Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Volvo 460, noko å anbefale til førstegangskjøper?

Breivik.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, 90 hk holder ei stund, så klart, men jeg har oppfattet det slik i tester jeg har lest at den er undermotorisert med 1,8-literen under huven. Da er det ikke sikkert at 1,8-literen bruker nevneverdig mindre bensin. Dessuten: når det er slik at man har mulighet til å få en med 2,0i til omtrent den samme prisen, og når denne i tillegg har mer utstyr, er det ikke mye tvil om hva man bør gjøre.

Lenke til kommentar

Den 1,8 jeg har tenkt til å kjøpe meg, har 100 hk. Ellers er det stor forskjell (3-4 år) i alder og km-stand dersom jeg vil ha en turboutgave til samme pris som en vanlig en. Så da tenker jeg heller at jeg velger en bil med litt mindre km-stand som er nyere forann mer hk.

Noen som vet sånn ca hvor mange km bilen er god til å gå, dersom en ser bort fra rust?

Lenke til kommentar

Det bør vel ikke være noe problem å få enhver bil til å gå 300-350.000 km, alt koker jo ned til et vedlikeholdsbehov som må dekkes. Dette behovet har jo lett for å bli større ettersom kilometerne og alderen tynger.

En liten sjekk på finn.no viser at kilometerstanden til 460'ene som står til salgs der varierer fra 51.000 til 311.000 km - dette har jo selvfølgelig sammenheng med bilens alder.

Også prisene på disse bilene ser ut til å variere ganske mye - to tilsynelatende likeverdige 1995-modeller annonseres ut med prsier på 25000 henholdsvis 65000 kroner (!).

Er det en bestemt bil du har sett på?

Lenke til kommentar

Volvo 460 1.8i er etter min mening en super bil å kjøre. Bruker lite drivstoff og ser ikke så aller værst ut heller. Har kjørt en sånn bil (95 modell) med 90 hk. Syns ikke den var undermotorisert, dro godt på 5 gir med 2 personer i bilen. Klart man merker det om man har 4-5 personer så og si hele tiden, men det er vel sjeldent. Har vel ca 20000-25000 km bak rattet på den typen bil både på sommerføre og vinterføre der den også er veldig fin og kjøre.

Endret av underground
Lenke til kommentar

Dette her ser jo også ganske gunstig ut. Bilen ser jo helt fin ut, men man kan jo lure på hvorfor det står "selges som den står". :hmm:http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...57&pos=6&tot=46

Dette her ser jo slettes ikke ille ut, men legg merke til at bildene er tatt om sommeren :hmm: Prutningsmonn, prutningsmonn :roll:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...7&pos=11&tot=46

Se på denne, det er en SE til og med, med mer utstyr og delskinn :yes:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...7&pos=24&tot=46

Bare å velge og vrake, det finnes mange å velge i :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...