5628452 Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 En gang, skulle jeg late som jeg holdt på å spy, jeg bøyde meg ned og brekte meg hardt, slik at jeg fikk mye blod i huet, så reiste jeg meg fort opp og ble litt svimmel, samtidig som en haug med stjerner, altså lysende dotter svevde foran øynene mine, og de var ikke de nevnte "amøbene", var noe annet, aldri opplevd før. En kompis fortalte også at han har opplevd det, skulle bøye seg ned og reiste seg fort, så fikk han se "stjernene" han og...svever rundt i ca 15 sekunder. 6019382[/snapback] Jeg tror jeg får det noen ganger når jeg reiser meg opp fra lenestoler. Det er fordi blodtrykket til hodet er for lavt, så hjernen ikke får nok blod. Synet blir nesten helt svart, og hvite prikker svirrer rundt meg, nesten som svak TV-støy. Underlig følelse. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 En gang, skulle jeg late som jeg holdt på å spy, jeg bøyde meg ned og brekte meg hardt, slik at jeg fikk mye blod i huet, så reiste jeg meg fort opp og ble litt svimmel, samtidig som en haug med stjerner, altså lysende dotter svevde foran øynene mine, og de var ikke de nevnte "amøbene", var noe annet, aldri opplevd før. En kompis fortalte også at han har opplevd det, skulle bøye seg ned og reiste seg fort, så fikk han se "stjernene" han og...svever rundt i ca 15 sekunder. 6019382[/snapback] Jeg tror jeg får det noen ganger når jeg reiser meg opp fra lenestoler. Det er fordi blodtrykket til hodet er for lavt, så hjernen ikke får nok blod. Synet blir nesten helt svart, og hvite prikker svirrer rundt meg, nesten som svak TV-støy. Underlig følelse. 6020373[/snapback] Veldig vanlig det. Jeg har falt rett i bakken flere ganger pga det. Gjør heller ikke vondt når jeg treffer gulvet. Litt tidig opplevelse. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Åååh, vondt i arma.. Den greie i dørkarmen var fader meg tøff! Har gjrot den minst ti ganger nå.. Blir ihvertfall sterk av, virker det som. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 (endret) Hallusinér Dette er en metode som er veldig vanskelig å få til, å det er kanskje ikke alle som får det til heller. Du må være skikkelig trøtt, og legge deg. Istedetfor å lukke igjen øynene og prøve å sove, har du øynene åpne og ser rundt i rommet. Når du kommer til det steget for du "dupper av" vil du kanskje våkne opp ved å se på datamaskinen, bare at datamaskinen har blitt til en bil som kjører forbi. Eller om du ser i hjørnet på rommet ditt (hjørnet er da mørkt), vil du kanskje merke at en skapning kommer gående ut av det. Hallusinasjonene "fader ut" vanligvis i løpet av noen sekunder, og hvis du rister på hodet og kommer til deg selv, vil de fort forsvinne. Som sagt så er det ikke sikkert du får det til. Dessuten er det ganske kjedelig å ligge våken og vente på det. Delta i drømmen din Dette har jeg ikke prøvd selv, fordi jeg ikke gidder. Det innebærer at du skriver noe på en lapp, f. eks "nisse" eller "stol". Denne lappen skal du se på jevnlig. Hver time om det er mulig. Når du da sovner, vil du drømme at du tar opp lappen, men da står ikke ordet der, men et bilde elns. Da skal du være klar over at du drømmer. Noen ganger vil du kanskje våkne opp av sjokket, men etter en stund vil du klare å "holde deg i drømme", og deretter gjøre omtrent det du vil i drømmen. dette er vel ikke akkurat et triks, men lurer på en ting.noen ganger bråvåkner jeg på natta av at det føles som jeg faller. hva kommer dette av? har skjedd mange ganger. jeg har ikke mareritt, husker jo ingenting, men føles som jeg faller bakover, så plutselig våkner jeg... 5926705[/snapback] Vel, du er rett før å sovne helt, men våkner rett etterpå. Det som skjer når du begynner å drømme, er at du kommer i en lammelse/paralyse, dette er for at du ikke skal utføre hva du enn drømmer om. Når du da begynner å drømme om fallet, prøver du febrilsk å røre på deg, men paralysen hindrer deg i det. Av en eller annen grunn våkner du, og paralysen tar slutt, og du rykker til. Noe som kan assosieres med dette er når du våkner opp og ikke kunne bevege deg i det hele tatt, bare øynene (øynene beveger på seg i drømme). Det betyr at du har våknet opp fra en drøm, men ikke kommet deg ut av paralysen. Forresten; Er det noen som har opplevd å se "istapper" fly rundt i luften, en anelse utenfor fokus? Hva er det? Endret 1. mai 2006 av Mr. Crowley Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 (endret) Den skvette greien når man skal sove har jeg fått utallige ganger, hva kommer det av? Og stebroren min snakker helt uforklarlig når han sover.., han satt å game WoW i 3timer på pcen min, gikk og la seg i senga mi, og jeg fyrte opp CS. Etter 1 time eller noe sånt, snur han seg mot meg, og prater "orkish", begynner å prate et slags monster språk. så snur han seg igjen, og alt forsetter som vanlig. Endret 1. mai 2006 av Patrick.M Lenke til kommentar
lperik Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Er det lucid dreaming når en har 3nakne jenter foran seg og man kan gjøre NØYAKTIG hva man vil med de og det føles helt ekte ut? Nesten bedre enn ekte og. Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Jeg vil nå si at det er LD i aller høyeste grad! Lenke til kommentar
lperik Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Jeg vil nå si at det er LD i aller høyeste grad! 6021315[/snapback] Har nemlig søvnproblemer å vokner rundt 3-6ganger per natt. Før jeg er helt våken eller når jeg er på vei til å sovne igjen får jeg veldig ofte drømmer der jeg kan styre alt og det føles helt ekte. Gjort mye rart med jentene mine ja! Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Noen ganger, rett før jeg sovner, så hender det at jeg skvetter skikkelig! til, sinsykt kult, men også meget rart. Noen andre som har det sånn? 6020086[/snapback] Dette er noe jeg har fått i det siste. Jeg skvetter til av en høy "lyd". Dette skjer rett før jeg sovner. Jeg finner det ganske ubehagelig da. Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Sånne bilder er ganske artige, her skal du sitte og sjå på bilde. Start med å sjå på bilde ganske nerme (ca 10cm) og så flytter du blikket sakte fra det til du ser bildet. Det er litt artigt når du ser bilde da.... Når du ser ein fisk så har du klart det... :!: Den er ikkje serlig lett å sjå men prøv.. Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Noen ganger, rett før jeg sovner, så hender det at jeg skvetter skikkelig! til, sinsykt kult, men også meget rart. Noen andre som har det sånn? 6020086[/snapback] Dette er noe jeg har fått i det siste. Jeg skvetter til av en høy "lyd". Dette skjer rett før jeg sovner. Jeg finner det ganske ubehagelig da. 6021436[/snapback] Samme her, det bare kommer plutselig liksom. Men jeg føler at det kommer inni hodet mitt, på hjernen liksom. som en slags elektrisk ladning. Veldig vanskelig å forklare. Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Noen ganger, rett før jeg sovner, så hender det at jeg skvetter skikkelig! til, sinsykt kult, men også meget rart. Noen andre som har det sånn? 6020086[/snapback] Dette er noe jeg har fått i det siste. Jeg skvetter til av en høy "lyd". Dette skjer rett før jeg sovner. Jeg finner det ganske ubehagelig da. 6021436[/snapback] Samme her, det bare kommer plutselig liksom. Men jeg føler at det kommer inni hodet mitt, på hjernen liksom. som en slags elektrisk ladning. Veldig vanskelig å forklare. 6035828[/snapback] Sånn har jeg også hatt flere ganger, akkurat før jeg sovner kommer en høy lyd, jeg skvetter og våkner.. Lenke til kommentar
FraXinuS Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Blingse-trikset var søren meg rått! Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Jeg føler at hele denne tråden er bygd opp av kommentarer til morsomhetene i første innlegg. Ingen andre som har noe å komme med da? Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Like för du sovner er det nesten som om du er i en slags transe. Da kjennes det av og til ut som om du faller, og så bråvåkner du. Det er litt ekkelt... Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Prøv å være våken i 5-6 dager uten kunstig stimuli, gå deretter tur i en mørk skog mitt på natten, så ser du mer enn stjerner Fryktfølelsen vil bli overveldende men ikke stopp, fortsett å gå. Til slutt har fantasien total kontroll over deg og slår etthvert TV spill. 6019424[/snapback] Høres merkelig ut... Har lyst å prøve det, men veldig slitsomt sikkert. Noen andre som har gjort dette? Må få liv i denne tråden igjen, for 2. gang. Er jo så rå! Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 http://www.break.com/index/cool_optical_illusion.html Ganske wacky! Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 http://www.break.com/index/cool_optical_illusion.html Ganske wacky! 6493864[/snapback] TØFT... Jeg syns det er dritdeilig å være mellom søvn og våken. Som noen andre nevnte fungerer sansene på topp. Jeg pleier å få dette hvis jeg sovner i stua mens det er lyst. med en gang jeg havner i den transen så prøver jeg å unngå å sovne ved å begynne å høre etter og konsentrere meg. sånn kan jeg sitte stille lenge og kose meg. Hvis du samtidig sitter på noe godt, teppe elns. så kjennes det kjempedigg ut. Det var en her som nevnte at når han sove så virker rommet uendelig stort Dette kommer av at øynene/hodet er slitent, jeg bruker briller og merker dette ofte når jeg tar av meg brillene for å sove. men jeg har også fått det samme etter at jeg lagde byggetegninger 4 timer i strekk i et opplyst rom. Problemet som oppstår er at ønene ikke klarer å fokusere på noe og gi det en størrelse, ofte fordi alt i rommet er svart og litt blurry. Dette er utrolig ekkelt. Men hvis man tenker seg litt om og roer seg ned når dette kommer så ser du at rommet er ikke uendelig stort, det er samtidig uendelig lite. Det er nesten umulig å forklare hvis du ikke har opplevd det. Jeg prøvde å fokusere på en kolaboks på et bord en gang. boksen blir stor så liten så stor så liten igjen, sammen med hele rommet. Som om øynene prøver å finne størrelsen. Men siden hodet ikke har noe å forholde seg til er det vanskelig å få dette til å stoppe. Mitt triks er da å kikke på noe du kjenner godt, f.eks handen din. Fokuser på hånden din, den er kjent for hodet og hodet klarer å kalibrere verden tilbake igjen. Siden jeg bruker briller kommer det nok av at standard fokusering blir feil når jeg tar av meg brillene. Hodet prøver seg frem på diverse fokuseringer, men siden jeg har +5 i styrke så sliter hodet veldig med å finne riktig fokusering. Men som sagt tidligere, har du ikke prøvd så er det vanskelig å skjønne hva jeg forklarer. Og til alle andre, det er ikke noe morro å klare det heller, så ikke prøv. Men tilbake til en mer morro ting. bli lam en liten stund i f.eks armen. På tg 06 presterte jeg å sovne liggende fremover med høyrearmen bøyd fremfor hodet. Dette var med en tynn madrass. Når jeg våknet var jeg lam i høyrearmen og helt uten følelse, jeg kunne ikke bevege på den så jeg måtte skyve på den med venstre arm. Det er en virkelig underlig følelse når du tar på den, det er som å ta på en annen persons arm, men siden den føles eksakt ut som din egen så er den utrolig behagelig å ta på, og perfekt temperert. Følelsen i armen kommer tilbake etterhvert. Etter tg har jeg gjort det samme flere ganger bare for morro skyld. Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Ok her er en til: :: Blingse-trikset. Å blingse/krysse øynene er somregel ubrukelig, men på enkelte ting er det veldig nyttig. Grunnen er at to f.eks nesten identiske objekter, som stilles ved siden av hverandre, kan "blingses" sammen med øynene slik at de ligger "oppå" hverandre. Bildet som dannes i midten vil da være helt tydelig og skarpt, men alle forskjeller mellom de to bildene/objektene vil nærmest "lyse" opp tydelig. Tenk deg f.eks den klassiske "finn 10 feil", hvor man har bilder ved siden av hverandre. Jeg kan enkelt finne f.eks 20 feil på under 10 sekunder uten å engang lete hvis jeg har to sånne bilder ved siden av hverandre, for man trenger ikke å lete, forskjellene vil "lyse" opp mens resten av bildet vil være krystallklart. Denne krever litt øyekoordinasjons-trening, men de fleste får det til etter 5-10 forsøk eller et minutt eller to. Bare kryss øynene sammen nærmere og nærmere til de to bildene havner oppå hverandre, somregel vil hjernen låse blikket når de to havner oppå hverandre fordi hjernen tror den bare ser på 1 bilde noe som er nærmere enn det egentlig er. Prøv med denn f,eks (flash): http://www.i-am-bored.com/bored_link.cfm?link_id=12654 5514924[/snapback] Arrrgh. Ikke si sånt til meg, jeg blir gal. Når jeg fokuserer på de to bildene, så har jeg overhodet ikke noe sjans til å tvinge blikket mot midten. Jeg klarer vanligvis ikke å la blikket flyte noe særlig heller, sånn som man skal gjøre hvis man ser på "3D-bilder" (husker ikke hva det kalles), der man kan se inn i bildet. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Den daue handa kalles også for "the stranger" Sovna med begge armene under puta en gang. Blei lamm i begge arma. Dvs. fra og med albuene og ut til fingerne. Var skikkelig rart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå