Gå til innhold

Dell Inspiron 9400 - Erfaringer

Baudhi

Anbefalte innlegg

Tenker paa aa kj0pe en laptop og syntes Inspiron 9400 virker lovende.

Men kunne tenke meg aa lese om erfaringer fra andre brukere som har testet denne maskinen, spesielt intressert I at den varer en stund, eller anbefaleringer om alternativ,

Oppsettet mitt er

XP Home(*grine*, finnes det alternativer uten noe OS?)

Intel Duo T2300 1.66 GHz

1GB ram

GeForce 7800 go

80GB (7,200 rpm)

Primært 9-celle 80 WHr batteri

som ble litt over 14K.

Takker :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tenker paa aa kj0pe en laptop og syntes Inspiron 9400 virker lovende.

Men kunne tenke meg aa lese om erfaringer fra andre brukere som har testet denne maskinen, spesielt intressert I at den varer en stund, eller anbefaleringer om alternativ,

Oppsettet mitt er

Intel Duo T2300 1.66 GHz

1GB ram

GeForce 7800 go

80GB (7,200 rpm)

Primært 9-celle 80 WHr batteri

som ble litt over 14K.

Takker :D

5511635[/snapback]

Jeg ville kuttet end på garantien var jeg deg å få pcen 2k billigere, du har uansett reklamasjon i inntil 5 år, noe som holder i massevis :) Virker ellers som en bra masin, cpu er vell det beste du kan oppdrive blant bæbare for tiden og skjermkortet er balnt de beste.

Lenke til kommentar

Håper denne tråden blir like informativ og nyttig som i9300-tråden er. Jeg benyttet meg av tilbudet på i9400 i helgen, og er rimelig godt fornøyd med bestillingen så langt.

Duo Processor 1.66 GHz

17" UltraSharp Wide Screen WUXGA (1920 x 1200)

256MB NVIDIA GeForce7800 Go

1024MB RAM (1x1024)

60GB HDD (Har 250GB ekstern fra før)

8X DVD+/-RW

9 CELL Battery

Intel Pro WLAN

pris 13.250,- (jeg får igjen mva, så den koster meg egentlig 10.600,-)

Vurdèrte lenge whitebox CL26, men etter å ha sendt 3 mailer til dem, og fått 3 forskjellige tilbud, fant jeg ut at de sikkert er veldig opptatt en stund fremover.

Skulle gjerne hatt raskere prosessor, men prisen så så bra ut når man kunne se et 10-tall ;)

Skal flyttes litt rundt og brukes til spill, film, musikk, litt videoredigering og til å bygge om datarommet til barnerom.

Lenke til kommentar

Hei sitter her med min nye dell Inspiron 9400.jeg merket litt små forkjeller mellom Inspiron 9300 og 9400.Tastaur merker mer bråkete.Data mus knappene på inspiron 9400 har blitt mykere.Den har fått ny MediaDirect knapp.Viftene på cpu starter ikke så ofte som det den gjorde på 9300.

Skulle teste 3dmark,men får ikke startet,kommer feil både i 3DMark03,3DMark05.Prøver seinere.

Lenke til kommentar

Jeg har opplevd at GPUen viften starter ikke før den er opp i 81grader.Er ikke dette ganske høyt :ohmy: Cpu vifta starter når det er rundt 61grader.

Jeg merker at skjermen er ganske treig når jeg skal rulle internett siden nedover,den hakker så mye.Hva kan det komme av?

Lenke til kommentar

Vifta til skjermkorte bråker mer enn det den gjør på Inspiron 9300.Selv om den kjører på lav hastighet,kan du høre den veldig godt.CPu vifta bråker oxo ganske mye når den starter.

Her har dere test av CPU i Sisoftsandra 2005.

Fikk 16577 MIPS og 6661 MFLOPS

post-6930-1138700300_thumb.jpg

Endret av msh
Lenke til kommentar
Vifta til skjermkorte bråker mer enn det den gjør på Inspiron 9300.Selv om den kjører på lav hastighet,kan du høre den veldig godt.CPu vifta bråker oxo ganske mye når den starter.

Her har dere test av CPU i Sisoftsandra 2005.

Fikk 16577 MIPS og 6661 MFLOPS

5526682[/snapback]

Kan du forklare meg forskjellen på MFLOPS og MIPS?

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Jeg får den med Intel Core Duo T2600

2.16 GHz.

Siden den er 64 bits får jeg med XP Home på engelsk pga at de ikke hadde XP pro inne i 64 bit (tror jeg da, får den av onkelen min som får den gjennom jobben sin). Desuten har de ikke 64 bit på norsk.

Jeg lurte på om jeg skale instalere 32 bit XP pro norsk men har fnnet ut at jeg IKKE gjør det pga at jeg vil utnytte dobbelkjerne til det ytterste.

Vet ikke jeg om T2300 er 64 bit?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...