Glipp Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 (endret) Hei.. har kikket litt rundt her nå om en lignende tråd.. men fant ingen i farta.. så.. jeg har aldri spillt morrowind før.. hvordan er oblivion som et rollespill? er det som WoW.. liksom, MMO der man gjør quests osv sammen med folk eller alene? eller blir det bare SP, der det er du som er "kongen" av landet.. der du drar og gjør quests osv..? vil X360 versionen ha støtte for live ? tror jeg skal ha dette.. da jeg har hørt mye bra om det.. men er ikke helt sikker hva det går ut på.. eneste jeg vet er at det er et rollespill -takk edit: en del leifer Endret 28. januar 2006 av *Magnus* Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 SP spill, noe jeg personlig syns passer mye bedre på et EKTE RPG Lenke til kommentar
Glipp Skrevet 28. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2006 SP spill, noe jeg personlig syns passer mye bedre på et EKTE RPG 5512943[/snapback] ok. så den har ikke støtte til live/online i det hele tatt? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 ville ikke gjøre noe godt da det ikke er et MP spill. blir vel kanskej noen muligheter for nedlasting av oppdates da.. Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 I singleplayer RPG har spilleren innvirkning på hva som skjer i verden rundt en, mens i et MMORPG har man egentlig bare innvirkning på seg og evt. de andre i guilden. Derfor blir singleplayer RPG mye mer historiedrevet. Lenke til kommentar
Glipp Skrevet 28. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2006 I singleplayer RPG har spilleren innvirkning på hva som skjer i verden rundt en, mens i et MMORPG har man egentlig bare innvirkning på seg og evt. de andre i guilden. Derfor blir singleplayer RPG mye mer historiedrevet. 5513003[/snapback] ok. er det slik som fable.. at alle handlingene dine har innvirking senere i spillet? Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Ikke bli forbanna på meg nå, jeg har spilt igjennom Fable, og jeg har spilt mye Eldar...Fable suger i forhold til Eldar, Fable er ikke et EKTE rpg, der er Eldar. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Ikke bli forbanna på meg nå, jeg har spilt igjennom Fable, og jeg har spilt mye Eldar...Fable suger i forhold til Eldar, Fable er ikke et EKTE rpg, der er Eldar. 5513287[/snapback] Enig der.. Jeg vil si at Fable er et 'RPG' for nybegynnere. Et ganske enkelt rollespill hvor du har to valg hele veien igjennom. Fable er et spill som er lett å like men vanskelig å elske. Det når bare ikke helt opp. Lett å sette seg inn i, kanskje litt for lett spill. Trenger ikke tenke så mye da du spiller det. Elder Scrolls spillene er i en helt annen liga. Det er ikke spill du gjør unna på en uke, for å si det sånn. I motsetning til fable, er Elders Scrolls et spill du enten ikke liker eller elsker. Jeg vil tro at mange kjøper dette spillet etter å sett grafikken. For noen av disse er dette det første møtet med RPG-sjangeren. Av disse vil en del ikke like spillet i det hele tatt. Men de fleste vil elske spillet, og den valgfriheten og spillbarheten spillet gir. Mitt tips er å prøve Morrowind. Liker du Morrowind, vil du like Oblivion. Liker du ikke Morrowind, er sjansen stor for at du ikke kommer til å like oblivion heller. (Nå skal det også sies at du slipper å lese alt som NPC'ne sier i oblivion. I Morrowind, kunne det bli en del lesing). Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 For å forklare kort og godt er Fable et Action-RPG. Det er et kjempefint spill, men å sammenligne det med NeverWinter Nights, Morrowind, Gothic 2 (osv), blir helt feil. Fable er et fint spill for de som har lyst til å bevege seg inn på rollespill-banen, men som har problemer med å bevege seg lynraskt fra zombie-nedskyting i førstepersons perspektiv til endeløse dialoger med forskjellige to-fotede skapninger vi vanligvis ser på fire føtter. Uansett, TES IV: Oblivion er et 100% singleplayer-orientert rollespill. Det vil ikke bli noen mulighet (over hodet) for å spille på nett (med mindre det kommer en mod som støtter det - noe som er høyst tvilsomt). Personlig liker jeg singleplayer-rollespill myyye bedre enn MMORPGs. Grunnen er ganske enkelt fordi at man ikke er helten i MMOs. Man er bare en vanlig surrete idiot som vandrer rundt i en svær verden som har blitt oppdaget og utforsket til døde lenge før du kom dit. I SP-RPGs er DU helten, og det er DU som skal redde verden fra den sikre undergang. Det er nok det som fascinerer meg mest. Jeg vil heller leve mitt eget liv enn å spille et MMO (i mine øyne er MMOs en form for virkelighetsflukt). Oblivion blir et relativt avansert rollespill, men utviklerne selv sier at de har jobbet hardt for å gjøre det så brukervennlig som mulig (med andre ord, de prøver å gjøre det lettere for nybegynnerne). Lenke til kommentar
Glipp Skrevet 28. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2006 For å forklare kort og godt er Fable et Action-RPG. Det er et kjempefint spill, men å sammenligne det med NeverWinter Nights, Morrowind, Gothic 2 (osv), blir helt feil. Fable er et fint spill for de som har lyst til å bevege seg inn på rollespill-banen, men som har problemer med å bevege seg lynraskt fra zombie-nedskyting i førstepersons perspektiv til endeløse dialoger med forskjellige to-fotede skapninger vi vanligvis ser på fire føtter. Uansett, TES IV: Oblivion er et 100% singleplayer-orientert rollespill. Det vil ikke bli noen mulighet (over hodet) for å spille på nett (med mindre det kommer en mod som støtter det - noe som er høyst tvilsomt). Personlig liker jeg singleplayer-rollespill myyye bedre enn MMORPGs. Grunnen er ganske enkelt fordi at man ikke er helten i MMOs. Man er bare en vanlig surrete idiot som vandrer rundt i en svær verden som har blitt oppdaget og utforsket til døde lenge før du kom dit. I SP-RPGs er DU helten, og det er DU som skal redde verden fra den sikre undergang. Det er nok det som fascinerer meg mest. Jeg vil heller leve mitt eget liv enn å spille et MMO (i mine øyne er MMOs en form for virkelighetsflukt). Oblivion blir et relativt avansert rollespill, men utviklerne selv sier at de har jobbet hardt for å gjøre det så brukervennlig som mulig (med andre ord, de prøver å gjøre det lettere for nybegynnerne). 5514022[/snapback] ah nice blir vell slik at jeg skal ha det da på 360'en min Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 [iC,28/01-2006 : 23:41]For å forklare kort og godt er Fable et Action-RPG. Det er et kjempefint spill, men å sammenligne det med NeverWinter Nights, Morrowind, Gothic 2 (osv), blir helt feil. Fable er et fint spill for de som har lyst til å bevege seg inn på rollespill-banen, men som har problemer med å bevege seg lynraskt fra zombie-nedskyting i førstepersons perspektiv til endeløse dialoger med forskjellige to-fotede skapninger vi vanligvis ser på fire føtter. Uansett, TES IV: Oblivion er et 100% singleplayer-orientert rollespill. Det vil ikke bli noen mulighet (over hodet) for å spille på nett (med mindre det kommer en mod som støtter det - noe som er høyst tvilsomt). Personlig liker jeg singleplayer-rollespill myyye bedre enn MMORPGs. Grunnen er ganske enkelt fordi at man ikke er helten i MMOs. Man er bare en vanlig surrete idiot som vandrer rundt i en svær verden som har blitt oppdaget og utforsket til døde lenge før du kom dit. I SP-RPGs er DU helten, og det er DU som skal redde verden fra den sikre undergang. Det er nok det som fascinerer meg mest. Jeg vil heller leve mitt eget liv enn å spille et MMO (i mine øyne er MMOs en form for virkelighetsflukt). Oblivion blir et relativt avansert rollespill, men utviklerne selv sier at de har jobbet hardt for å gjøre det så brukervennlig som mulig (med andre ord, de prøver å gjøre det lettere for nybegynnerne). 5514022[/snapback] ah nice blir vell slik at jeg skal ha det da på 360'en min 5514046[/snapback] Hm. Med din PC ville jeg heller kjøpt PC-utgaven. Tror ihvertfall personlig at dette spillet blir bedre å kontrollere på PC. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Det tror jeg også. Rollespill har alltid vært - og vil for alltid være - best på PC. Lenke til kommentar
Glipp Skrevet 28. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2006 men PC har ikke den "deilige" spake følelsen så får jeg AA+HDR Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 vil tru det er lettere og få tak i uofisielle modder på PC, og det kommer det til og bli mange av. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 hva går egentlig Oblivion ut på? Første jeg tenkte var at trådstarter hadde vært vant med så dårlige spill at han ikke visste hva "story" var... Lenke til kommentar
Juke Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Jeg gleder meg i allefall til Oblivion (har forhåndsbestilt PC-versjonen på gamesmix.no, de har både vanlige utgaver + collector's edition til både PC og Xbox på listene sine hvis noen andre vurderer å bestille). For min del er jo valget enkelt da, siden jeg elsket både Elderscrolls: Daggerfall og Elderscrolls: Morrowind (kall de gjerne Elderscrolls 2 og 3, mens Oblivion blir nr 4 i serien). Tviler veldig sterkt på at jeg ikke kommer til å like Oblivion da. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 heler serien rocker vilt det er det eneste spillet jeg kunne spilt i flere måneder uten å spille andre spill Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 heler serien rocker vilt det er det eneste spillet jeg kunne spilt i flere måneder uten å spille andre spill 5514617[/snapback] Word. Lenke til kommentar
Polar Pål Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Jeg er helt nybegynner på RPG, egentlig fordi jeg aldri har likt kampssystemet. Hvordan funker det i Oblivion? Selve spillet ser jo utrolig fett ut, men det går jo på at kampsystemet er morsomt. Lenke til kommentar
Sitronade Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 hva går egentlig Oblivion ut på? Første jeg tenkte var at trådstarter hadde vært vant med så dårlige spill at han ikke visste hva "story" var... 5514256[/snapback] Tenkte det samme Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå