Gå til innhold

Formatert, windows godtar ikke lisens

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg hadde tidligere en piratkopi av win xp, men bestemte meg i sommer for å kjøpe en xp-versjon. valget falt på en winxp home edition (oem).

Når jeg nå i januar bestemmer meg for å formatere pc'en, og installerer windows får jeg beskjed om at du har brukt opp antall ganger en kan bruke denne nøkkelen. vennligst bruk ny nøkkel.

ER det faktisk sånn at man må bruke ca 900kr hver gang man formaterer? Dette er jo latterlig, det er kun jeg som har brukt denne cd'en og denne nøkkelen... samt jeg har kun formatert denne ene gangen.

Noen som vet noe mer om emnet, og kan hjelpe meg?

takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Si at du er litt irriteret når du ringer inn.

Husker jeg sa jeg var forbannet at jeg ikke kunne installere windows når og hvorofte jeg ville. (bare vær hyggelig med de i andre enden av telefonen). Enden på visa ble at jeg nå tydligvis har unlimited activations på min lisens :D

Lenke til kommentar
Si at du er litt irriteret når du ringer inn.

Husker jeg sa jeg var forbannet at jeg ikke kunne installere windows når og hvorofte jeg ville. (bare vær hyggelig med de i andre enden av telefonen). Enden på visa ble at jeg nå tydligvis har unlimited activations på min lisens :D

5515714[/snapback]

NR dit?? Jeg får opp at jeg har piratkopiert min versjon av XP Pro.. Men det har jeg aldeles meg ikke!! Jeg har kjøpt det!!

Lenke til kommentar
Jeg får opp at jeg har piratkopiert min versjon av XP Pro.. Men det har jeg aldeles meg ikke!! Jeg har kjøpt det!!

5517045[/snapback]

Har du aldri brukt lisensnøkkelen på andre maskiner? Jeg vet ikke hvorfor, men jeg synes det er veldig mange her som har problemer med aktiveringen de siste dagene.

Lenke til kommentar

Når du velger produktaktivering. velg via telefon.

Da får du opp et telefonnummer du skal ringe.

Du må gå denne veien fordi et unikt nummer blir laget som de i andre enden må få opplest av deg :)

-Thomas

|edit| Du får opp at du har piratkopiert versjon av xp PRO?

Da har du ikke brukt riktig installasjonscd da du har kjøpt xp HOME ;)

Endret av Allfather
Lenke til kommentar
Når du velger produktaktivering. velg via telefon.

Da får du opp et telefonnummer du skal ringe.

Du må gå denne veien fordi et unikt nummer blir laget som de i andre enden må få opplest av deg :)

-Thomas

|edit| Du får opp at du har piratkopiert versjon av xp PRO?

Da har du ikke brukt riktig installasjonscd da du har kjøpt xp HOME ;)

5517197[/snapback]

Har ikke XP Home.. Hvor finenr jeg nr? Produktaktivering, hvor? Jeg har bare brukt dette på en PC.. Nemlig min. Jeg har aldri hatt XP Home, og man trenger ikke ha dette for å oppgradere til Pro.. Det står på pakningen: For oppgradering av (masse os)..

BTW så skjedde dette rett etter at jeg hadde lastet ned MEdia Connect. Ikke fra Microsoft's side fordi da sto det at det var pirat. Men jeg fant det et annet sted.. Er det bare dette som er i veien?? Uansett om det er tilfelle, så får jeg ikke til valideringen på siden oredntlig.

Lenke til kommentar

Naked snake og trådposter samme person?

Produktaktivering er noe du får opp når du installerer windows. Da får du normalt opp "vil du aktivere windows??".

Da kan du velge "alternative metoder" eller hva det nå en heter og velge "aktiver via telefon".

Personlig så synes jeg naked snakes post høres rart ut.

Han har ikke xp home, men han har bare brukt det på sin pc, sin egen.

Men han trenger dette for å oppgradere til pro? :confused:

http://www.microsoft.com/norge/piracy/activation.mspx <---

Lenke til kommentar

Jeg har også et stort problem her. Jeg har nå formatert PC-en et par ganger, booter jo da selvsakt fra cd-en når jeg skal installer slik jeg alltid gjør.

Så jeg booter, og installerer Windows XP Pro (Norsk Utg, SP2)

Den spør meg aldri om koden eller aktivering, jeg syntes dette er ganske merkelig.

Og når jeg klikker på aktivering av Windows så sier den at Windows allrede er aktivert, så da tenker jeg bare ja, ja det var jo fint da.

Så trykker jeg på Windows Update og det går fint de 2 første gangene, men når jeg skal ha de siste oppdateringene sier den at jeg ikke har en validert utgave av Windows, men jeg tenker bare shit au, fordi jeg for oppdateringen via den automatiske oppdateringen som skjer på PC-en min kl.16.00 hverdag.

Men når jeg skal starte opp PC-en nå så for jeg beskjed om at jeg har en Pirat kopiert versjon av Windows, og jeg må vente 5sek for jeg må trykke på minn meg på dette senere sånn at jeg for logget inn! Dette er utrolig irriterende, og jeg har ikke en pirat kopiert versjon av Windows! Jeg fikk jo ikke lov til å aktivere, den sier jeg har allrede aktivert, og hvordan kan jeg ha en pirat kopiert utgave når jeg aldri har skrevet inn seriall nøkkelen eller aktivert Windows! Detter virker jo helt på tryne! Hva kan jeg gjøre med dette?

Lenke til kommentar

Gjore litt det ja Mythos.. Sorry for dårlig språk/forklarelse..

Det jeg mente er at jeg aldri har hatt Home.. Men nå som jeg har pro (hadde 98 før det) så får jeg opp (etter 3 års bruk) at OS'et er piratkopiert.. Jeg synes at dette var litt rart da dette skjedde rett etter jeg lastet ned Media Connect.

Jeg og trådstarter er ikke samme person ;)

Lenke til kommentar

Hvis du vil ha et problemfritt Windows XP med god samvittiget. 1) Betal for en original versjon. 2) Installer en no-activation crack. :)

Hvis du vil ha problemfritt Windows XP og ikke bekymrer deg for samvittigheten. 1) Installer en piratversjon. 2) Installer en no-activation crack. :blush:

Lenke til kommentar
Hvis du vil ha et problemfritt Windows XP med god samvittiget. 1) Betal for en original versjon. 2) Installer en no-activation crack. :)

Hvis du vil ha problemfritt Windows XP og ikke bekymrer deg for samvittigheten. 1) Installer en piratversjon. 2) Installer en no-activation crack.  :blush:

5536011[/snapback]

Det er liksom hele vitsen med å kjøpe noe, at man skal ha det så lovlig så mulig... No activation crack blir litt på trynet når man har betalt 900 kr...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...