Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Spydeberglan (et dataparty) Med mange konkuranser

Anbefalte innlegg

Du har jo pakkelisten tg tg som er prioritert men kan lage en liten en her

#Pc med skjerm mus tastatur og kabler. (headset er å annbefale)

#5-10meter nettverkskabel alt etter hvor du har plass(kommer tilbake til det senere)

Denne kabelen bør være uten bøyer og knekker (helst ny) for at du skal få en fin

tilkobling til nettverket (går jo selfølgelig å bruke en kabel du nettopp du testet greide

100mbit med)

# Skjøteldning/forgrener/strømpad (sånn som du putter i stikkontakten of får flere utak)

#Sovepose

#Klær

#Hygienartikler hvis du ikke kjøper i butikken, såpe/shampo tannbørste.

#Håndkle (vi setter pris på om dere dusjer), gjerne fler da du henger det over stolen

så detter det ned og du tråkker på det.

#Mat matustyr(kniv eller lignende er butikk du kan kjøpe mat i 2min unna)

# Penger, alt etter hvor mye og hvordan mat du skal kjøpe.

#Litt verktøy skrutrekkere og teip (teipen brukes til alt det man ikke orker og fikse

skikkelig)

# Drikke (ikke alkohol) alltid koselig å sitter forrand pcen på lan med brus burk

fra Sverige :love:

# Snop (billigere i Sverige :w00t: )

:hmm:

Noe jeg har glemt da?

(Det dere har og koble dere til er en port på switchen og en stikkontakt, minimum bordplass dere får er 80x60cm, men blir nok større.)

Endret av Ducklink
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tar meg noen runder CS nå spillte masse før men nå spiller jeg bare på dataparty, så får begynne å varme opp, kjedelig å alltid være n00b den første dagen.

Annbefaler å ha en fin en uten bøy og tøy, men er den for hærpas så komemr vi til å selge på SLAN.

Endret av Ducklink
Lenke til kommentar
Ok husk og holde den fri for knekker og bøyer til du skal på LAN.

(skjønner ikke helt selv at det ødelegger hastigheten men sånn er det bare)

5542423[/snapback]

Har du prøvd å bøde en hageslange mens den er i bruk? La du merke til at vannet kom saktere ut eller stoppet helt? Samme prinsippet gjelder for utp-cat5, vanlig nettverkskabler. Inne i en utp kabel er det åtte små ledninger, og inni hver er den tvunnet kobbertråder, du har sikkert sett det hvis du har avisolert en kabel en gang. Hvis en utp kabel blir alt for mye bøyd, er det fare for at noen av de små lederne brekker, noe som vil føre til tap på hastigheten, eller - hvis alle kobbertrådene i en ledning brytes av - helt stans.

Men det skal ganske mye til for å ødelegge en nettverkskabel syntes jeg. Gulvet hos meg er fullt av kabler som har fått masse juling opp gjennom årene, men aldri hatt noen nevneverdige problemer med noen av dem. På den annen side er det jo best å være forsiktig, som med alt elektronikkutstyr.

Håper dette forklarte litt ;)

Lenke til kommentar
Da har iallefall noen av delene kommet, mangler bare grafikkort som kanskje kommer imorgen og PSU så får jeg iallefall startet maskinen. Men skal en tur innom Microplex å kjøpe inn litt stasj til å pynte opp litt.

:w00t:

5559280[/snapback]

Innom microplex? how?

BTW blir en liten premie på 2500kr i cs 5on5(mer info senere)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...