Gå til innhold

TES: hva går egentlig Oblivion ut på?

Anbefalte innlegg

Hei..

har kikket litt rundt her nå om en lignende tråd.. men fant ingen i farta.. så..

jeg har aldri spillt morrowind før.. hvordan er oblivion som et rollespill?

er det som WoW.. liksom, MMO der man gjør quests osv sammen med folk eller alene?

eller blir det bare SP, der det er du som er "kongen" av landet.. der du drar og gjør quests osv..?

vil X360 versionen ha støtte for live ? tror jeg skal ha dette.. da jeg har hørt mye bra om det.. men er ikke helt sikker hva det går ut på.. eneste jeg vet er at det er et rollespill :p

-takk

edit: en del leifer

Endret av *Magnus*
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I singleplayer RPG har spilleren  innvirkning på hva som skjer i verden rundt en, mens i et MMORPG har man egentlig bare innvirkning på seg og evt. de andre i guilden. Derfor blir singleplayer RPG mye mer historiedrevet.

5513003[/snapback]

ok. er det slik som fable.. at alle handlingene dine har innvirking senere i spillet?

Lenke til kommentar
Ikke bli forbanna på meg nå, jeg har spilt igjennom Fable, og jeg har spilt mye Eldar...Fable suger i forhold til Eldar, Fable er ikke et EKTE rpg, der er Eldar.

5513287[/snapback]

Enig der.. Jeg vil si at Fable er et 'RPG' for nybegynnere. Et ganske enkelt rollespill hvor du har to valg hele veien igjennom.

Fable er et spill som er lett å like men vanskelig å elske. Det når bare ikke helt opp. Lett å sette seg inn i, kanskje litt for lett spill. Trenger ikke tenke så mye da du spiller det.

Elder Scrolls spillene er i en helt annen liga. Det er ikke spill du gjør unna på en uke, for å si det sånn.

I motsetning til fable, er Elders Scrolls et spill du enten ikke liker eller elsker. Jeg vil tro at mange kjøper dette spillet etter å sett grafikken. For noen av disse er dette det første møtet med RPG-sjangeren. Av disse vil en del ikke like spillet i det hele tatt. Men de fleste vil elske spillet, og den valgfriheten og spillbarheten spillet gir.

Mitt tips er å prøve Morrowind. Liker du Morrowind, vil du like Oblivion. Liker du ikke Morrowind, er sjansen stor for at du ikke kommer til å like oblivion heller.

(Nå skal det også sies at du slipper å lese alt som NPC'ne sier i oblivion. I Morrowind, kunne det bli en del lesing).

Lenke til kommentar

For å forklare kort og godt er Fable et Action-RPG. Det er et kjempefint spill, men å sammenligne det med NeverWinter Nights, Morrowind, Gothic 2 (osv), blir helt feil.

Fable er et fint spill for de som har lyst til å bevege seg inn på rollespill-banen, men som har problemer med å bevege seg lynraskt fra zombie-nedskyting i førstepersons perspektiv til endeløse dialoger med forskjellige to-fotede skapninger vi vanligvis ser på fire føtter.

Uansett, TES IV: Oblivion er et 100% singleplayer-orientert rollespill.

Det vil ikke bli noen mulighet (over hodet) for å spille på nett (med mindre det kommer en mod som støtter det - noe som er høyst tvilsomt).

Personlig liker jeg singleplayer-rollespill myyye bedre enn MMORPGs. Grunnen er ganske enkelt fordi at man ikke er helten i MMOs. Man er bare en vanlig surrete idiot som vandrer rundt i en svær verden som har blitt oppdaget og utforsket til døde lenge før du kom dit.

I SP-RPGs er DU helten, og det er DU som skal redde verden fra den sikre undergang. Det er nok det som fascinerer meg mest.

Jeg vil heller leve mitt eget liv enn å spille et MMO (i mine øyne er MMOs en form for virkelighetsflukt).

Oblivion blir et relativt avansert rollespill, men utviklerne selv sier at de har jobbet hardt for å gjøre det så brukervennlig som mulig (med andre ord, de prøver å gjøre det lettere for nybegynnerne).

Lenke til kommentar
For å forklare kort og godt er Fable et Action-RPG. Det er et kjempefint spill, men å sammenligne det med NeverWinter Nights, Morrowind, Gothic 2 (osv), blir helt feil.

Fable er et fint spill for de som har lyst til å bevege seg inn på rollespill-banen, men som har problemer med å bevege seg lynraskt fra zombie-nedskyting i førstepersons perspektiv til endeløse dialoger med forskjellige to-fotede skapninger vi vanligvis ser på fire føtter.

Det vil ikke bli noen mulighet (over hodet) for å spille på nett (med mindre det kommer en mod som støtter det - noe som er høyst tvilsomt).

Personlig liker jeg singleplayer-rollespill myyye bedre enn MMORPGs. Grunnen er ganske enkelt fordi at man ikke er helten i MMOs. Man er bare en vanlig surrete idiot som vandrer rundt i en svær verden som har blitt oppdaget og utforsket til døde lenge før du kom dit.

I SP-RPGs er DU helten, og det er DU som skal redde verden fra den sikre undergang. Det er nok det som fascinerer meg mest.

Jeg vil heller leve mitt eget liv enn å spille et MMO (i mine øyne er MMOs en form for virkelighetsflukt).

Oblivion blir et relativt avansert rollespill, men utviklerne selv sier at de har jobbet hardt for å gjøre det så brukervennlig som mulig (med andre ord, de prøver å gjøre det lettere for nybegynnerne).

5514022[/snapback]

ah nice :) blir vell slik at jeg skal ha det da på 360'en min ;)

Lenke til kommentar
[iC,28/01-2006 : 23:41]For å forklare kort og godt er Fable et Action-RPG. Det er et kjempefint spill, men å sammenligne det med NeverWinter Nights, Morrowind, Gothic 2 (osv), blir helt feil.

5514022[/snapback]

ah nice :) blir vell slik at jeg skal ha det da på 360'en min ;)

5514046[/snapback]

Hm. Med din PC ville jeg heller kjøpt PC-utgaven. Tror ihvertfall personlig at dette spillet blir bedre å kontrollere på PC.

Lenke til kommentar

Jeg gleder meg i allefall til Oblivion (har forhåndsbestilt PC-versjonen på gamesmix.no, de har både vanlige utgaver + collector's edition til både PC og Xbox på listene sine hvis noen andre vurderer å bestille).

For min del er jo valget enkelt da, siden jeg elsket både Elderscrolls: Daggerfall og Elderscrolls: Morrowind (kall de gjerne Elderscrolls 2 og 3, mens Oblivion blir nr 4 i serien). Tviler veldig sterkt på at jeg ikke kommer til å like Oblivion da. :cool:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...