JKJK Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Nå nettopp oppdaget jeg at add/remove programs funksjonen i windwos hadde fått en merkelig feil. Når jeg åpner den, så lister den bare noen få programmer av de som er installert, og noen av dem ble avinstallert for flere måneder siden. "Remove" knappen på hvert program er også borte. Jeg leter totalt i blinde her. Har prøvd "last goog known configuration" og administrator kontoen, uten hell. Noen som kan komme med tips? Kan ikke komme på å ha installert noe i d siste. Kan det ha noe med windows installer å gjøre? Hadde ikke tenkt å formatere nå, men ser ut som jeg må. Men hvis noen har tips om hva jeg kan gjøre for å unngå det så blir jeg meget taknemlig. Skal prøve med en reparasjonsinstallasjon før jeg evt. totalt reinstallerer, men hadde vert kjekt å funnet ut av problemet uten reinstallasjon. Lenke til kommentar
Zyko Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Du kan prøve Add/Remove Pro. Har ikke prøvd det selv, men har hørt fet funker Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 ta en titt på ccleaner om den finner programmene, der har du samme avinstallerfunksjon og en opprydningsfunksjon. Mulig det kan være ett virus som har gjort dette, scan med en oppdatert virusscanner. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 31. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2006 Skal prøve noen av alternativene hvis jeg ikke finner ut hva som har skapt problemet. Viser seg imidlertid at nye programmer jeg installerer får "add/remove funksjon". Dette er virkelig merkelig! Scanner for virus og spyware nå. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 31. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2006 Har funnet ut at det er mye trolig en registerfeil. Under HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall skal alle programmer og sikkerhetspatcher som er installert ha en egen mappeoppføring i følge denne guiden. Når jeg sjekker en annen pc har samtlige programmer installert en oppføring der. På min pc, ligger kun èt program (mirc) som jeg installerte etter at denne bugen oppstod. Spørsmålet blir nå hvordan jeg skal få rettet opp dette! Har skrudd av system restore. Noen tips? Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Da er det trolig et program som har slettet de oppføringene.. men hvilket et og hvordan... Sjekket event log? Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 31. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2006 Eventlogg sier nada. Kan ikke huske å ha installert noe spes i d siste heller. Har funnet noe rundt området, men det er ikke løsningen for meg likevell, da alle disse oppføringene er forsvunnet! Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 31. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2006 Tror kanskje dette kan bli løsningen. Har såvidt bynt å prøvd noe som står der, foreløbig uten hell, men det var mange muligheter der, så det er fortsatt håp i hengende snøre. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 31. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2006 Har også fått tips om å installere MDAC 2.8 .... aner ikke hvorfor? Noen som synes det høres fornuftig ut? I såfall, hvorfor? Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Legg til/fjern-panelet er jo strengt tatt bare et praktisk oppsamlingssted for alle uninstallere da. Jeg synes det høres usannsynlig ut at du skal kunne gjenopprette det, siden oppføringene er borte i registeret - men uninstall.exe-ene er jo fremdeles tilsted i mappen til det enkelte program. Det er "snarveiene" som er borte, men det må du kanskje leve med. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2006 vell... det virker som om det har større ringvirkninger enn som så. Fikk bl.a. ikke avinstallert AOE 3 ... avinstalleringen gikk tilsynelatende normalt (bortsett fra noe raskt), men alle filene (inkl alle snarveier osv) var der enda. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 3. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2006 add remove pro finner bare programmene som er installert etter at feilen oppstod. Dette er til å bli GAL av! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå