Snipper_nr1 Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Hei Før så var det slik at når jeg opprettet en tabell så ble det også opprettet en sequence ved siden av som da holdt over sikt over tellern i tabellen, f.eks en ID i en personal data. (unique, primary key, etc). Men nå har den sluttet med det, så kan jeg da opprette den mauelt? Når jeg lager en tabell så får jeg melding om at det blir oppretta en sequence, "(NOTICE: CREATE TABLE / UNIQUE will create implicit index "person_id_key" for table "person" men den er ikke der alikevel.... Er ikke ekspert på området så kunne trengt litt hjelp her. Lenke til kommentar
roac Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Før så var det slik at når jeg opprettet en tabell så ble det også opprettet en sequence ved siden av som da holdt over sikt over tellern i tabellen, f.eks en ID i en personal data. (unique, primary key, etc). Men nå har den sluttet med det, så kan jeg da opprette den mauelt? Når jeg lager en tabell så får jeg melding om at det blir oppretta en sequence, "(NOTICE: CREATE TABLE / UNIQUE will create implicit index "person_id_key" for table "person" men den er ikke der alikevel.... Er ikke ekspert på området så kunne trengt litt hjelp her. 5513909[/snapback] Jeg tror du blander litt her. En sequence er et objekt som genererer numre i en serie (sekvens), mens en index er et objekt som brukes for hurtig å kunne funne frem til en rad (eller radene) hvor kolonnenn som er indeksert har en bestemt verdi. (Puh, det var en tung setning, men jeg håper du forstår hva jeg mener). Notisen du sikter til hevder at det blir laget en indeks, ikke en sekvens. Lenke til kommentar
Snipper_nr1 Skrevet 3. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2006 Før så var det slik at når jeg opprettet en tabell så ble det også opprettet en sequence ved siden av som da holdt over sikt over tellern i tabellen, f.eks en ID i en personal data. (unique, primary key, etc). Men nå har den sluttet med det, så kan jeg da opprette den mauelt? Når jeg lager en tabell så får jeg melding om at det blir oppretta en sequence, "(NOTICE: CREATE TABLE / UNIQUE will create implicit index "person_id_key" for table "person" men den er ikke der alikevel.... Er ikke ekspert på området så kunne trengt litt hjelp her. 5513909[/snapback] Jeg tror du blander litt her. En sequence er et objekt som genererer numre i en serie (sekvens), mens en index er et objekt som brukes for hurtig å kunne funne frem til en rad (eller radene) hvor kolonnenn som er indeksert har en bestemt verdi. (Puh, det var en tung setning, men jeg håper du forstår hva jeg mener). Notisen du sikter til hevder at det blir laget en indeks, ikke en sekvens. 5514313[/snapback] Oki, men hvordan lager jeg en sekvens? Lenke til kommentar
roac Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Hvordan lager jeg en sekvens? 5548333[/snapback] CREATE SEQUENCE ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå