Gå til innhold

Denne feilen etter satt i mer ram.. what to do?


Stonescream

Anbefalte innlegg

Satte inn en 256 brikke med apacer bærbar ram som skulle passe til min compaq 17xl569, men den gang nei..

(Helsikes compaq!!!)

 

får startet litt opp i win2000, men kommer ikke lengre en til agp440.ett eller annet og der står den leeeeenge.

 

har fått opp denne feilen:

Error 0232: extended ram filed at offset 1b

 

Lurer på om en bios oppdatering kan være på sin plass, men vanskelig å finne no fornuftig på compaqsidene. Noen som vet om nettsider med bioser for bærbare?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tror ikke det er rambtikka det er noe galt med, men w2k......har vært borti akkurat det samme. tror problemet med w2k sliter med minneadressering når orginal konfigurering er forandret........jeg bytta hk på eb w2k pc, og det endte opp med at jeg måtte formatere hele dritten.

 

tips: ta ut brikka, ta backup av du du måtte ønske, sett i brikka igjen, boot opp fra cd, og formater....

 

kanskje et drastisk tiltak, men tror det er eneste løsning

 

mvh

morten

Lenke til kommentar

etter gode gamle format c:

starter setupen til win2k opp.

Etter en stund får jeg opp at biosen ikke støtter acpi fullt ut (er det en mellomting mellom ikke og støtter altså?, støtter NESTEN...)

 

får beskjed om å trykke f7 under starten osv osv..

som sgt gjort..

setup sterter..trykker f7 på rett sted.. setup tusler videre, men så total lås.. står bare en kvit linje og blinker på svart bakgrunn og ingen reaskjon på hverken frem eller bakover, enter, del ctrl-alt-del.....

 

hmmm liker dårlig det ja.

 

Noen som har en compaq presario modell som har oppgradert minne? hvilken minnetype fungerte greit fra første start?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...