Arne Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Hei! Får snart instalert ubuntu på en pc som jeg har ved siden av "play" pc'en min. Kunne tenkt meg å bruke ubuntu-pc'en til webserver, og lurte på om det var ein måte eg kunne styra servern frå "play" pc'en min. Eg skal ikkje bruka skjerm på ubuntu-pc'en. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 ssh og putty =) sammen med webmin, anbefales++ til server er vel muligens noe som slackware bedre? selv om alle sier det krever en del Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Ubuntu fungerer fint som server. SSH er tingen, men du kan jo også vurdere Remote Desktop. Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Legg inn Mindterm, og du kan logge deg inn med en nettleser med Java-plugin. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 30. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2006 Takk, folkens! Lenke til kommentar
genstian Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Lær deg og bruke screen også (Veldig kjekt med SSH). Lenke til kommentar
Neogeno Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Du kan bruke Remote Administrator. Jeg brukte det tidligere og det er veldig bra.. http://itpro.no/download.php?op=viewdownloaddetails&lid=434 Du trenger ikke å ha skjerm på serverpcen heller. Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Du kan bruke Remote Administrator. Jeg brukte det tidligere og det er veldig bra.. http://itpro.no/download.php?op=viewdownloaddetails&lid=434 Du trenger ikke å ha skjerm på serverpcen heller. 5589194[/snapback] Sist jeg sjekket fungerer ikke Windows-programmer i GNU/Linux. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Når kom Microsoft Windows Ubuntu? Trodde codename vista skulle komme først. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå