Gå til innhold

clokking av amd x2 3800


Anbefalte innlegg

Hei er en av første gangene eg kloker en cpu . men lurer på

 

har 2 512 mb brikker med tvinmoss 3200 takkler ikkje å klokke meir en 2 mhz da låser pcn seg . dårli ramm men men .

eg vill overklokke cpuen min fra standar på 2,0 mhz amd til 2,5 mhz men kann eg det uten å clokke rammen og resten av hovedkorte sida eg har dårli ramm ?

 

i soffal kan nåken fortelle meg ka eg ska stille på for å få best clokking .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
nå har jeg lært litt mere om overclocking :p...

 

Sett minnet på DDR 266 for eksempel så kan du klokke mye høyere.

 

du KAN prøve på DDR 333 og, for å se om det går... hvis ikke det går så setter dy det på DDR 266

5528245[/snapback]

Spørsmålet er også om det er noe poeng. Pcen vil nok ikke virke noe bedre sånn når det gjelder spilling og sånn med minnet på 266 i steden for 400 med bare litt overklokk på cpu?

 

Det kommer helt ann på hva du bruker pcen til da :)

Lenke til kommentar

minnet blir like raskt når du klokker cpu tilstrekkelig... det som er viktig er å prøve å holde minnet rundt 200mhz sånn at du får ytnyttet det fullt ut...

 

foreksempel på AMD athlon x2 3800+ som jeg har... når jeg satte minnet på DDR 266

og fsb på 240, fikk jeg akkurat 200mhz på minnet og 2.4ghz prosessor, og det tilsvarer en AMD Athlon x2 4600+ som koster 2000kr mere...

 

for øyeblikket kjører min AMD Athlon X2 3800+ 2.0ghz @ 2.6ghz... og det stabilt!

og med en temp som er helt grei :D

 

Hos meg er det egentlig ikke så mye poeng.. men du får på en måte mer for penga når du klokker :p.. hvis du gjør det riktig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...