corge Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Hvor ofte bør en olje f.eks. vanlige 80x80 mm chassis/PSU-vifter? Varierer dette veldig fra vifte til vifte og/eller med om viften har kulelager eller glidelager? Finnes det noen "tommelfingerregel" for dette? Og, stemmer det at når en hører lyder fra vifte så er det allerede for sent å redde den? Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Skal man ojle dem? Det har jeg aldri gjort. Om de bråker så kjøper jeg bare nye jeg Lenke til kommentar
icer Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 (endret) Står noe lite om det her Nyttig=bestem selv... edit: står ikke noe om hvor ofte man skal/må/bør olje vifter, men om viftene og glidelager vs. kulelager Endret 28. januar 2006 av icer Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Jeg oljer bare etter behov. Dvs. når man hører at viftene begynner å vibrere og lage ulyder. Hos meg har dette hittil bare vært et problem på 4x4cm vifter til brikkesett og skjermkort. Alle andre vifter har greid seg fint så lenge jeg har eid de. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå