Ustedalen Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Trenger litt hjelp nå. Jeg har meldt meg på UKM, der jeg skal stille ut en god del av mine fotografier. Derfor lurte jeg på om noen av dere har noen idéer til hvordan jeg skal fremvise det? Skal jeg legge til musikk, og i hva slags fil format? Takker for hjelp Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Passepartout er viktig for at bildet skal fremstå som seriøst. En A4-print i glassramme ser ikke bra ut. Et annet alternativ er å montere bildene på en slags blindramme, slik at de kommer ut fra veggen, men passepartout i glass og ramme er nok penere i de fleste hjem. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 28. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2006 Må kanskje nevne at bildene skal stilles ut digitalt! Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Lysbildeframvisning på prosjektor? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Ok, men de estetiske virkemidlene blir de samme. Når det gjelder medfølgende lydspor må du nesten vurdere det ut fra hvilke bilder du velger. NRK hadde sikkert brukt Grieg eller Garbarek til å lydlegge dine bilder i et slideshow, men du kan jo være litt mer nytenkende. Kanskje litt nøye utvalgt poesi? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 (endret) Hva er passepartout? Denne gangen har jeg googlet, og ikke funnet... Paa UKM i min hjemby har alle fotografi blitt fremfoert baade digitalt og printet paa papir, foroevrig. Edit: Foroevrig, PMnormal du har en PM Endret 28. januar 2006 av Herr Brun Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Passepartout er den papp-platen som du monterer "foran" bildet. Den (normalt) hvite papprammen, altså. Mener forøvrig også at det er mulig med papirbilder, og det blir jo i praksis flere som ser dem da. Det er mulig å stoppe opp og diskutere innholdet mens du står foran bildet. Har selv aldri tenkt på å stille ut enkeltbilder elektronisk. Du tar jo hovedsaklig landskapsbilder, så dine bilder er mer tematiske enn mine. Lenke til kommentar
bjornkn Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Hva er UKM? Har det noe med UKS å gjøre? Lenke til kommentar
Hobbyfotografen Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Ungdomens Kultur Mønstring Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Hva med sånn speilvendt prosjektorgreie, slik at prosjektoren står bak lerretet, slik at folk kan stille seg foran uten å ødelegge bildet? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Synes dine bilder er såpass fine at de fortjener skikkelig papirtrykk i A3-format og skikkelig innramming. Du tar dekorative bilder som folk gjerne henger på veggen. Blir mange billige julegaver for deg i fremtiden, he he. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå