^fmj Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Har kjøpt en maskin som hadde win 98 innlagt. Det er ingen problem å få internett på den, men jeg finner den ikke på nettverket. Får heller ikke lov til å "gå inn" på arbeidsgruppe på win 98 maskinen. Den er koblet i en router som har innebygget switch, denne deler da internettet til to maskiner. Når jeg får nett, så må jo nettverket være i operativt? Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Det er litt kompabilitetsproblemer på fildeling mellom win95/98/me og win2k/xp/2003. Den enkleste løsningen er nok å sette opp en ftp-server på den ene maskina. Et godt og fullstendig program er f. eks. GuildFTPD www.guildftpd.com Lenke til kommentar
Deepsearch Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Du må vel inn på 98 maskina og sette på deling av filer + printer manuelt. Skal ikke være noe større problem å få til dette. Ikke lenge siden jeg gjorde dette ihvertfall. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 28. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2006 Deling av filer er greit nok. Men jeg når jeg trykker på "andre datamaskiner i nettverk" (elns), så kommer det opp en feilmelding. Det som jeg stusset over. Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Som sagt, omgå gjerne hele problemet ved å benytte deg av ftp isteden! Lenke til kommentar
Leet-Pete Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Som sagt, omgå gjerne hele problemet ved å benytte deg av ftp isteden! 5514668[/snapback] Enig! Prøv et FTP-program! Hvis det ikke funker, legg inn samme OS på begge maskinene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå