Gå til innhold

Salg til mulig svindler på QXL, hva kan man gjøre?

Anbefalte innlegg

Løses enkelt og greit ved å be om forskuddsbetaling. Går han ikke med på det, neivel, ingen PC. Du bør også spesifisere i annonser at du kun selger på forskudd.

5513084[/snapback]

Har spesifisert at jeg kunn godtar forskudd og oppkrav

Dette er nok ikke trygt selv om man tror man har fått betaling (selv om man ser at pengene er inne på egen konto)...har hørt flere episoder om at svindlerene får trukket tilbake beløpet etter få dager (da har gjerne selgeren allerede sendt varen)

5513087[/snapback]

Er nettopp derfor jeg ikke orker å gjøre noe mere med det.

Selv om pengene er inne, så vet jeg aldri hva som kan skje.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette er nok ikke trygt selv om man tror man har fått betaling (selv om man ser at pengene er inne på egen konto)...har hørt flere episoder om at svindlerene får trukket tilbake beløpet etter få dager (da har gjerne selgeren allerede sendt varen)

5513087[/snapback]

Banken har vel ikke lov til å "trekke tilbake" penger som er på kontoen din? Finnes vel et unntak, dersom det har skjedd ved en teknisk feil som banken er skyld i, eller noe. Har du satt over penger, så er de satt over.

Lenke til kommentar
Løses enkelt og greit ved å be om forskuddsbetaling. Går han ikke med på det, neivel, ingen PC. Du bør også spesifisere i annonser at du kun selger på forskudd.

5513084[/snapback]

Har spesifisert at jeg kunn godtar forskudd og oppkrav

Da er jo saken grei?

Lenke til kommentar
Er nettopp det jeg er skeptisk til.

5513152[/snapback]

Vel, hvis kjøper nekter å betale forskudd, og ikke har norsk adresse ville jeg gått inn på salgssidene og trykket på Avbryt handel. Deretter ville jeg gått inn på innstillinger og satt at kun folk med 2 eller 3 plusskarakterer kan bruke Kjøp Nå på dine auksjoner. Så ville jeg ventet på svar fra QXL, og til slutt lagt den ut på nytt så fort QXL bekrefter at handelen er avbrutt.

Dersom han faktisk forskuddsbetaler og har en norsk adresse, så er det neppe noe å være redd for. Hvis du er redd for at banken tar tilbake beløpet, så bare flytt alle pengene over på en annen konto eller ta dem ut cash ;)

Edit: Denne karen, beyht, er jo registrert bruker i dag, og har "kjøpt" bare to ting. Lukter 99,99% svindel..

Endret av klilleng
Lenke til kommentar

var ikke klarover at man kunne trykke avbryt handel.

men må vente 1 uke før jeg kan gjøre det.

Var heller ikke klarover det med minimum antall positive karakterer.

Men har satt den til 4 positive nå så. Så da er jeg jo sikret på en måte mot silkt.

men det hjelper jo ikke i akkurat denne saken .

Men takk for tipset:)

men får jeg tilbakeført salgs provisjonen om jeg avbryter handelen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...