ponnihest Skrevet 28. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2006 Det er gøy med bildekritikk :!: Dette er et av de første bildene jeg tok da jeg fikk mitt første digitale kamera i 2003. Jeg liker dette bildet veldig godt, og det er et av yndlingsbildene mine. Kvisten til venstre synes jeg ikke er så veldig forstyrrende, jeg synes det holder sneglehuset oppe og i balanse. Hva synes dere om det? Lenke til kommentar
modin Skrevet 28. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2006 Det er gøy med bildekritikk :!: Dette er et av de første bildene jeg tok da jeg fikk mitt første digitale kamera i 2003. Jeg liker dette bildet veldig godt, og det er et av yndlingsbildene mine. Kvisten til venstre synes jeg ikke er så veldig forstyrrende, jeg synes det holder sneglehuset oppe og i balanse. Hva synes dere om det? 5511625[/snapback] Kunne tenkt meg en del mer dybdeskarphet i bildet. Men forstår at det kan være vanskelig hvis det er lite lys. Kanskje prøve med stativ og litt høyere ISO... Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 28. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2006 Et utrent sneglehus? Trenger nok medlemskap i Sats, da. Fra spøk til revolver. Hadde jeg vært deg, ville jeg ryddet opp i bildet. God kontrast lar seg ikke kombinere med for mange detaljer. Det idèelle ville vært å plukke opp sneglen og flyttet på den, men det toget er gått. Derfor blir det en tur innom ps for deg. Synes det er et stilig motiv, men jeg er enig med modin mht dybdeskarphet. Det er også en av grunnene til at jeg ville ryddet opp. Når bildet ikke er helt teknisk perfekt som naturfoto, må du abstrahere motivet litt. Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 28. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2006 Kvisten til venstre synes jeg ikke er så veldig forstyrrende, jeg synes det holder sneglehuset oppe og i balanse. 5511625[/snapback] Holder med deg i akkurat det, men uskarpheten ødelegger litt. For øvrig lurer jeg på om bildet finnes i farger? Lenke til kommentar
brainware Skrevet 28. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2006 Sneglehuset var et fint motiv, og gjengitt greit nok. Ser en nøyere etter mangler det skarphet, og det er igrunnen det som trekker ned. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 28. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2006 Jeg synes ikke bildet burde forandres på. Lager du et bilde som ingen misliker så lager du også et bilde som ingen elsker. Bildet var ikke spesielt skarpt men jeg synes ikke det gjorde noe, det ble en ganske behagelig drømmeaktig effekt. Lenke til kommentar
ponnihest Skrevet 29. januar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. januar 2006 Her er det i farge. Liker mye bedre det i svart/hvitt. Motivet var nok det viktigste i det øyeblikket for tre år siden. Jeg er fremdeles langt i fra stødig på teknikk, så da konsentrerer jeg meg fremdeles for motiv, og lærer teknikk gradvis Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 29. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2006 Selve sneilen likte jeg best i farger. Kanskje du kunne dempe stråene litt i bakgrunnen, i hvertfall det breie. Snegler er artige objekter, så jeg tror du får noe fint ut av dette, selv om det er litt pussing som trengs før det sitter perfekt for meg Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 29. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2006 Ble denne versjonen bedre? Jeg har prøvd å kombinere de to bildene og gjøre det litt skarpere. Lenke til kommentar
123picture Skrevet 29. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2006 Syns likevel det ikke blir så skarpt som det burde være, er å redd for at du ikke kan redigere bildet noe særlig bedre nå. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 30. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2006 Synes Kristallos versjon hadde litt mer dybde, og derfor mer følelse av 3D. Mye kunnet vært rettet på hvis originalen var rawbilde. S/h-versjonen (den originale) mistet litt følelsen av 3D. Det er kanskje kontrastegenskapene til 18-55 mk.I som gjør at det blir sånn? Hvilket objektiv brukte du? Exif-data? Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 30. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2006 Coolpix 4500 ISO100 F4.1 22mm Focal Length In 35mm Film = 106mm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå