Movieheart Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 I går skrudde jeg ut alt i kabinettet mitt, fordi jeg skulle borre noen hull til noen kabler. Men når jeg satte inn alle komponentene igjen, og starter pcen, kommer det ikke noe bilde på skjermen. Alt i pcen går som vanlig, som om ikke noe skal ha skjedd. Når jeg starter skjermen kommer det vanlige bildet hvor det står info om skjermen. Så blir skjermen svart og en liten rute med meldingen: "No signal detected" kommer opp. Etter det lyser lampen på monitoren oransje, akkurat som om pcen skulle vært skrudd av, men alt inne i pcen svirer som vanlig. Har prøvd alt mulig. Startet med både analog og dvi kabel. Har prøvd å koble ut alle kablene jeg ikke trenger, startet med bare strøm til hk og harddisk. Har prøvd å ta ut batteriet og sette det inn igjen etter 10 sek. Men til ingen nytte. Hva er feilen?? Trenger svar fort. PC Specs: CPU: AMD Athlon 64 3200+ 2,0 Ghz Hovedkort: ASUS A8N Sli Deluxe Grafikkort: Club3D GeForce 6600 GT 128 MB RAM: 4 x Kingston KVR PC 3200 512 MB Harddisk: Hitachi Dekstar 250 GB PSU: Husker ikke merket, men den er på 400 W ihvertfall. Operativ system: Windows XP Home Edition Lenke til kommentar
Flexo Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Sitter grafikkortet ordentlig nedi sokkelen, og har det alle strømkablene det trenger? Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 28. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2006 Sitter grafikkortet ordentlig nedi sokkelen, og har det alle strømkablene det trenger? 5512086[/snapback] Mener det står ordentlig i ja. Vifta går nå så... Må det ha strøm da. Har kjørt pcen uten strøm til kortet før, og det funka fint det. Lenke til kommentar
c7Nn Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 du har nok ødelagt noe på hovedkorte... det har jeg gjort 2 ganger før.. hovedkorte er godt sier de når jeg reparer den.. jeg får det på garantien da uansett men hører du varierende vifte hastigheter og at harddiskene jobber pluss pluss, eller hører du bare at vifta/viftene går rett frem ..? kommer det et lite pip når du skrur på pc'en?? Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 28. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2006 du har nok ødelagt noe på hovedkorte... det har jeg gjort 2 ganger før.. hovedkorte er godt sier de når jeg reparer den.. jeg får det på garantien da uansett men hører du varierende vifte hastigheter og at harddiskene jobber pluss pluss, eller hører du bare at vifta/viftene går rett frem ..? kommer det et lite pip når du skrur på pc'en?? 5512821[/snapback] Viftene går bra og det kommer et lite pip når jeg starter pcen (det vanlige pipet som sier at pcen er ok). Har ikke lagt merke til at harddiskene jobber mere nei. Lenke til kommentar
c7Nn Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 jeg lurer på om det er hovedkorte ja... men det at det "piper" er det litt annerledes men.. det går på garantien så jeg anbefaler og levere den inn.. hvis du ikke finner ut noe mer da.. lykke til Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 28. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2006 jeg lurer på om det er hovedkorte ja... men det at det "piper" er det litt annerledes men..det går på garantien så jeg anbefaler og levere den inn.. hvis du ikke finner ut noe mer da.. lykke til 5514138[/snapback] Pipingen er akkurat som vanlig. Har sendt inn reklamasjon på mpx nå så håper på å få byttet det Lenke til kommentar
Micka Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 har nesten det samme problemet men nnår jeg starter pcn så piper den hele tida! og skjermen er svart. dette skjedde etter at jeg hadde bytta ram. lurer på om det er hovedkortet som er dødt, ram eller cpu. må skjermkortet stå i for å starte? Lenke til kommentar
00DodgeThisFace00 Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 hvordan keyboard har du ?? har samma greia jeg og da må jeg trykke på "sleep" knappen. detta skjer hos meg ! pcen starter men ikke noe signal til skjermen trykker på "sleep knappen og da dukker loadinga til xp opp !! Lenke til kommentar
00DodgeThisFace00 Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 har nesten det samme problemet men nnår jeg starter pcn så piper den hele tida! og skjermen er svart. dette skjedde etter at jeg hadde bytta ram. lurer på om det er hovedkortet som er dødt, ram eller cpu. må skjermkortet stå i for å starte? 5517966[/snapback] satt in ramen riktig ! hvis ikke ramen sitter riktig i piper det heletiden ! Lenke til kommentar
Micka Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 har nesten det samme problemet men nnår jeg starter pcn så piper den hele tida! og skjermen er svart. dette skjedde etter at jeg hadde bytta ram. lurer på om det er hovedkortet som er dødt, ram eller cpu. må skjermkortet stå i for å starte? 5517966[/snapback] satt in ramen riktig ! hvis ikke ramen sitter riktig i piper det heletiden ! 5519005[/snapback] ja er nesten 100% kanskje det er hk? Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 30. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2006 (endret) hvordan keyboard har du ?? har samma greia jeg og da må jeg trykke på "sleep" knappen. detta skjer hos meg ! pcen starter men ikke noe signal til skjermen trykker på "sleep knappen og da dukker loadinga til xp opp !! 5518952[/snapback] DET VIRKET... Tusen takk for tipset... EDIT: Hva var egentlig feilen med pcen Aner ikke selv. Når jeg fikk startet den var datoen stilt tilbake til 3 januar 2003 Kan det ha blitt noe feil med den? Endret 31. januar 2006 av ZeRyZoN Lenke til kommentar
00DodgeThisFace00 Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 hvordan keyboard har du ?? har samma greia jeg og da må jeg trykke på "sleep" knappen. detta skjer hos meg ! pcen starter men ikke noe signal til skjermen trykker på "sleep knappen og da dukker loadinga til xp opp !! 5518952[/snapback] DET VIRKET... Tusen takk for tipset... EDIT: Hva var egentlig feilen med pcen Aner ikke selv. Når jeg fikk startet den var datoen stilt tilbake til 3 januar 2003 Kan det ha blitt noe feil med den? 5523810[/snapback] vet ikke om det er noen feil med den har samma problemet starta etter at jeg instalerte nytt keyboard (Microsoft wireless desktop elite keyborad) sikkert noe med programvaren ! Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 31. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2006 hvordan keyboard har du ?? har samma greia jeg og da må jeg trykke på "sleep" knappen. detta skjer hos meg ! pcen starter men ikke noe signal til skjermen trykker på "sleep knappen og da dukker loadinga til xp opp !! 5518952[/snapback] DET VIRKET... Tusen takk for tipset... EDIT: Hva var egentlig feilen med pcen Aner ikke selv. Når jeg fikk startet den var datoen stilt tilbake til 3 januar 2003 Kan det ha blitt noe feil med den? 5523810[/snapback] vet ikke om det er noen feil med den har samma problemet starta etter at jeg instalerte nytt keyboard (Microsoft wireless desktop elite keyborad) sikkert noe med programvaren ! 5528513[/snapback] Ok. Men jeg har ikke innstalert noen ny programvare i det siste. Men har ikke så mye å si... Pcen fungerer og det er det viktigste Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå