AxTyZoR Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 (endret) Her er en mulighet til å komme fram til en konklusjon om AMD Athlon 64 X2 3800+ ! Ser det er en del meninger ute og går, så her kan de samles! Har en baktanke også da, har nettop bestillt meg en selv, og lurer på hva jeg kan forvente sammen med et ASRock 939Dual-SATA2 Forslag og meninger? Ja takk! Endret 28. januar 2006 av AxTyZoR Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Jeg er 101% fornøyd med min. Har ikke prøvd å klokke den enda, men den holder ikke tilbake for GF7800GT i Battlefield 2 iallefall Aldri opplevd "treig maskin", selv ved tunge oppgaver som inn/utpakking av RAR filer (noe som vanligvis stoppa maskinen min til det ugjennkjennelige tildigere). "Men den er bare klokket til 2.0Ghz standard." - Det er 3200+ nivå. Klart, du får en 10-15% bedre ytelse i spill akkurat nå med en 3500+ eller 3700+ (som er de som oftest blir anbefalt/spurt om til gaming) Men dual core spillene er allerede på vei... (Quake 4 anyone? - hvilket betyr alle spillene som er/blir basert på D3 motoren...) Og når man ser hvilken ytelsesøkning man får i det tilfellet, så ser jeg ingen grunn til å kjøpe singlecore lengre. 10% mer ytelse i dag? Aom man strengt tatt ikke trenger, fordi selv uten de 10%, så er man vell innenfor grensen til det spillbare, sågar også "utmerket spillbart"? Mot den enorme ytelsesforbedringen en hel ekstra kjerne gir? 200-400Mhz VS 2 x 2.0GHz... (sier på ingen måte at dette blir "4GHz", for det vet vi at det ikke tilsvarer, men uansett, det er utrolig mye mer prosessorkraft enn de 400Mhz mer du får med en 3500++) Lenke til kommentar
AxTyZoR Skrevet 28. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2006 Retta opp linken, som du ser så blir det ikke 2 prosessorer på meg ennda... Kjenner ikke til noe som helst av prosessorer osv, fikk bare denne anbefalt her inne.. Lenke til kommentar
AxTyZoR Skrevet 29. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2006 I mitt tilfelle så vil den får et 2Gb sett og 2x 512Mb pc3200 ram og kose seg med... twinmos et Gainward GeForce 6600GT 256 er også med på moroa... (Skal byttes ut ved neste mulighet) Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 med ett 6600GT blir det iallefall ikke CPU som blir flaskehalsen i de fleste tilfeller Lenke til kommentar
AxTyZoR Skrevet 29. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2006 med ett 6600GT blir det iallefall ikke CPU som blir flaskehalsen i de fleste tilfeller 5514959[/snapback] Neida, men det skal som sagt byttes ut ettervert... må bare ta det litt steg for steg... Penger vokser ikke på trær vettu Lenke til kommentar
Skink_123 Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Kjøp X2! Du vil angre om du ikke kjøper en dual core nå som det kommer for fullt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå