Iminzilion Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Hvordan får jeg satt dette opp i Mandriva 2006.0 ? Jeg har fått det opp før med slackware. Men er litt småforvirret med driveren til ati. Hvordan setter jeg dette opp? Driveren blir loada og kjøres. Men får ikke satt den med 2 skjermer. (høyre og venstre skjerm) Lenke til kommentar
EpziloN Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 tror du skal mekke litt i xorg.conf(sett at mandriva bruker xorg). burde vell se slik ut: Section "ServerLayout" Identifier "Default Layout" Screen 0 "Screen0" 0 0 Screen 1 "Screen1" RightOf "Screen0" InputDevice "Generic Keyboard" InputDevice "Configured Mouse" EndSection ikke flame meg om jeg tar feil, om du har klin like skjermer, kan du vell egentlig bare klippe og lime sånn at Monitor, Device og Screen er like, dog ikke ta dette for god fisk da jeg vet fint lite om linux. ta å mekk en sikkerhets kopi. Epz. Lenke til kommentar
Iminzilion Skrevet 29. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2006 er ikkje helt sikker. for jeg har både xorg config fil og xfree86conf fil. Og ser temmelig like ut begge. Lenke til kommentar
EpziloN Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Hmm.. er ingen guru men trodde at en linux distro kun kjørte det ene eller det andre. om du har screen, monitor og device, kan du jo bare prøve å klippe og lime i begge, bare husk å ta backup. Epz. Lenke til kommentar
EpziloN Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 mulig denne linken kan hjelpe deg. http://people.fruitsalad.org/lauri/archive...for_nvidia.html Epz. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Denne her jeg brukt til å sette opp dual screen. http://gentoo-wiki.com/HOWTO_Dual_Monitors Du bruker enten xorg.conf eller xfree86.conf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå