Gå til innhold

Salg til mulig svindler på QXL, hva kan man gjøre?

Anbefalte innlegg

Fikk nettopp solgt min bærbare pc til kjøp nå prisen på 10 000 kr.

OK nokk det, men jeg ser kjøperen har følgende informasjon:

Bruker ID: beyht

E-postadresse [email protected]

Pris: 10 000,00 NOK

belly bomo

78300pl

ibadan 77397

7684648365

Har sendt mail til QXL for å høre hva jeg skal gjøre.

Har hørt så mye negative episoder om salt til utenlandske personer, spesiellt gjennom finn.no

Noen som har vært oppe i en slik situasjon før?

Håper QXL skjønner situasjoen og refunderer provisjons pengene, er jo 300 kr i provisjon de skal ha.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vet ikke jeg, er utrolig skeptisk til slikt uansett..

Får avvente å høre hva QXL har å si.

Tviler jeg blir å sende avgårde maskinen. Er en del penger det er snakk om.

Men det jeg lurte på om det kanskje var noen andre som har fått solgt en gjenstand til utlandet.

Ikke det, kan jo hende alt er legitimt og alt vill gå bra, men når det er snakk om 10 000 kr, så tar jeg ikke sjansen rett og slett.

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar

Har brukeren gjort noen kjøp tidligere?

Jeg la ut en annonse på finn.no for en ukesiden.

Har fått ca. 15 mailer som ser slik ut:

Dear Reputable seller, I need to make urgent supplies at the ongoing TRADE FAIR closing next week here. I like to know the condition of the item. PLS SEND YOUR CONTACT DETAILS FOR PAYMENT; of $500.00 + 200 each for shipping. Should you have MORE for sale, please let me know, so I can make payment immediately. I will be making payment via MoneyGram Express (Money Order in Cash) or Western Union Money Order. I WOULD WANT SHIPMENT THROUGH FEDEX or UPS or DHL EXPRESS DELIVERY.

Do provide your info for immediate payment:

Your Full Personal Email

Name

Address

City

State

Country

Zipcode

Tel Number.

I want you to get back to me if this offer is okay with you.

Latterlig dårlig :thumbdown:

Lenke til kommentar

Skjønner at du kan være skeptisk til det, men man trenger jo ikke å ta alle over en kam og si at "slike folk kommer aldri til å betale for seg".

Muligens at dette er en "svindler", men det vet du ikke nå.

Ta kontakt, og hvis han ikke vil forhåndsbetale noe som helst, sier du at da er videre salg uaktuelt.

edit: så ikke de nye 'opplysningene', men ser vel klart nå at det hele ser litt muggent ut..

Endret av BremnesX
Lenke til kommentar

fikk forøvrig dette spørsmålet på qxl angående samme maskin:

Dear seller, I am Kelly Anderson from UK, i am happy to come across this your item when i am in search of a similar type which i want to buy for my BOSS who is on Eucational research in Nigeria, Pls let me know the present condition of the item, and i will pay you $1500 USD for the item including shipping cost via your Local Post Office(Express Mail Service EMS), i would pay you via BIDPAY or BANK TRANSFER You can call me between 6.00am to 6.00pm United Kingdom time, my phone number: +447031917414 or write me mail: [email protected] Wait to read from you as soon as possible. Thanks in advance

var 2 spørsmål. fra forskjellige kjøpere, med ca samme tekst også.

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar

Dear seller, I am Kelly Anderson from UK, i am happy to come across this your item when i am in search of a similar type which i want to buy for my BOSS who is on Eucational research in Nigeria, Pls let me know the present condition of the item, and i will pay you $1500 USD for the item including shipping cost via your Local Post Office(Express Mail Service EMS), i would pay you via BIDPAY or BANK TRANSFER You can call me between 6.00am to 6.00pm United Kingdom time, my phone number: +447031917414 or write me mail: [email protected] Wait to read from you as soon as possible. Thanks in advance

5512999[/snapback]

Hehheheeeee !

Dem får jo minst like billige maskiner der borte ...

Lenke til kommentar

5512999[/snapback]

Hehheheeeee !

Dem får jo minst like billige maskiner der borte ...

5513023[/snapback]

Prisen på datadeler i Norge og UK er vell omtrent det samme, men vil si at du ikke sender den pcen uten og være sikker på at han betaler...

Lenke til kommentar

Dette er nok ikke trygt selv om man tror man har fått betaling (selv om man ser at pengene er inne på egen konto)...har hørt flere episoder om at svindlerene får trukket tilbake beløpet etter få dager (da har gjerne selgeren allerede sendt varen)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...