Gå til innhold

Kritikk, bilde - "Krakk"

synsing

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette her var mye mer spennende enn det andre bildet du har lagt ut. Begge bildene har for stor ramme, men ellers er det ingen sammenligning. Det av den kvisten var ikke noe spesiellt. Et motiv man ser ti av på dusinet, og den dominerende rammen fikk det nesten til å forsvinne.

Dette, derimot, fikk meg til å stusse litt med en gang. Morsom vinkel å studere den gamle designklassikeren Balans fra. Det er fryktelig kompleks, men fargene og strukturen i setestoffet harmoniseres ganske bra med tredelene og filleryen under. På en merkelig måte fungerer helheten, til og med skyggene er greie.

Det er gøy å leke med ting man har rundt seg til daglig. Det er fine øvelser for å skjerpe sansene. Denne taler for seg selv. Ikke reklamefoto, ikke dokumentar, kanskje kunst? Grei idè som er godt gjennomført.

Lenke til kommentar

Takker for kritikk. Tanken med rammene var bare å skjerme de mørke bildene fra "motlyset" (les: den hvite bakgrunnen) men er kanskje overkill.

Men en ting lurer jeg på og det er de hvite relfeksjonene av lampa på de knottene. Bør jeg fjerne dem eller hører de hjemme der?

Lenke til kommentar

Mulig det er fordi jeg ikke er helt våken, men jeg sleit noe voldsomt med å forstå fysikken i bildet en stund. Ble nesten litt satt ut.

Hva skal man si? Veldig fine farger, og jeg liker kontrastene godt. Mye skygger, men det passer godt inn. Hele bildet gir meg en følelse av å være på hytta foran peisen, eller en litt gammeldags følelse.

:)

Lyset på knottene hører med, syns jeg. Ville latt dem være slik de er.

Endret av SirMaximus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...