Gå til innhold

Hvilke farger passer sammen - Og sponsing? *LØST*

Anbefalte innlegg

Hei

EDIT:

Har kommet fram til at fargen skal være svart, og lys skal være grønne.

Et par spørsmål

Lakk (farvevalg)

Har tenkt å lakkere kabinettet mitt nå, og har bestilt lilla bitspower. Men siden musa har grønt lys i seg, så tenkte jeg at jeg kanskje skulle ha noe som står i stil med mus og pad. Derfor tenkte jeg at jeg bestiller (eller punktet nedenfor) et par GRØNNE lys og dropper de lilla, og trenger litt hjelp fra dere; Hvilken farge bør kabinettet lakkes i da? Får valgt så og si hvilken som helst farge tenker jeg, da fargeforhandleren kan mikse sammen den fargen man vil ha.

Håper dere kan komme med tips til hva slags farger som kan passe :)

Har forresten fått sagd ut hull i sidedøra så det er plass til vindu, håper å få montert det så snart alt er lakkert ferdig.

sponsing

*Fjernet da det står mye om dette i en sticky*

Håper på positive tilbakemeldinger!

Thomas

Endret av thomasw
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Svart går flott med grønt. Det er litt standard, men kult for det om:)

Gult kan gå, men best motsatt. Dvs Grønt kabinett og gule lys.

Når det gjelder sponsing får for du nokk ikke sånt uten at du lager en worklog. Worklog er vel den eneste grunnen til at folk sponser deg, reklamen på Norges største forum. Så ingen worklog, ingen spons.

Men når det gjelder vilke shop's du burde prøve, så er det bare til å finne de webshopene som har det du vil ha/trenger å sende mail til dem. Men de største vil nokk mest sannsynlig si nei. Så lenge du ikke skal kjøpe for større summer, 2000-3000,- Men er bare til å prøve.

Lag en worklog, lag tegninger og forklar godt hvordan du tenker at dette skal bli. Så sender du mail med link til worklog til shop'sene som har det du trenger;)

Lenke til kommentar

Er liksom det jeg tenker da, at svart er så standardfarge? Kult er det jo, men ville ha noe annerledes. Nuvel, siden lysene er grønne så er vel igrunn svart det beste valget.

Worklog?

Hm, sant - som jeg skrev, det skal jo bare lakkeres, vindu settes inn og lys monteres! Det tror jeg bare vil bli en kjedelig worklog? :-\ Og uansett så har jeg ikke tatt noen bilder underveis, og kabinettet er demontert, pusset ned og hull til vindu er allerede skjært ut. Det meste er jo nesten gjort? :-p

Lenke til kommentar

Aldri for seint å lage worklog;)

Du finner bare et bilde av hvordan kabisse ditt er orginalt (Hjemmesiden til produsent elr.no) så har du jo et ugangspunkt å vise fram.

Så prøver du eks SketchUp, og lager en skisse at hvordan du ville at kabinettet ditt skulle se ut. Så stikker du ut akkuratt nå og tar bilder av kabinettet ;) Worklog trenger ikke å inneholde så mange "modifiseringer". men masse bilder og god forklaring og erfaringer;)

Lenke til kommentar

Okei, for tenke på saken til i morgen da ;-p Du eller dere har ikke tilfeldigvis en viss anelse om hvor jeg får tak i disse LEDsa i grønnt! http://home.no.net/iceboy5/led/ ?

Kabinettet er forresten et http://www.chieftec.com/products/500A/CH03.htm

Det øverst til venstre, og det var i dette de LED-sa var

Nå skal jeg se film før jeg legger meg, dere får ha en god natt.. Og takk for hjelpen så langt :-)

Endret av thomasw
Lenke til kommentar

Første bud, les sticky.. ;) Der finner du et helt avsnitt om sponsing og ordet "sponsing" står til og meg i tittelen! Hmm..

De LEDene så ut som helt vanlige LEDer.. =S Enten 5mm eller 3mm, bruk skyelær. Du må også sjekke volten de skal ha for å finne ut hvilke LEDs du skal ha. Et godt alternativ er da Elfa.se som sender ting billig i brev.

Lenke til kommentar

Ang. LEDs så lønner det seg å kjøpe på Futurlec. Mange på forumet har gode erfaringer med dem, og det er også billig :)

Ang. fargevalg så liker jeg litt unormale farger. Se f.eks min worklog (link i signatur). Der bruker jeg gult og blått :)

Ellers er svart og blått/oransje/gult/grønt/rødt/chrome fint. Jeg liker best matt-sort nå, men blank er også fin, hvis man får det til ;)

Lenke til kommentar
Enten 5mm eller 3mm, bruk skyelær. Du må også sjekke volten de skal ha for å finne ut hvilke LEDs du skal ha.

5515451[/snapback]

Okei, skyvelær skal jeg fikse. Men hvilken vei skal jeg måle? Skal jeg måle hvor lang hele tingen er, eller bare selve "pæra"? Lengde, bredde?

Edit:

Selve lystingen er 5,1 mm

Så var det å finne ut hvor mange volt da. Hvordan skal jeg gjøre det?

Endret av thomasw
Lenke til kommentar

Den skal koples på hovedkortet, (PWR LED og HDD LED).. Det er der de LEDsa kommer fra..

Edit: Errr, IKKE RETT PÅ HOVEDKORTET såklart, men de ledningene som pwr sw, hdd led, pwr led, rst osv.. de som går til fronten vettu

Endret av thomasw
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...