Sevald Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Tittelen seier vel alt eigentleg alt. Eg har kanskje 150 LPar, som eg har lyst til å ha som MP3 på dataen/iPoden og gidd ikkje gjere det analogt. Har eg lov til å laste ned dei albuma eg har? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Kan eg umulig tenke meg, har aldri sett tilfeller der du har lov til å laste ned kopiert musikk. Blir som at du skulle ha lov til å laste ned ein DVD-film fordi du har samme filmen på VHS, eller DVD for den saks skuld. Lenke til kommentar
whom Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Lov i Norge enda vel. Dvs. laste ned musikk og film uansett om du du har kjøpt det eller ei. Blir ulovlig snart, men jeg akter ikke å på nytt kjøpe film\musikk, bare fordi mediet er ødelagt\utdatert. Lenke til kommentar
johnj Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Lov i Norge enda vel. Dvs. laste ned musikk og film uansett om du du har kjøpt det eller ei.Blir ulovlig snart, men jeg akter ikke å på nytt kjøpe film\musikk, bare fordi mediet er ødelagt\utdatert. 5512054[/snapback] Ble forbudt da den nye åndsverkloven trådte i kraft 1. juli i fjor, det. Lenke til kommentar
Sevald Skrevet 28. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2006 Jaja, da får vi sjå kva eg finn på da. Har vel fortsatt lov til å kopiere dei over til MP3, eller liknande, sjølv? Nokon som veit om gode og fortrinnsvis billige program til å gjere jobben? Lenke til kommentar
johnj Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Kanskje http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=136709 kan være til hjelp? Lenke til kommentar
Sevald Skrevet 29. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2006 Ok, har vel eigentleg fått svar på det meste. Får prøve å finne eit bra program når eg er ferdig med eksamen og slikt. Takk til johnj! Lenke til kommentar
drugis Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 er nok ulovligt, men trur ikkje att det er noken som har noke særligt imot det akkuratt Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 er nok ulovligt, men trur ikkje att det er noken som har noke særligt imot det akkuratt 5518780[/snapback] Bortsett frå artisten og plateprodusenten og generelt alle som er imot piratkopiering. Lenke til kommentar
Sondre^^ Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 artisten tjener ikke noe på at han kopierer de over manuelt. de har allerede fått penger for verket. Lenke til kommentar
Sevald Skrevet 29. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2006 (endret) Og kor mange var det att? Meiner at eg har høyrt talet 5 i ein eller anna samanheng, men det er mogleg det har noko med kolesterolet deira å gjere... ;-) Endret 29. januar 2006 av Sevald Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Ja, det er teknisk sett ulovlig. Nei, jeg setter i allefall selv ikke noe moralsk spørsmålstegn ved det. Lenke til kommentar
Sevald Skrevet 29. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2006 Nei, men så er det heller ikkje moralen eg vurderer her. Moralsk sett skulle eg nok kunne leve med å laste ned utan å ha kjøpt dei fyrst og. *knis* Lenke til kommentar
drugis Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Nei, men så er det heller ikkje moralen eg vurderer her. Moralsk sett skulle eg nok kunne leve med å laste ned utan å ha kjøpt dei fyrst og. *knis* 5518847[/snapback] sp do it, hadde det vorte rettsak hadde du nok sluppet billigt unna hehe Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Det er ikke ulovlig å laste ned noe du allerede har betalt for retten til å eie. Men om du laster ned musikk du har på LP, som er rippet fra CD, så sitter du kanskje med et nytt og remastret produkt. Det er ikke lov, kan jeg tenke meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå