Gå til innhold

det merkligste problemet

andgob

Anbefalte innlegg

En kamerat av meg fikk en ny pc her om dagen. Han monterte den, og alt fungerte helt perfekt. Men når han la inn driverene til skjermkortet (ATI 3D Prophet radeon 64mb ram) så er det liksom ikke nok plass på skjermen til bildet. Han må begege musa bortover slik som du må på alle strategispill (f.eks warcraft 3).

Han har lagt inn de nyeste driverene, og mekka på en del ting (er ikke helt sikker på alt).

Resten av systemet ser slik ut:

AMD Athlon XP 2000

Abit kr7a133r

256 mb ddr ram

ATI 3D Prophet radeon 64mb ram

Noen av dere som har en liten anelse om hva som kan være galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når den er ordentlig så står den på 1024x768, og den går på 60hz, men når han setter oppløsninga høyere så oppstår problemet.

Det burde jo gå ann og ha høyere oppløsning, han hadde jo mye høyere på det gamle voodoo3 skjermkortet og samme skjerm...

Lenke til kommentar

akkurat det der skjer på radeon aiw kortet mitt vis eg har på tv ut som ikke viser mer enn 800*600 og skjerm oppløsningen er på feks 1024x768.

for å få det bort må eg enten slå av tv ut eller sette ned oppløsningen på skjermen.

vet ikke om det er slik på det kortet da. men....

eg sier det nu bare.

finnes i alle fall under skjerm egenskaper - avansert - display på mitt kort som er ati all in wonder.

Mvh Kriger

Lenke til kommentar

Hvis det bare er refreshrate som er feil, fixer du det enkelt. Det er alltid knapper på selve monitoren der du kan stille lysstyrke, kontrast osv. Her finner man også knapper for å stille høyde og bredde og vidde på bildet..På noen skjermer er menyen et hjul, på min er det bare små knapper under et lokk.

Hvis du har bare 60Hz er det altfor lite (får vondt i hodet etter ei stund), gå til Display properties, monitor, og sett refreshrate til 85.

Lenke til kommentar

andgob

Foresten, vis du finner ut av det hva det er vis dette ikke var til hjelp som er postet.

så kunne jo du poste hva det var vis du finner ut av det her til hjelp i fremtiden til andre som kanskje har det problemet.

Mvh Kriger

[ Denne Melding var redigert av: Kriger på 2002-09-14 16:49 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...