PMnormal Skrevet 28. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2006 (endret) Ser gjerne at man fortsetter å diskutere mine pop-art prosjekter, men føler å legge ut et mer typisk PMnormal-bilde i kveld. Det er av en nabogutt i Motungo som pleide å leke med poden min. Eos 20D, Sigma 18-50/3,5 osv på 26mm. Iso 100, 1/250s og f/8. Litt tuning i Picasa før posting. Edit: Ny versjon av bildet. Endret 28. januar 2006 av PMnormal Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 28. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2006 har du glemt å legge ut bilde eller? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 28. januar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. januar 2006 (endret) Trøbbel enten med nettet eller Akams sider. Jobber med å fikse det nå. Edit. Problemet er fikset, men jeg forstår ikke hvorfor bildet er så grovkornet. Det er ikke noe i veien med filstørrelsen, det er faktisk større enn de andre jeg har postet. Nåja, dere får ta det som det det er. Endret 28. januar 2006 av PMnormal Lenke til kommentar
mandela Skrevet 28. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2006 PMnormal, jeg lurer på om en bruker full flash styrke ved slike (utendørs i godt vær) portrettbilder eller om man skal bruke lavere styrke i første omgang. Liker forresten hvordan skjorta ligger på gutten Angående pop-art bildene (de i 4 farger) så vet jeg ikke om det er ment at man skal ha fokus på nedeste bildet til høyre i kvadratet eller ikke. Dette bildet utmerker seg jo i at det er skarpere enn de andre. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 28. januar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. januar 2006 Med min 20D fungerer TTL-blitzen så godt at jeg bare åpner den så blir det greit eksponert. Jeg trenger ikke foreta noenting for å integrere blitzen med den øvrige eksponeringen. Glemte å nevne at det er brukt blitz her. Skal forsøke å legge ut en bedre versjon. Skjønner ikke hva som gikk galt. Pop-art'en var skikkelig "art by accident". Jobbet litt med skygger på kirkeveggen. Selve manipuleringen og sammensettingen ble laget tilfeldig i Picasa på under fem minutter, he he. Det er ikke meningen at det skal være et fokuspunkt nede til høyre. Det er originalen som er skarpest. Picasa bestemte rekkefølgen tilfeldig. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 28. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2006 Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg liker komposisjonen. Vanligvis liker jeg ikke så mye luft over subjektet - her er jo 1/4 av bildeflaten himmel - men på sett og vis funker det her, så det er kanskje jeg som bør få øynene opp for luftige komposisjoner? Jeg må jaggu prøve noe sånt i morgen, om det blir blå himmel. Jeg går ut i fra at det er nedskaleringen som er skyld i at bildet ser en smule overskarpt ut. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 28. januar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. januar 2006 (endret) Er ikke helt sikker på det med overskjerpingen. Forsøker å legge ut et nytt bilde nå. Personlig liker jeg ofte litt luft i portrettene mine. Det er nok en arv fra '80-tallet, kombinert med min egen utvikling. Når man jobber med så strenge regler for beskjæring som jeg bestreber, så ender man gjerne med å skape egne adapteringer av teknikk for å få motiver til å passe i formatet. Luft over hodet fungerer fint i min bok, hvis bakgrunnen er dekorativ. Endret 28. januar 2006 av PMnormal Lenke til kommentar
asfalthore Skrevet 28. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2006 Dette var jo egentlig et fint bilde, men jeg er ikke sikker på om jeg liker så kraftig blitz i portretter.. Syns sikkert vært fint med en annen bakgrunn også. Ellers var bilde skarpt. Hva slags innstillinger har du brukt? objektiv? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 28. januar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. januar 2006 All slik informasjon legger jeg altid i starten av tråden, men jeg kan godt gjenta: Eos 20D, Sigma 18-50/3,5 osv på 26mm. Iso 100, 1/250s og f/8. Lenke til kommentar
bjornkn Skrevet 28. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2006 Bildet var flott, men jeg er ikke helt med på komposisjonen. Enten er det for mye luft over, eller så er det for lite? Nå er hodet lite grann under sentrum, spm jeg synes gjør litt vondt, og skaper litt ubalanse. Er regelen at du ikke "har lov" til å beskjære bildene dine? Hadde 20D hatt oppvippbar skjerm-søker ville jeg ha sverget på at du hadde brukt den Men du ble kanskje møkkete på knærne i stedet? Eller kanskje du rett og slett lå og slappet av i skyggen? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 28. januar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. januar 2006 Er ofte møkkete på knærne jeg, bjornkn. Tror faktisk det er litt for lite luft over hodet, takk som nevner det. Har lurt litt på det samme. Regelen er at jeg skal prøve å klare meg uten beskjæring. Cartier-Bresson klarte det i femti år, med bare en brennvidde. Jeg er ikke like dyktig, så jeg jukser litt. Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 28. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2006 (endret) Jeg ville nok bedt modellen min om å IKKE kikke inn i kameraet, men heller løftet hodet og rettet blikket framover... Endret 28. januar 2006 av sentimental Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 29. januar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. januar 2006 Prøver å komme litt inn i sjelen til mine modeller, total kommunikasjon. Det er min stil. Likevel kan det hende du har rett, men da må bildet være i landskapsperspektiv slik at han ser ut/inn i noe. Kunne tatt flere bilder av samme gutten, forstår jeg. Jobber nok litt hurtig. Takk for tips. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå