Gå til innhold

Enkel og rimelig bærbar

Delvis

Anbefalte innlegg

Har tenkt å anskaffe meg en enkel men god bærbar

Pc

Alt jeg egentlig behøver på den, er internett og Dvd spiller

Trenger feks ikke noe brenner, og heller ikke stor lagringsplass

Men det må være trådløst nettverkskort på den

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sjekk ut denne http://configure.euro.dell.com/dellstore/c...srsinspn_630m_3 eller denne http://www1.euro.dell.com/content/products...dhs1&l=no&s=dhs Om du tar 1 års garanti så blir den billigere

5513227[/snapback]

Takk, men det er nok altfor dyrt.. Leste en test av billige bærbare i siste hjemmepc, og der ligger de rundt kr 5000

Testvinneren var faktisk den billigste og het "whitebox 3000", eneste den var

veldig stygg synes jeg, men var den eneste uten brenner

Men der er kanskje andre?

Lenke til kommentar
Her har du en http://psdata.no/ps.asp?it=113247&mlevel=090100

5000kr er ingen ting for en bærbar. Du får Dell Inspiron 1300 til 5790,- Den er med i testen til hjemme pc. Aopen 3000 levers med cd brenner, men den var veldig stygg har du rett

5513486[/snapback]

Tja, den var kanskje ikke så helt borte, men den har visst ikke trådløs nettverk

etter det som sto i hjemme pc også. Og der sto det at den hadde DVD brenner

Det skulle jo vært omvendt, jeg trenger ikke brenner (bare DVd spiller) men trenger trådløst nettverk

Så du mener jeg bør litt mer opp i pris når jeg først kjøper? Kanskje det, men jeg

behøver som sagt bare internet og dvd spiller samt trådløs nettverk, så trenger jeg egentlig ikke noe mer på maksinen :)

Lenke til kommentar

Den Inspiron630m som linket til over er jo et røverkjøp akkurat nå, du får jo omtrent ikke billigere. Du må bare passe på å fjerne den 3-års garantien (sett til 1), og oppgradere til PM 740 prosessor (kr 0,-). Denne maskinen har da bedre prosessor enn Whiteboxen, DVD-brenner og trådløst for kr 5785,- (5% trekkes fra i kassen ut helgen, ellers blir det 6090,- som uansett er et røverkjøp). Ser at man forøvrig også kan oppgradere til 9-cellers batteri uten tillegg i prisen dersom man er interessert i lengre batteritid på bekostning av et 200 gram i vekt.

Prisen fra Whitebox er uten operativsystem og kommer med OS på rundt 6300,-.

Eneste grunnen til å kjøpe whiteboxen må være om du absolutt ikke har lyst på 14" skjerm.

Olav

Lenke til kommentar
Den Inspiron630m som linket til over er jo et røverkjøp akkurat nå, du får jo omtrent ikke billigere. Du må bare passe på å fjerne den 3-års garantien (sett til 1), og oppgradere til PM 740 prosessor (kr 0,-). Denne maskinen har da bedre prosessor enn Whiteboxen, DVD-brenner og trådløst for kr 5785,- (5% trekkes fra i kassen ut helgen, ellers blir det 6090,- som uansett er et røverkjøp). Ser at man forøvrig også kan oppgradere til 9-cellers batteri uten tillegg i prisen dersom man er interessert i lengre batteritid på bekostning av et 200 gram i vekt.

Prisen fra Whitebox er uten operativsystem og kommer med OS på rundt 6300,-.

Eneste grunnen til å kjøpe whiteboxen må være om du absolutt ikke har lyst på 14" skjerm.

Olav

5515725[/snapback]

ja, det har du faktisk rett i, så bare den prisen på 8000 som stod der første gang, og sjekket ikke så mye videre..

Jo det kan jo virke som temmelig passende det, hvis ikke noen mener noe

annet så si gjerne i fra (om det er noe spesielt minuser ved den) :hmm:

Ser det er to forskjellige trådløse alternativer, er det noen grunn til å velge en av dem framfor den andre?

Og kan man regne med at dvd-spilleren er brukbar?

Så det sto noe om at tilbudene varer til 1.2. men dette gjelder ut i dag altså?

Lenke til kommentar

jeg lurer på hvor begrensende det interne skjermkortet til den Dell 630m maskinen er?

vurder den opp mot en ibook som er ca 2000 kr dyrere, men som til gjengjeld har et eksternt ATI Mobility Radeon 9550 32MB kort... jeg skal ikke spille no særlig annet enn tetris, men jeg ønsker å kunne redigere litt video og se dvd/media filer "smertefritt".

hm...

Lenke til kommentar

Blir vel kanskje til at jeg går for den Dell 630m siden de fleste ser ut til

å være enig at det er et bra tilbud, og en grei maskin?

Men det var bare det med de to trådløse

valgene jeg lurte på, hva som egentlig er forskjellen på dem

Det er altså denne som var inkludert:

For Pentium M Processors- Intel® trådløs 2200 802.11b/g Mini PCI-kort [inkludert i prisen]

Men så kan du altså velge denne for kr 150 tillegg:

Intel® trådløs 2915 802,11a/b/g Mini PCI LAN-kort [legg til 150,00 kr eller 6,-/måned1]

Lenke til kommentar

det trådløse kortet some r med støtter nomale trådløs standarder som er i bruk i dag A standarden er lite utbredt, Så du trenger ikke å kjøpe det til 150 kroner med...

Neste standarden blir vel n hvis jeg ikke husker feil

RScue

Lenke til kommentar
IBM Thinkpad r50e har nok alt du trenger ;) dual wifi antenne, dvd brenner, god byggekvalitet og en sweet pris, koster 6000 ca. på komplett. : )

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=316387&cks=PRL

5516100[/snapback]

Tja, den var også med i den testen og var balnt de som kom best ut

Det med "dual wifi antenne" er det en bedre løsning enn det som er

på feks Dell maskinen, at den mottar bedre eller noe?

Akkurat det kan jo ha noe å si, hvis det forskjeller på hvor godt maskinene

mottar trådløse signaler?

Lenke til kommentar

Det med  "dual wifi antenne" er det en bedre løsning enn det som er

5516974[/snapback]

Den IBM-maskinen kan ikke sammenliknes med Dell-maskinen rent ytelsesmessig. Det som står av komponenter i IBM-maskinen er vel stort sett det svakeste som er å oppdrive i normal handel i dag. Dell maskinen bedre i stort sett alle ledd (brikkesett, prosessor, grafikkløsning, RAM), og hvor den ikke er bedre er den like bra. Hva "dual wifi antenne" innebærer, aner jeg ikke, men hvis det reflekterer antall bånd maskinen støtter (b+g) så er dette likt. Kan ellers ikke skjønne hvorfor du skulle bli plaget med mottak av signaler på den ene eller den andre av dem.

Olav

Lenke til kommentar

Det med  "dual wifi antenne" er det en bedre løsning enn det som er

5516974[/snapback]

Den IBM-maskinen kan ikke sammenliknes med Dell-maskinen rent ytelsesmessig. Det som står av komponenter i IBM-maskinen er vel stort sett det svakeste som er å oppdrive i normal handel i dag. Dell maskinen bedre i stort sett alle ledd (brikkesett, prosessor, grafikkløsning, RAM), og hvor den ikke er bedre er den like bra. Hva "dual wifi antenne" innebærer, aner jeg ikke, men hvis det reflekterer antall bånd maskinen støtter (b+g) så er dette likt. Kan ellers ikke skjønne hvorfor du skulle bli plaget med mottak av signaler på den ene eller den andre av dem.

Olav

5517844[/snapback]

Hehe.. nei jeg bare spør jeg, er ikke inne på hverken bærbare eller trådløst

nettverk, dette behovet for bærbar oppsto liksom plutselig av visse årsaker :D

Men jeg synes det du sier er ganske overbevisende, og andre jeg har hørt med virker enige.. så om det ikke dukker opp noen varsko i det nærmeste tror jeg at jeg bare bestiller den :)

Lenke til kommentar

den inspiron 630m er jo kjempebillig, hvis du ser på hva man får i forhold til maskiner til samme pris.

hadde kjøpt den selv hvis ikke kona hadde sett så stygt på meg.. :roll: hehe..

får vel klare meg med "bare" inspiron 9300n.. hehe, og syte over hvor stor og tung den er.

har jo egentlig ikke et behov, bare "vil ha" :whistle:

Lenke til kommentar

Gratulerer, Grønn! Vi har kjøpt datamaskiner fra Dell i flere år; jeg syns de er pålitelige og gode. Jeg skal kjøpe ny datamaskin til uken, og vurderer Inspiron 6000; den har litt større skjerm enn Inspiron 630m. Siste dagene har jeg lest er på Forum og prøvd å finne ut om andre merker (asus, lenovo, acer, etc) er like gode, men jeg tror jeg gir opp og går for Dell - igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...