Bovve Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Hvor får jeg kjøpt Chipsetfans som virkerlig duger? mvh Stig Lenke til kommentar
AztroM Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 (endret) Swiftech chipsetkjøler på digitalimpuls.no Endret 28. januar 2006 av AztroM Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Det er ikke så viktig å kjøle ned chipsettet som andre komponenter på pc'en. Varmen på chipsett har lite å si for stabilitet, så lenge varmen ikke blir faretruende. En zalman passiv kjøler vil passe bra, så slipper man støy fra vifta. Om du vil det, sett på en 120mm vifta over, da kan du både kjøle chipsettet og rambrikkene, og andre komponenter den vifta måtte blåse på. Lenke til kommentar
Bovve Skrevet 28. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2006 Problemet er at jeg kjøpte et A8N-SLI E Hovedkort, og etterhvert så begynte Chipfan å skurre å bråke til den sluttet å fungere, så bruker nå noe slevlaget mixmax. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Jeg bruker zalman passiv kjøleren, den er kjølig får jeg bruker en 120mm vifte til å kjøle ned rambrikkene til skjermkortet og samtidlig blir også chipsettet kjølt ned. Ganske genialt egentlig. Lenke til kommentar
substeve Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Asus-kjøpere i USA får tilsendt ny vifte - no questions asked - pga. den hvinende lyden fra vifta som orginalt kommer/kom med kortet. Hvis det er en vifte der fra før så kan du bytte selve vifta med en Papst eller noe lignende, 40 millimeters er det vel du trenger. SHG selger de, og det gjør nok Microplex også. Og sikkert noen andre. Men sjekk CFM verdien på den du har opp mot den du kjøper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå