Gå til innhold

Hvorfor hakker NFS på min PC?


kremt

Anbefalte innlegg

Har sittet og spilt Need For Speed: Most Wanted et par timer nå.

Jeg merker at det lagger en del ganger, spesielt i hektiske situasjoner og når det regner blant annet. Jeg kjører 1024x768 på oppløsningen (17" sony trinitron CRT)

Ellers er oppsettet slik; ASRock 939Dual, Opteron [email protected], Veritech 1024MB@200 (1024 til kommer :love:), XFX 7800GT@stock, Win XPSP2

Temperaturene er helt fine, CPU@42, GPU@55. Alt med stock kjøling. Heller ikke noe galt med spenningene.

Mitt spørsmål er: Er det normalt at dette spillet lagger, er det sinnsykt krevende av maskinen, jeg hadde et håp om å kjøre dette glatt, men den gang ei :mad:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En av grunnene til at det ikke flyter helt er også den utdaterte grafikk-motoren EA bruker som er presset for hardt. Var nesten ikke noen fps forandringer fra alt på minimum til alt på maximum med mitt 6800 kort... så tror du heller skal skylde på spillet og ikke grafikk kortet ditt ;)

Endret av mushi
Lenke til kommentar

Du må for all del lukke alle programmer i bakgrunnen. De bruker minne, og dermed blir det mindre minne tilgjenglig for spillet. Så den bruker harddisken i stedet.

 

Så 2 GB ram vil hjelpe en del. Men CPU er litt svak, så du må nok klokke den litt. Den er litt svak til å yte skjermkortet ditt litt.

 

Men ett tips kan være å slå av AA og slik i spillet, og sette den på i driveren i stedet, siden du har såpass med skjermkort kraft til overs.

 

Jeg prøvde meg fram og spillet hakket mindre hos meg når jeg satte AA til x8 i driveren, enn når den stod på halvt i spillet.

 

Men selv på min maskin så hakker det minimalt til tider, (jeg har også en litt liten CPU), men tror det er noe med selve spillet å gjøre.

 

Sett i værtfall ned skygger og slik, de spiser mye kraft fra maskinen.

Lenke til kommentar

Jeg har da ikke mer enn 1024 MB RAM jeg heller, men kan kjøre NFSMW på full details og grafikk og hva det skulle være jeg. Jeg har ikke hyperskjermkort i det hele tatt, 6600GT. Jeg har riktignok en bedre prosessor, men det skal da ikke ha SÅ mye å si når det kommer til grafikk?

 

Prøv å lukke andre programmer før du setter i gang spillet, så funker det sikkert. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...