Uknuselig Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Hei! Jeg skulle ta pcen på et lan. Pcen funka fint å ikke noe problem, men når jeg flyttet den til lanet så ville den ikke starte. Når man trykker på power knappen skjer det ingenting. Jeg har ingen lys på hovedkorte som viser at den funker. Jeg prøvde å bytte strømforsyning på lanet, men det hjelpet heller ikke. Har aldri hatt noe problem med det før. Så da tok jeg bare pcen hjem siden den ikke startet. Så prøvde jeg å starte den neste morgen og da startet den. I etter tid har jeg prøvd å flytte den i huset litt å prøvd å starte den etterpå, men da må man vente sånn ca 12 timer, så starter den igjen. Det er veldig kjipt siden jeg bruker å dra på lan ganske ofte. Noen som kan hjelpe meg ? P4 3.06 GHz 1 GB ram G-force Fx 5600 128mb Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Har ikke hørt om dette før, men tror ikke dette har med 'tid' å gjøre? Det eneste negative jeg har observert i forbindelse med flytting av PC, er at pga vridning av kabinettet, så har enkelte kort delvis løsnet og skapt problemer, spesielt AGP skjermkort av den gamle typen. Lenke til kommentar
Uknuselig Skrevet 28. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2006 Når jeg flytter på den mens den er på, skjer ingenting. Bare når den er av. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Det første som falt meg inn var at forgreneren du brukte på LANet var ødelagt, men satser på at du ikke brukte det når du testet rundt i huset... Sikker på at kontakt greia nedi hovedkortet til strømforsyninga sitter ordentlig fast? og at den ikke har løsnet såvidt? Lenke til kommentar
Uknuselig Skrevet 28. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2006 ja har sjekket det! Kontaktene sitter godt Lenke til kommentar
V-by Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Merkelige symtomer. Må vel skje ett eller annet med HK eller noe når du flytter på det... Kanskje det ikke liker å være hjemmefra Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 PC-utstyr generelt setter vel liten pris på å bli flyttet rundt på for mye? Lenke til kommentar
Uknuselig Skrevet 28. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2006 Bare å komme med flere forslag til hva det kan være Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 høres da jævlig sært ut, prøvd å resette cmos og så starte? hvis ikke er det vel bare å vente :/ kanskje automatsikringen går når du plugger i kontakten? er det en av/påbryter kan du jo vippe denne til av og så plugge i og deretter vippe den til på og prøve. Står pcn stille hele tiden er det vel heller ikke løse kontakter, er ikke lett å vite slikt =) Lenke til kommentar
Uknuselig Skrevet 29. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2006 Hvordan sjekker jeg om det er automatsikringen som går når jeg plugger i kontakten? Har prøvd de andre tingene du sa Admin`c, men funka ikke Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Har du prøvd å dra ut ledningen fra PSU, ta ut biosbatteriet og deretter holde påknappen inne et par minutter for så å sette ting tilbake på plass og prøve å starte maskinen da? Lenke til kommentar
Damination Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 hadde akkurat samme problemet levert inn skjermkort + hovedkort å fikk vite at begge to var nesten ødlagte ! Lenke til kommentar
Uknuselig Skrevet 29. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2006 Isbilen ja har prøvd det. Damination seriøst? Da er det vel på tide med ny pc kanskje? Lenke til kommentar
Uknuselig Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2006 Jeg trenger hjelp til den her meget rare pcen jeg har. Ingen som har vært borti det her før? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå