Gå til innhold

problemer under installasjon av ClarkConnect


Anbefalte innlegg

Jeg har en litt eldere pc som tenkt å ha som en ClarkConnect boks.. når jeg da startet med installasjonen og satte inn installasjons CD-en så gikk det fint med configrasjonen av språk , gateway osv .. helt til jeg kom til Done ( der installasjonen starter) da fikke jeg bare (You can seaftly reboot your system) og når jeg starter pc-en på nytt , starter installasjonen på nytt også .. :(

 

Jeg forsøkte å installere det på Vmware og det gikk fint .. men lurer på hvorfor det ikke funka på den andre pc-en :hmm:

men husker at på vmware oppsettet måtte man ha på "other linux 2.6 kernel" installasjon..

 

må man gjøre noe før man starter installasjon eller?

edit :tips, hint, ide ,forslag......? ""kan det være at jeg har win xp fra før? hmm""

 

 

Pc- info

 

prosessor : 400mhz

ram : 256 mb

hdd : 40 gb

edit: opperativ system: windows xp pro ( fjernet nå )

4 netverkskort

Endret av xox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tenkte da at du skulle ta den ut. Hvis jeg ikke husker riktig så starter "innstalasjonen" automatisk når en starter maskinen med cd-en i.

5513504[/snapback]

,, men han skal egentlig ikke spørre om å restarte pc-en før installasjonen er ferdig... tor det er noe annet jeg ..kan det være noe i bios ellerno?

Endret av xox
Lenke til kommentar
rekkefølgen i bios bør være

floppy

cd

hd

 

du må sjølvsagt ta ut innstalasjonscden til clarckonect når du restarter maskina etter at innstalasjonen er ferdig.

 

Viss du skall bruke maskina som ruter, med cc, då er det vel ingen grunn til å ha xp innstaler? Kva med å fjerne den?

5513845[/snapback]

 

jeg fikk fjernet xp maskina nå ..

men det er fortsatt det samma ..

 

men " du må sjølvsagt ta ut innstalasjonscden til clarckonect når du restarter maskina etter at innstalasjonen er ferdig. " der har du misforstått litt .. problemet er at før installasjonen kjører får jeg meldingen "You may safely rebot you system" på dos modus , jeg har alikevel prøvd å ta ut cd-en og restarte , men får meldingen " sett inn en system disk og trykk Enter " ...

Endret av xox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...