Gå til innhold

TES: shadows er ute!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Grafikk er ikke alt, men plager meg at jeg ikke får se all den eye candyen som de viste på e3 demoen. Spesielt det med kjettingen å ribb beina. Er jo selfølgelig gøy med bra fysikk motor i spillet også, men ettersom jeg har fått med meg, kan man ikke skade noen med å kaste objekter på dem. De har jo også tatt vekk mye annet fra spillet som feks. leviathan, spyd osv.  Kan fremdeles bli bra, men noe next-gen game blir det nok ikke på den grafiske siden.

5530202[/snapback]

Trøst deg med at ting som levitation, spyd, crossbows osv, helt sikkert kommer som mods. Enten fra Bethesda, men mest sannsynlig fra spillerne.

Lenke til kommentar
Ikke for å være sytete, men jeg gidder ikke bruke penger på noe som jeg vet kunne vært "så og så" mye bedre enn det egentlig er når det er ei jævla konsollmaskin som er skyld i at kvaliteten på spillet synker.

 

Nei, da blir det vel heller Gothic 3 på meg.

5534341[/snapback]

Med andre ord så er ikke spillbarhet interessant for deg.

Lenke til kommentar
Ikke for å være sytete, men jeg gidder ikke bruke penger på noe som jeg vet kunne vært "så og så" mye bedre enn det egentlig er når det er ei jævla konsollmaskin som er skyld i at kvaliteten på spillet synker.

 

Nei, da blir det vel heller Gothic 3 på meg.

5534341[/snapback]

Det hjelper ikke å tenke at "dette kunne vært mye bedre", for det endrer ingen ting. Det vil fremdeles bli fantastisk. Ville du kjøpt det hvis de aldri hadde med skygger på objekter fra begynnelsen av? (At det ikke var diskutert i det hele tatt, altså.)

 

Hvis ja, så går jo uttalelsen din bare på at du vet om at de har droppet en feature. Forskjellen ligger da bare hvorvidt du visste om det, spillet er det samme.

 

Hvis nei, så hvorfor kjøper du spill da? Alle kan jo være mye bedre enn det de er; ingen er perfekte.

Endret av MiSP
Lenke til kommentar

Ohh leste den offisielle uttalelsen om skyggene psv på hjemmesida i dag. Herregud hvor mye som kan skje over 2 uker! Det er faktisk ikke mer enn 2 uker siden jeg kikket der og da var alt greit,med forbehold om at spillet skulle slippes "så snart som mulig". Noen sier mars,andre sier slutten av april. Hvem skal man tro liksom? =P

Det jeg har merket er at man etter hvert tenker mer på penger enn på spill-fansen,noe som til syvende sist vil føre til at spillindustrien dør. Folk som har 360 (blant annet broren min) er selvsagt glad for at et slikt spill med enormt omfang kommer ut på en konsoll. Men uansett blir ikke spillgleden like stor som med PC. Det oppdaget jeg da jeg kjøpte Morrowind til xbox for noen år siden. Det hengte seg opp ganske ofte og laste-tidene var UTROLIG lange,noe som jeg tipper blir det samme med Oblivion på 360. I dag bruker jeg xbox og xbox 360 bare til DOA3,DOA4 og Halo 1 & 2. Resten kan drite og dra.

 

Jeg er ikke i tvil om at Oblivion kommer til å bli bra,har forhåndsbestilt både det,Gothic 3 og Heroes 5. Men jeg hater tanken på at de tenker bare på penger... Hva tror dere ellers er grunnen til at Oblivion kommer ut til 360? Kapre nye fans? haha... Ikke på en konsoll,det har de allerede bevist med Morrowind. Oblivion kan ALDRI bli en rpg revolusjon på konsoll.

Er garantert mange som vil reagere på det jeg har sagt,men husk at Norge har ytringsfrihet =P

 

Mvh Dejan

Lenke til kommentar
Ikke for å være sytete, men jeg gidder ikke bruke penger på noe som jeg vet kunne vært "så og så" mye bedre enn det egentlig er når det er ei jævla konsollmaskin som er skyld i at kvaliteten på spillet synker.

 

Nei, da blir det vel heller Gothic 3 på meg.

5534341[/snapback]

 

Gothic 3 screenshotene som er vist hittil viser at det absolutt ikke er noe bedre skyggelegging i dette spillet. Etter det jeg har sett er det ganske fraværende på alle bilder.

 

Hvis du ikke har tenkt til å oppgradere pcen din i nærmeste fremtid ville du uansett ikke hatt sjanse til å kjøre spillet med skygger på alle objektene med pcen du har i signaturen.

Lenke til kommentar
Jeg er ikke i tvil om at Oblivion kommer til å bli bra,har forhåndsbestilt både det,Gothic 3 og Heroes 5. Men jeg hater tanken på at de tenker bare på penger... Hva tror dere ellers er grunnen til at Oblivion kommer ut til 360? Kapre nye fans? haha... Ikke på en konsoll,det har de allerede bevist med Morrowind. Oblivion kan ALDRI bli en rpg revolusjon på konsoll.

Er garantert mange som vil reagere på det jeg har sagt,men husk at Norge har ytringsfrihet =P

5534832[/snapback]

 

Er enig med deg, etter min mening er ikke RPG's verdt en dritt uten mus og tastatur. Men det spillfans etterhvert har måtte venne seg til, er at spillbransjen, som så mange andre bransjer, styres av penger. Spillproduksjon koster såpass mange millioner dollar for tiden, at de som sponser studioet, bestemmer hvilke platformer og features spillet skal ha. Dette er jo selvfølgelig basert på hva som vil bringe inn mest penger, og ikke nødvendigvis hva som vil ta spillindustrien et steg videre.

Slik tok Deus Ex serien kvelden, etter at oppfølgeren kom ut på konsoll, har de fleste fansider/prosjekt sakte men sikkert visnet vekk. :cry:

 

Men heldigvis har i alle fall konsollene blitt såpass kraftige, at konsoll porter ikke er forutsatt å være elendige. Som noen var for bare få år siden.

Oblivion har heldigvis fortsatt et mektig resymé, der mye mer enn soft shadows må fjernes, før at spillet skal bli dårlig. :thumbup:

Lenke til kommentar
Med andre ord så er ikke spillbarhet interessant for deg.

5534623[/snapback]

 

 

 

Feil, det som er viktig for meg er at spillet står til de forventningene jeg har.

 

Jeg gleder meg ikke såååå innmari til Oblivion at jeg må ha det uansett. For meg er spillbarheten helt klart det viktigste, men jeg gidder ikke å støtte noen som lager et spill dårligere enn det det kunne vært bare fordi Xbox 360 angivelig er dårligere.

 

Jeg kjøpte heller ikke Age of Empires 3 fordi det ikke fungerer i windows 2000.

 

 

Synes det er latterlig å fjerne slike ting fra spill bare fordi konsollversjonen ikke skal være dårligere, er vel ikke det første spillet konsollene har "ødelagt" heller, uten at jeg kommer på hvilke spill.

Lenke til kommentar
(...) men jeg gidder ikke å støtte noen som lager et spill dårligere enn det det kunne vært bare fordi Xbox 360 angivelig er dårligere.

5535805[/snapback]

Bethesda Softworks har kanskje gjort en og annen ting som fansen ikke liker, men dette er allikevel en spillutvikler som fortjener godt og vel all støtte den kan få. Det er definitivt en av de utviklerne med best "good games vs bad games"-rate.

 

Noen kompromisser må man dessverre inngå for å få gitt ut spill i dag, men man trenger ikke å la den skutte elgen ligge og råtne bare fordi geviret var litt kortere enn forventet (sorry, har aldri vært noe flink med allegorier).

Endret av MiSP
Lenke til kommentar
[klipp]

Men jeg hater tanken på at de tenker bare på penger... Hva tror dere ellers er grunnen til at Oblivion kommer ut til 360? Kapre nye fans? haha... Ikke på en konsoll,det har de allerede bevist med Morrowind.

[klipp]

5534832[/snapback]

Å si at de (underforstått Bethesda), bare tenker på penger er litt drøyt, men likefullt et veldig godt poeng. Stakkars Bethesda måtte gjøre noe etter The Elder Scrolls 1 og 2 (Oblivion er som kjent 4'ern). Arena og Daggerfall var groundbraking og topp på de fleste områder, men solgte dårlig. For å få penger i kassa måtte noe gjøres for å holde utviklingen gående. Utvikling koster som kjent. Derfor valgte Bethesda i likhet med Bioware å utvikle til xbox. Morrowind solgte overaskende bra til xbox, men ble ingen hit blandt den gjengse xbox-gamer, det har du helt rett i. Jeg er også enig i Oblivion neppe blir noen revolusjon på 360 selvom MS vil det aldri så mye. Vet ikke helt hva det skyldes, men 1st person rpg passer nok ikke så godt til den kontrolleren. I tillegg har xbox et publikum som er mer ute etter kjapp morro.

 

Likevel skal vi som pc-folk huske på at "Morrowind consoll pengene" har betalt for mye av det snacksige gameplayet vi nyter godt av i Oblivion. Oblivion ville neppe vært så grand uten de.

 

En ting Bioware gjør smartere enn Bethesda, etter min mening, er å utvikle egne spill til consoll istedet for å paralellutvikle. Det sikrer i større grad at man får hentet ut styrkene til de forskjellige platformene istedet for å kompromisse. Stjerneeksempel her er vel Jade Empire, som er en suksess.

Lenke til kommentar

Naive lille meg begynner faktisk å tro på Bethesda når de sier at det sugde såpass mye kraft at det var bedre å legge om skyggeleggingen. Jeg tror de også på at teknikken som brukes for å tegne skygger er noe som er såpass godt implentert i motoren at det er umulig å forandre det ved et lite klikk i en meny eller en liten patch.

 

Og om jeg faktisk tar feil, og Bethesda selger rævva si litt mer til Microsoft enn det jeg først trodde, så tilgir jeg de. For Bethesda er et av de mest idealistiske utviklerne, i alle fall på den størrelsen, som bryr seg om spillerne og lager spill til ekte gamere. De er et av alt for få utviklere som ikke henvender seg til minste multiplum med spillene sine.

 

Det er langt i fra tilfeldig at Bethesda har et av spillindustriens mest lojale og positive fanbase.

 

(Å ikke bruke penger på et spill bare fordi de kunne vært noe mer enn det det ble er forøvrig noe av det mest barnslige jeg har hørt. Du får ta spillet for hva det er når det kommer.)

Lenke til kommentar
Ikke for å være sytete, men jeg gidder ikke bruke penger på noe som jeg vet kunne vært "så og så" mye bedre enn det egentlig er når det er ei jævla konsollmaskin som er skyld i at kvaliteten på spillet synker.

 

Nei, da blir det vel heller Gothic 3 på meg.

5534341[/snapback]

 

En skal ikke dømme et spill for hva det var eller hva det kunne ha blitt, men for hva det ER! ;)

Lenke til kommentar
Ikke for å være sytete, men jeg gidder ikke bruke penger på noe som jeg vet kunne vært "så og så" mye bedre enn det egentlig er når det er ei jævla konsollmaskin som er skyld i at kvaliteten på spillet synker.

 

Nei, da blir det vel heller Gothic 3 på meg.

5534341[/snapback]

 

:!:

Litt morsomt det du sa der. Når du ikke er forbanna lenger , tror jeg du kommer til å plukke opp Oblivion og digge det grenseløst :)

 

Man KAN jo nesten bare ikke la noe som fravær av skygger å ødelegge spillegleden. Men dette er vel individuelt.

 

At bethseda tenker på å tjene penger på dette , og gjør dermed en del ting som ikke er helt 100% i våre øyne, synes jeg man må regne med. De fortjener å tjene penger etter all arbeidet de har lagt inn i spillet. Så kan de lage flere gode spill i framtiden. Hvis morrowind ikke hadde blitt så kjent som det ble, tror jeg neppe de hadde hatt budsjett til å lage Oblivion.¨

 

Bestilte meg collectors edition til 600kr med frakt. Grisebillig spør du meg. Tipper jeg vil bruke rundt 150 timer på å runde spillet første gang. Så mange timers underholdning til den prisen funket fett.

 

Som en annen her sa, man må se på hvordan spiller faktisk ER, og nyte det utifra det. Synes jeg.

Lenke til kommentar

For de som har spillt HL2 så kan man se at grafikken der er ganske så imponerende, og at de aller fleste er fornøyd med grafikken der.

 

I HL2 så eksisterer det nesten ikke skygger, trær kaster ikke skygger blandt annet.

 

Den eneste skyggen jeg merket noe spessielt til i HL2 var skyggen av tønner bokser og lignende når jeg løftet dem opp med gravitasjons gunnern.

 

 

Så at disse skyggene blir fjernet tror jeg egentlig ikke jeg vil tenke over når jeg spiller Oblivion.

Det blir nok revulusjonerende i grafikken like vel, har noen av dere sett den skogen som er i oblivion i noe annet spill før?

 

tenkte meg det...

Slutt å syt, dette blir nok bra skal dere se :love:

Endret av Catch`Alpha
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...