i diskene. Deretter skyves disse inn i vibrasjonsdempende plastskinner og låses i forkant. Ellers følger det også med gummiringer til å tre utenpå hjulene som også bidrar til vibrasjonsdemping. Selv har jeg fylt 5 av de 6 diskplasssen og er lite plaget av vibrasjoner/diskstøy. Til plussutgaven medfølger en ekstra brakett med en 120mm vifte som monteres over PCI området på hovedkortet og trekker eventuell varm luft derfra. Skal du bruke denne anbefales en viftekontroll! Denne kan ellers også kjøpes separat hos Microplex om du ikke er sikker på om du trenger den til å begynne med. Vær også litt obs om du har HK med heat-pipe kjøling, da kortet monteres opp/ned i dette kabinettet hvilket visstnok ikke anbefales av bl.a. ASUS... Ellers kan kabinettet anbefales på sterkeste! Lenke til kommentar
LL Skrevet 29. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2006 Det viktigste for meg er at det er et kabinett av god kvalitet og gode kjøle egenskaper. Støynivået er også ytterst viktig. Det er derfor jeg bekymrer meg litt for diskopphenget. Jeg vurderer et V1200 kabinett. Skal fylle det med et par Samsung disker. Fant følgende tråd om HDD opphenget: http://forums.silentpcreview.com/viewtopic.php?t=16156 Dessverre har jeg ungen referanser for hvor mye støy disse folkene finner akseptabelt. Jeg kjører strikkoppheng i mitt nåværende kabinett... Jeg tenker å kjøpe et Zalman Reserator Plus sammen med kabinettet. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 (endret) Nettopp derfor jeg ikke har så lyst til å uttale meg ytterligere om støynivået, da jeg er redd mine referanser ikke er helt 100 (Har 5 maskiner stående i samme rom, og dermed blir ikke dette den som høres mest...) Men det er andre her på forumet som har bekreftet at de synes det er stille også. Noen anbefaler imidlertid å fjerne/sage ut viftegrillene. En av de viktigste egenskapene for meg er at blant annet diskene er godt avkjølt... Edit: Fant en link til annen som i allefall ble fornøyd https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=506563&hl= Kvaliteten er forøvrig helt ubeklagelig! Endret 29. januar 2006 av trn100 Lenke til kommentar
LL Skrevet 29. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2006 Takker for nyttig tråd. Et lite spørmål til: Hvor god er kjølingen av diskene dersom en reduserer viftehastigheten (5 volt). Datasikkerhet er selvfølgelig også viktig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå