Gå til innhold

Best mulig ytelse for 10 000,-


Anbefalte innlegg

Fikk i oppgave på skolen å lage best mulig pc for 10 000,-

 

Skal være alt man trenger til en pc, altså ink. kabinett, PSU, skjerm, hdd osv.

AMD Opteron 146 (sokkel 939) 1333,-

Asus A8V-E Deluxe 950,-

Cooler Master Centurion 588,-

Corsair XMS3200C2 TWINX DDR400 2048 MB (2x1024) 2175,-

Hiper Type-R 480W 580,-

Point Of View GeForce 7800 GTX 256 MB PCIe 3495,-

Samsung SyncMaster 793S 865,-

Western Digital Caviar SE16 250 GB 891,-

Rimeligste totalsum 10877,-

 

Siden 146'n ikke fåes tak i lengre må den byttes ut. En LCD skjerm hadde også vært bra å fått pressa inn. Kanskje er GTX litt overkill for systemet også.

 

Innspill?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

JEg syns i alle fall 7800GTX er litt overkill. Eller, det kommer jo selvsagt an på hva systemet skal brukes til. Men ettersom du snakket om skolen din, så er det vel kanskje der den skal brukes? Og da trenger du ikke mer enn f.eks ett 6800gs, som er veldig billig nå, bare 1650.

 

Og igjen syns jeg kanskje RAM'et ditt også kan være litt overkill. Greit med 2058, er ikke det. Men man trenger ikke bruke godt over 2000 på det mer, med mindre man skal klokke.

Lenke til kommentar
Er en oppgave jeg har fått, lag en pc til ca 10 000, og redgjør for valgene. Det skal være en spill-pc. Og ha overklokkings muligheter.

Kan gå ned til 7800 GT kort.

5512977[/snapback]

 

Ja da skjønner jeg. Gå ned til 7800GT du, og behold RAM'et siden du skal overklokke.

Lenke til kommentar

Er et fag som heter 1A Brukersystemer. Dessverre er det er ikke så mye hardware, mest Access databaser. Blir med hardware, bygging av pcer, oppsett av servere til neste år i 2A.

 

Jeg går på Tinius Olsen Skole(videregående) på Kongsberg, på linja "Allmenn, Økonomisk og administrative fag med fordypning i data" eller noe sånt. 10 timer data i uka. 5 timer databaser/hardware/teori og 5 timer programering(VB)/modellering.

 

Noen som har noen forslag på prosessoren? Har lest mailen til shg.no, som tydet på at 146 går ut av retail salg. Jeg kommer litt for høyt med 3700+, 7800GT og 17" flatskjerm.

Endret av mr_lf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...