Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Blåskjerm ved winxp installasjon

Anbefalte innlegg

Virker som mange har dette problemet, men at det er forskjellige løsninger, så jeg prøver meg med en ny post.

Har nettopp kjøpt ny pc med dette oppsettet:

Abit KN8-SLI

AMD Athlon 64 3500+ (Venice)

Asus Extreme N6600 Silencer/TD/256M

In-Win C720T

MSI Wireless 11g PCI

Nec ND-3550

OCZ Premier DDR400 1024 MB (2x512)

Samsung SpinPoint P120 250 GB S-ATA

Prøver å installere win xp pro med sp2, men det går aldri helt perfekt igjennom. Får blåskjermer forskjellige steder under installasjonen, og om jeg klarer å komme meg til punktet der det kopieres filer, så er det ofte at det er filer den ikke klarer å kopiere. Noen ganger går det å kopiere om jeg trykker Retry, andre ganger ikke.

Har prøvd å kjøre Memtest86+ etter anbefaling fra OCZ support, og at jeg skulle justere spenningen fra 2,6V (default) til 2,7V. Ved første test fant memtest over 100 feil. Fikk også tips om å teste en og en ram-brikke. Da fant Memtest ingen feil. Med to brikker i igjen hender det nå at den finner en feil, andre ganger ikke. Feilen som den av og til finner, finner den i test 7 (Random number sequence), på litt forskjellige plasser hver gang.

Edit: Har fått oppgradert BIOS til siste utgave og kjørt Clear CMOS, men det hjalp ikke.

Edit2: Prøvde med WinXP uten servicepack. Fikk lagt inn, men når jeg skal kjøre fila for oppgradering til SP2 får jeg bare "File is corrupt". Har prøvd å laste ned fila på nytt, men det hjelper ikke.

Er det ram'en som ikke er helt god? Bør jeg få byttet den? Eller kan feilen ligge et annet sted i systemet?

Endret av tflie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...