chil Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 jeg har nå solgt min gode gamle mercedes..huff trist! skal ha en ny(gjerne mercedes igjen) Har ikke lyst til å bruke noe særlig mere enn 20 tusen(helt ink omreg) så oppgaven her blir tips da takker og bukker at den bruker lite drivstoff er heller inne ett minus, disel osv er bare fint..bryr meg ikke noe om effekt(dvs bryr meg mere om lavt forbruk) Lenke til kommentar
Lada2103 Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Du gjør vel ikke noe bedre kjøp til den prisen enn om du kjøper en Toyota Camry. Hvis du passer på en som har oljeskifte-servicer i orden og med lite rust får du verdens beste bil til 20000 kroner. Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=984229 Volvo 740! Lenke til kommentar
Lada2103 Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=984229 Volvo 740! 5512158[/snapback] Var ikke lavt bensinforbruk et høyt verdsatt kriterie? Lenke til kommentar
chil Skrevet 28. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2006 Den toyotan så ikke så dum ut(dvs den var ikke akkurat pen, men mange +sider) Volvoen derimot, takk for tipset men jeg kunne ikke ha kjøpt en gammal volvo..ikke at jeg mener image er alt, men blir stempla så sykt fort i en slik.. Noen andre alternativer? vuderer alt takk for svarne til nå Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Ligger jo noen Mæsjer på finn.no da: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...85&pos=9&tot=30 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...85&pos=3&tot=30 Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 De var kjørt laaaangt da.. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Men så går de gamle dieselmotorene til Mercedes fint til en million kilometer også. Så det er nok en fin bruksbil i et år eller to likevel. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Tror ikke jeg ville kjøpt den første mercedesen eieren kan jo knapt skrive... Den andre var heftig overpriset det er rust i bagasjerommet og under høyre baklykt, oljelekkasje på dieselpumpe, setene har sett bedre dager etter 589.000km med slitasje. Har en Camry selv og det er en utmerket bil, den kan bruke så lite som 0,66 på langkjøring og har et stort bagasjerom http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...&tot=196&page=2 Lenke til kommentar
Lada2103 Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Kjøp ikke (unnskyld meg) et vrak av en Mercedes med et titalls runder rundt kloden bak seg. Selv orker jeg ikke tanken på å kjøre Merc, gammel el. ny. Er liksom ikke helt meg. Det er vel egentlig ingen tvil om at det er Japan som spytter ut verdens beste biler, og det har de gjort siden 1980-tallet. Det er jo bare å lete selv på sidene til Finn.no og Autodb.no , det finnes mange Camry som passer inn i din kostnadsbegrensning. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Mercedes er som Levis, det du faktisk betaler for er merket og ikke selve produktet. De er kunstig høyt priset, er jo bare en mercedes eier som kan finne på å selge en bil som har gått 589.000km med rust og nedslitt interiør fra 1988 for 20000... de samme folka rakker ned på bilen min, og kaller den for en riskoker og påstår at mercedes er overlegen og bla bla bla.. men når jeg spør om verkstedutgiftene da klapper de igjen. (Var ikke meningen å rakke ned på trådstarter, bare så det er avklart ikke alle mercedes eiere er dårlige og overlegen mennesker ) Lenke til kommentar
acon Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Greie biler til 20.000,- Volvo 740, god bil, pass opp for rust og ikke den mest driftsøkonomiske Volvo 240, ------------- " --------------- Masda 626, har hørt mye bra om dem, fins mange av dem på markedet. Toyota Carina Toyota Camry, som tidliggere nevnt, anbefales Toyota Corolla VW Golf, mulig å finne et bra eksemplar Mercedes ville jeg nok også vurdert å kjøpt. Men de har ofte mye rust og har gått langt. Lenke til kommentar
perjohan Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 20tusen er så lite penger å kjøpe bil for, at jeg tror ikke det er mulig å anbefale et spesielt merke. De fleste biler du finner for 20tusen vil være gamle og kjørt langt. Jeg ville ikke vært kresen på merket, men lett etter en som hadde lite rust og virket ok teknisk + hel innvendig. Det er mulig å finne en bil til den prisen som kjører noen år til, men det kan likegodt være en Lada som en Mercedes. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Vel, om du tør å tenke fransk vil du kunne få utrolig mye bil for tjue tusen. Velholdte 405'er er rene kjøremaskiner. T'Weed Lenke til kommentar
eab Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Cheap, reliable, fast. Pick two Jeg synes biler til rundt 20.000kr er noe av det skumleste jeg vet. Da kan man gjøre virkelige gullkjøp eller ende opp med noe som ikke holder ut uka. Camry og 626 er jo greie biler da, fra 5000 og oppover. Lenke til kommentar
moestue Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Selv blir jeg 18 til sommeren og driver å "leter" etter en bil, selv om det er litt tidlig kanskje. Mulig jeg tar feil, men ville ikke en Fiat Punto (eller noe i den duren) være et lurt valg? Kom over denne annonsen i går, og da får du en godt utstyrt og strøken 95 mod med lav km til 20k. Er da mye bedre å kjøpe det kontra en 85 mod Mærsje?! Lenke til kommentar
perjohan Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Selv blir jeg 18 til sommeren og driver å "leter" etter en bil, selv om det er litt tidlig kanskje. Mulig jeg tar feil, men ville ikke en Fiat Punto (eller noe i den duren) være et lurt valg? Kom over denne annonsen i går, og da får du en godt utstyrt og strøken 95 mod med lav km til 20k. Er da mye bedre å kjøpe det kontra en 85 mod Mærsje?! 5523956[/snapback] Uten tvil smartest. Jeg ville gjort det. Men så er det mange som ønsker seg en Merce, da... Men du skal legge myyyye mer enn 20k på bordet for å få en god Mercedes. Det er mye annet å velge mellom, som er bedre. Det er for eksempel ikke mange biler fra nittitallet som ruster så mye som Mercedes. De fleste andre begynte med zinkbehandling rundt 93-95. Mercedes har ikke begynt ennå. Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Opel Vectra Mits Galant Mazda noe i den duren, bare ikke kjøp noe som har gått over 240000 (vanskelig å selge igjen). samt se etter olje lekasjer, reimer, rust osv.. Kårt historie: solgte selv en rød galant 92 mod med styling som hadde 255000k på tellern solgte den for 21000 og nå ser jeg den samme bilen til salgs på autodb.no og finn.no til 25000 og km tellern står på 160000 ifølge annonsene.. Så gamle biler som har gått lite ifølge annonsene er som oftest bare dritt, fakta. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Kanke du få 1000tipset i VG ved å tipse sånt da? Det ville jeg gjort om jeg var deg Freddy Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Kårt historie: solgte selv en rød galant 92 mod med styling som hadde 255000k på tellern solgte den for 21000 og nå ser jeg den samme bilen til salgs på autodb.no og finn.no til 25000 og km tellern står på 160000 ifølge annonsene.. Denne? http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...&tot=213&page=8 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå