Gå til innhold

Morsomme triks uten dop.

Mr.Locke

Anbefalte innlegg

Med nr3 der, mener du sånn at du hvis du stirrer på et punkt så begynner du å se partikler som beveger seg? Når jeg prøve å følge etterdem så flytter de seg helt til de plutselig forsvinner :(

5515375[/snapback]

Ja alt for mange "partikler" / "bobler" og de beveger seg alt for raskt og sporadisk til at man klarer å følge med på dem.

I solarium derimot eller hvis man ser opp mot en veldig blå himmel på en klar dag og stirrer, boblene man ser da vil bevege seg ganske sakte og man kan klare å følge en av dem i 1-2 sekunder før den "forsvinner".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ond latter / mektig stemme:

Har en til, men ikke helt uten tekniske hjelpemidler, men allikevel

ganske lættis. Ta to mobiler, eller en mobil og en hustelefon, ring fra den ene til den andre, og sett en av dem ved hvert øre slik at du prater i begge samtidig, le så høyt "ha ha ha ha". Hva som skjer? Det finner du ut hvis du prøver.

Endret av Mr.Locke
Lenke til kommentar

Heftig =) Likte spesielt den med finn 5 feil. Har ikke stort å bidra med selv, bortsett fra at det går an å "føle" pulsen hvor som helst i kroppen bare man konsentrerer seg nok. Litt rart, da man ikke kjenner den uten at man vil det! Sikkert fordi en blir vant med det etter hvert.

Lenke til kommentar
Ok her er en til:

:: Blingse-trikset.

Å blingse/krysse øynene er somregel ubrukelig, men på enkelte ting er det veldig nyttig. Grunnen er at to f.eks nesten identiske objekter, som stilles ved siden av hverandre, kan "blingses" sammen med øynene slik at de ligger "oppå" hverandre. Bildet som dannes i midten vil da være helt tydelig og skarpt, men alle forskjeller mellom de to bildene/objektene vil nærmest "lyse" opp tydelig.

Tenk deg f.eks den klassiske "finn 10 feil", hvor man har bilder ved siden av hverandre. Jeg kan enkelt finne f.eks 20 feil på under 10 sekunder uten å engang lete hvis jeg har to sånne bilder ved siden av hverandre, for man trenger ikke å lete, forskjellene vil "lyse" opp mens resten av bildet vil være krystallklart.

Denne krever litt øyekoordinasjons-trening, men de fleste får det til etter 5-10 forsøk eller et minutt eller to. Bare kryss øynene sammen nærmere og nærmere til de to bildene havner oppå hverandre, somregel vil hjernen låse blikket når de to havner oppå hverandre fordi hjernen tror den bare ser på 1 bilde noe som er nærmere enn det egentlig er.

Prøv med denn f,eks (flash):

http://www.i-am-bored.com/bored_link.cfm?link_id=12654

5514924[/snapback]

Jeg greier ikke den :(

Lenke til kommentar
Den sisste var fet da :p

Noen år siden fikk jeg tak i en ganske enkel oppskrift å kunne styre deg selv i drømme. Mistet den, og jeg fikk aldri sjangsen til å prøve den, noen som har noen oppskrifter på det?

Lucid Dreaming heter det. Det finnes b.la briller man kan kjøpe for å fremkalle/provosere frem bevissthet mens man er i REM fase 1 eller 4 (Rapid Eye Movement.)

En nettside om emnet, som bla. forklarer hvordan man kan "ta over" kontrollen i drømmene sine uten hjelpemidler.

Jeg prøvde det der en stund, fikk det aldri til!

5516237[/snapback]

Hm, jeg klarte det første gang jeg prøvde. Riktignok hadde jeg ikke helt kontrollen, og det varte ganske kort. Skal prøve igjen :cool:

Lenke til kommentar
Den sisste var fet da :p

Noen år siden fikk jeg tak i en ganske enkel oppskrift å kunne styre deg selv i drømme. Mistet den, og jeg fikk aldri sjangsen til å prøve den, noen som har noen oppskrifter på det?

Lucid Dreaming heter det. Det finnes b.la briller man kan kjøpe for å fremkalle/provosere frem bevissthet mens man er i REM fase 1 eller 4 (Rapid Eye Movement.)

En nettside om emnet, som bla. forklarer hvordan man kan "ta over" kontrollen i drømmene sine uten hjelpemidler.

Jeg prøvde det der en stund, fikk det aldri til!

5516237[/snapback]

Hm, jeg klarte det første gang jeg prøvde. Riktignok hadde jeg ikke helt kontrollen, og det varte ganske kort. Skal prøve igjen :cool:

5518711[/snapback]

Må nesten bare testes en gang :tease:

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

3: snøvær/støy i farger/vegger/alt rundt deg. (ikke prøv denne hvis du har svak psyke / henger deg lett opp i ting og eller lider av tvangstanker.)

5512165[/snapback]

Noen ganger, rett før jeg sovner, så jeg dramatisk, og rommet blir uendelig stort !

Utrolig forferdlig følelse, det har nok noe med at rommet mitt er 2m langt, og bredt.

Helt forferdlig.

Lenke til kommentar

Får ofte en creapy følelse av at alt er stort og tungt =S

Liksom.. ligger i senga og ska sjekke mobilen men ser den for meg som en stor sylinder =S skikkelig ekkelt..

Bruker å oppleve dette mest når jeg har feber, da er alt svært og jeg tror alt er sylinderformet..

Men genial tråd, må holdes live i :thumbup:

Lenke til kommentar

mange ganger når jeg sitter oppe på pcen om kvelden rett før jeg skal legge meg begynner øynene å fokusere ganske mye. Virker som jeg får supersyn, synes innsnevrer seg og jeg kan se ting dritstort. Får ofte vondt i hodet og må "riste" det av meg før det kommer på nytt igjen. Skikkelig ekkelt.

Det å fremkalle samtaler o.l har jeg hatt MYE opp gjennom tidene, særlig når jeg bodde på hybel. Var ett hus, der kjøkken,bad og de greiene lå og ett lite uthus 100meter unna huset hvor jeg sov(midlertidig til en som bodde inne i huset flytta ut).

Da når jeg hadde lagt meg var det helt mørkt og helt stille, og hvis det hadde skjedd noe spessielt den dagen kunne jeg ligge og oppleve eksakt det samme i flere timer, delt opp i mindre "økter".

Helt utrolig, også hvis jeg ikke var "fornøyd" med en opplevelse kunne jeg endre og fikse situasjonen som jeg selv ville, mange ganger hadde jeg opptil 10 forskjellige scenarioer som virket helt ekte dagen etter, og siden jeg har dårlig hukommelse måtte jeg ofte spørre folkene som var med om hvordan det egentlig skjedde.

Lenke til kommentar

Overraskende mange av dem funket overraskende bra på meg, vanligvis når en eller annen har funnet ut noe er morsomt å gjøre pleier resultatene og utebli her, om jeg gjør det feil eller om personen som har funnet det ut ikke har funnet ut noe i det hele tatt, vet jeg ikke.

Men, de her funket i hvert fall, mye morsomme ting å gjøre når man sitter alene i påsken.

Forresten, mens jeg husker det, hva ble barnet hetende til slutt Mr.Locke?

;)

Lenke til kommentar

I dag natt var jeg ganske trøtt, la meg i 2-tiden. Skulle teste noe jeg leste om på nettet før jeg la meg, noe en jente hadde opplevd. Finner desverre ikke igjen siden... :hrm:

I alle fall det hun gjorde var å konsentrere seg og si en setning høyt for seg selv og så tenke den i hodet etterpå, mens hun så på noe og konsentrerte seg mye. Jeg droppet det å se på noe, og jeg sa setningen: "Dette er en drøm" inni meg mange ganger. Etterhvert ble jeg mer og mer trøtt, og plutselig hørte jeg et slags brus (om jeg ikke husker helt feil) og det begynte å krible i kroppen min og jeg ble helt stiv (bevegde meg ikke noe). Kjennte at setningen jeg tenkte langsomt ble borte, men konsentrertemeg hardt på å huske den. Da ble alt bare enda sterkere. Var ganske moro : :D

Prøvde igjen etterpå, men da sovnet jeg :p

Husker en gang da jeg lå i sengen min og hørte musikk med headset. Dette var like før jeg sovna. Det var en trancesang jeg hørte på og da begynte jeg å innbille meg at jeg fløy i en volsom fart og da kjenntes det ut som om kroppen min fløy av sted med føttene først :D Det var også ganske moro! Vet ikke hvordan jeg fikk til det, men :)

Lenke til kommentar

hvis jeg får problemer med å sove, har jeg et lite triks som er litt småmorro :wee:

ligger helt stille, hører på musikk eller bare tenker på noe.

pass på å ligg HELT stille, IKKE tenk på hvor armene og bena dine er.

Øynene lukket hele tiden.

når jeg da tenker etter uten å røre meg etter en stund,så merker jeg ikke hvor de er :!: da blir det "var der den var ja" etterpå :!:

sikkert mange som kan det, men bare se på en ting, så la fokuset gli ut så det blir mange en av den ene tingen, så gjette hvem som står på riktig plass :!:

Lenke til kommentar

Sitter nå og leser om Lucid Dreaming og har bestemt meg for å sette opp en egen pc på soverommet slik at jeg kan skrive opp drømmene mine når jeg våkner. Det er ofte jeg har opplevd det de kaller 'Low level lucidity'

For a brief period you are conscious of the fact that you are dreaming, but you can't hold on to that thought. You get to interact consciously with your dream but without realizing you soon go with the flow of the dream again.

Har også bestemt meg for å prøve på noen av de huske øvelsene de foreslår. (Både på siden og på forumet)

@ Nordz: Det du opplever er Lucid Dreaming, du burde lese mer om det på http://www.ld4all.com/.

For å spore litt inn på tråden igjen, det siste trikset funka utrolig bra, de andre skal testes selvfølgelig. Utrolig mye kult man kan ha med kroppen hvis man bare vet hvordan man utnytter den.

Lenke til kommentar
Sitter nå og leser om Lucid Dreaming og har bestemt meg for å sette opp en egen pc på soverommet slik at jeg kan skrive opp drømmene mine når jeg våkner. Det er ofte jeg har opplevd det de kaller 'Low level lucidity'

For a brief period you are conscious of the fact that you are dreaming, but you can't hold on to that thought. You get to interact consciously with your dream but without realizing you soon go with the flow of the dream again.

Har også bestemt meg for å prøve på noen av de huske øvelsene de foreslår. (Både på siden og på forumet)

@ Nordz: Det du opplever er Lucid Dreaming, du burde lese mer om det på http://www.ld4all.com/.

For å spore litt inn på tråden igjen, det siste trikset funka utrolig bra, de andre skal testes selvfølgelig. Utrolig mye kult man kan ha med kroppen hvis man bare vet hvordan man utnytter den.

5922855[/snapback]

Ahh! Heftig! :D

Takk for url! :)

Skulle vært en egen tråd om det der!

Lenke til kommentar

5922855[/snapback]

Ahh! Heftig! :D

Takk for url! :)

Skulle vært en egen tråd om det der!

5922935[/snapback]

Det er :p

Her

Endret av Mafiabåss
Lenke til kommentar

Hvis jeg er ute å venter på f.eks. bussen så opplever jeg etter å ha stirret ut i luften at det er akkurat som om det er amøber/bakterier/celler som flyter rundt i øyet. De er gjennomsiktige, men ytterkantene er grå aktige.

Noen andre som har opplevd dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...