Sverre^ Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Etter mye om og men om hvilken pc jeg skal kjøpe, har jeg nå kommet fram til å kjøpe barebone. Fra siste tråd jeg starta, fikk jeg en handleliste som jeg syns så veldig lovende ut. Vil gjerne ha kommentarer til denne lista, tror dere at delene passer til dette kabinettet? (som for eksempel grafikkortet?) Eller er det eventuelle ting dere mener jeg bør bytte? Setter meg taknemmelig for alle typer forslag Lenke til kommentar
SiRious Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 (endret) fint oppsett, men du kan få mer for pengene dine.. når det kommer til delen dine, vil de garantert passe, er ikke noen problemer.. se litt på denne det ble en totalt pris på 11790 kr på en butikk, men se på listen så vil du se at CPU, Skjermkortet og Barebone kan kjøpes på databutikken til en rimeligere sum, og dvd,hdd og ram kan kjøpes på pcutstyr.no til en rimeligere sum, kjøpes delene slik, vil du spare opptil 900 kr medregnet fraktkostnader.. altså en total sum på 10900.. men det er mer for pengene enn den andre maskina du har.. listen jeg laget, kan jeg garantere at delene vil passe ilag Endret 28. januar 2006 av SiRious Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 (endret) hva med en aspire qtec? og et micro atx hoved kort? dette frigir penger slik at skjermkot som7800 GTX eller 1800XT er innen rekkevidde uten og overskride budsjettet. kabbinettet er litt større en det du hadde i handlelista og det har visst ei veldig bråkete 12 cm vifte bak som sikkert må skiftes bare noen forslag du kan faktisk også sette inn en vanlig psu i denne Endret 28. januar 2006 av leifeinar Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 SiRious sitt er vel likeså bra det! Var jeg som laget oppsettet i post1, og det var en som SKULLE bestille fra komplett pga tidligere gode erfaringer osv.. Jeg har også anbefalt Shuttle SN25P til trådstarter tidligere! (blant annet skjermkort er dyrere på komplett, men han skulle visst bestille på komplett han jeg lagde det til først!) Lenke til kommentar
SiRious Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 (endret) hva med en aspire qtec? og et micro atx hoved kort? dette frigir penger slik at skjermkot som7800 GTX eller 1800XT er innen rekkevidde uten og overskride budsjettet. kabbinettet er litt større en det du hadde i handlelista og det har visst ei veldig bråkete 12 cm vifte bak som sikkert må skiftes bare noen forslag du kan faktisk også sette inn en vanlig psu i denne 5512790[/snapback] du, takk for linken.. var ingen dum ide.. har letet lenge etter noe slik.. THX! Til trådstarter: for 1000 kr extra kan du oppgradere 6800gs til 7800GT fra club3d Endret 28. januar 2006 av SiRious Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Noen norske forhandlere av det kabinettet? Lenke til kommentar
Sverre^ Skrevet 28. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2006 fint oppsett, men du kan få mer for pengene dine.. når det kommer til delen dine, vil de garantert passe, er ikke noen problemer.. se litt på denne det ble en totalt pris på 11790 kr på en butikk, men se på listen så vil du se at CPU, Skjermkortet og Barebone kan kjøpes på databutikken til en rimeligere sum, og dvd,hdd og ram kan kjøpes på pcutstyr.no til en rimeligere sum, kjøpes delene slik, vil du spare opptil 900 kr medregnet fraktkostnader.. altså en total sum på 10900.. men det er mer for pengene enn den andre maskina du har.. listen jeg laget, kan jeg garantere at delene vil passe ilag 5512745[/snapback] Beklager, skulle sagt d før - men det er én ting jeg ikke vil bytte, og d er Aopen kabinettet Så det er delene jeg er usikker på om di vil passe.. eller eventuelt å bytte noen av delene..? Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 (endret) da blir jo storyen en annen synest det ser bra ut jeg. men personelig hadde jeg nokk plusset på en X2 cpu og et 7800 gt akn være du sitter på et litt anna budsjett Endret 28. januar 2006 av leifeinar Lenke til kommentar
SiRious Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Noen norske forhandlere av det kabinettet? 5513122[/snapback] joda, massevis av dem her min pris 750,- Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Synes de der er jalla jeg men min smak da.. hva er budsjettet ditt ? Lenke til kommentar
Sverre^ Skrevet 28. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2006 da blir jo storyen en annen synest det ser bra ut jeg. men personelig hadde jeg nokk plusset på en X2 cpu og et 7800 gt akn være du sitter på et litt anna budsjett 5513213[/snapback] Så du tror grafikkortet osv vil passe i den? Lenke til kommentar
SiRious Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 (endret) da blir jo storyen en annen synest det ser bra ut jeg. men personelig hadde jeg nokk plusset på en X2 cpu og et 7800 gt akn være du sitter på et litt anna budsjett 5513213[/snapback] Så du tror grafikkortet osv vil passe i den? 5513307[/snapback] vel, det vil passe, men en av grunnene til at jeg valgte Shuttle sin var fordi det fulgte med 350Watt PSU.. og din har bare 275, 7800GT krever et minimum av 350watt.. tror 6800gs også gjør det, mitt 6600gt gjorde iallefall det.. men tror du kals greie deg med 275 watt men, X2 er en annen sak, kan ikke se at aopen sin støtter X2 prosessorer.. men det gjorde shuttle sin, også en av grunnene til at jeg anbefalte den.. Endret 28. januar 2006 av SiRious Lenke til kommentar
Sverre^ Skrevet 28. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2006 da blir jo storyen en annen synest det ser bra ut jeg. men personelig hadde jeg nokk plusset på en X2 cpu og et 7800 gt akn være du sitter på et litt anna budsjett 5513213[/snapback] Så du tror grafikkortet osv vil passe i den? 5513307[/snapback] vel, det vil passe, men en av grunnene til at jeg valgte Shuttle sin var fordi det fulgte med 350Watt PSU.. og din har bare 275, 7800GT krever et minimum av 350watt.. tror 6800gs også gjør det, mitt 6600gt gjorde iallefall det.. men tror du kals greie deg med 275 watt men, X2 er en annen sak, kan ikke se at aopen sin støtter X2 prosessorer.. men det gjorde shuttle sin, også en av grunnene til at jeg anbefalte den.. 5513405[/snapback] Selv om det virker mer praktisk å gå for shuttle, greier jeg ikke slippe Aopen ^^ Vil det gå greit å bytte strømforsyning da? :S Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Hvorfor vil du ikke gi slipp på Aopen' kabinettet ? Shuttle er jo mer kjent for å være bra.. jeg hadde lagt til et par hundre kroner og kjøpt shuttle'n ! Lenke til kommentar
SiRious Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Selv om det virker mer praktisk å gå for shuttle, greier jeg ikke slippe Aopen ^^ Vil det gå greit å bytte strømforsyning da? :S 5513434[/snapback] vel, det er litt spesielt, siden PSU`ene i Barebones er mindre i størrelse i forhold til vanlige PSU`er.. så, med mindre det finnes en egen type ifra Aopen, er nokk ikke det mulig.. sorry.. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Er ikke Denne beregnet på SSF ? Men uansett, den er DYR.. bedre å legge pengene i en med bedre psu helt fra starten av! Lenke til kommentar
SiRious Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Er ikke Denneberegnet på SSF ? Men uansett, den er DYR.. bedre å legge pengene i en med bedre psu helt fra starten av! 5513552[/snapback] vet ikke.. men kan godt være mulig, mener at Psu`er til barebones, er spesifisert fra fabrikken i størrelse og form, og varierer fra produsent til produsent.. er bare det jeg antar.. eller tar jeg kanskje feil? Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Det er vel en psu som passer i et 1U rack kabinett (server). Francis Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 ok,jeg bare så den størrelsen på de da jeg så etter ny psu ;P best å glemme den linken ;p Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå