Gå til innhold

HJELP! Hva er det som er feilen? Asus 6800GT

cybersim

Anbefalte innlegg

Har problemer med å få alt ut av mitt Asus v9999 Geforce 6800 GT kort. Problemet er at jeg ikke kan kjøre nfs most wanted eller doom på full kvalitet. Da hakker det. Men når jeg testet kortet på en kamerat sin maskin,virket det utmerket. jeg har helt nyformatert pc med nyeste nvidia drivere installert. brukte samme drivere på begge pc.

Jeg har følgende spec:

Western Digital Caviar 200GB

Samsung, 250gb SATA 2 disk.

EPoX EP-8KDA3J, nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Lyd

AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHz

LG DVD-brenner IDE GSA-4120 Bulk Black

LG DVD-spiller IDE 16x/48x Bulk Sort

Crucial PC3200 DDR-DIMM 10024 MB CL3 5ns

Sunsway/ST Lab PCI FireWire 2+1 port

Asus Geforce 6800 GT, v9999, 128 mb

Thermaltake 400 watts PSU

Kameraten min sin pc, det jeg husker:

2x Samsung, 250gb SATA 2 disk.

dvd brenner og dvd spiller

AMD Athlon 64 3200

Crucial 1024 Ram. 2,5 CL

Usikker på hovedkort, men nforce 3 chipset.

550 Watt strømforsyning, dyrt merke.

har oppdatert biosen, og har i tillegg testet rammen fra kameraten min sin pc. De var noe raskere CL 2.5. Ingen forbedring. Har byttet ut psu da jeg kjøpte nytt skjermkort siden jeg trodde det gamle 300 watten ikke holdt mål. Thermaltaken er nok 2-3 år gammel.

Hva tror dere feilen er her?

Endret av cybersim
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vel, det kan jo hende at det lille ekstra fra 3200+ prosessoren er nok...

jeg har en P4 Northwood på 3GHz, og et 6800 Ultra (AGP, men det har ikke noe å si) og jeg merker helt klart at det er cpuen som stopper meg når det gjelder fps, så jeg skal oppgradere om to mnd, når jeg får råd, er riktignok flere grunner til at jeg oppgraderer... (trenger flere ledige SATA porter)

det blir riktignok min siste ytelses oppgradering kanskje utenom litt ekstra ram på iallefall 1,5 år...

jeg ser ikke vits i nytt skjermkort før de kommer med directX 10 støtte, eller hva det nå blir å hete...

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om dette har noen innvirkning, men har du nok tilgjengelig minne? Doom 3 skal riktignok gå glatt med 1GB minne, men spillet bruker sannsynligvis mer minne i Ultra Quality vs High Quality f.eks. På min PC får jeg i allefall disse symptomene i Quake IV selv om både skjermkort og prosessor er mer enn raske nok, fordi jeg har for lite minne i PCen (har bestilt ny RAM nå, vel og merke ;) )

Du kan jo prøve å lukke flest mulig programmer i bakgrunnen, dvs antivirus osv, før du starter spillet. For sikkerhets skyld kan du jo koble deg fra internett (koble ut kabelen midlertidig) dersom dette innebærer at du også kobler ut firewallen din. Hvis dette ikke hjelper, er det sannsynligvis noe annet som er problemet.

edit: omformulerte litt

Endret av Juke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...