tsunammi2k Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Jeg kjøpte en zippo lighter i USA i sommer, men fikk bare ta den med på flyet hvis jeg kasta ut innmaten (var et spesielt cover med inngravering og greier). Vel hjemme kjøpte jeg ny Zippo og kasta innmaten fra den til det andre coveret. Saken er at den lukter litt mye bensin når jeg bare har den i lomma. Etter nyttår putta jeg den vekk i et skap, og når jeg tok den ut igjen nå, lukter den ingenting bensin, nettopp fordi alt har fordampa. Er dette normalt? Hvis jeg ikke husker feil hadde den innmaten jeg kjøpte i USA en slags metallplate under 'bomulldotten' (materialet som blir dynka i bensin), mens den jeg kjøpte her ikke hadde det. Jeg tror det har noe med saken å gjøre. Dere som har Zippo, hjelpe ? Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Eg kjøpte ein Zippo ein gong, og der fordampa gassen relativt kjapt. Trur det var ein piratkopi, vel og merke. Det er vel fullt mogleg at du også har kjøpt ein piratkopi? Modellane er vel dei samme frå land til land visst dei er originale. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 (endret) På zippoer har du bomull, og nederst har du en bomullsplate elns, hardt tøy. EDIT: Men bensinen fordamper uansett. Lar zippoen ligge i en uke elns, så er alt fordampa. Endret 28. januar 2006 av Bundy Lenke til kommentar
tsunammi2k Skrevet 28. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2006 Kjøpte original. Ok. Takker for svar. Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Tja, har slik uoriginal som jeg kjøpte på Kreta. Zippobensinen fordamper forholdsvis raskt, ja, vet ikke hvordan det er på original.... Tror det er normalt Lenke til kommentar
tsunammi2k Skrevet 31. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2006 Skal teste med den 'originale' innmaten hørte med, så skal jeg gi tilbakemelding. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Bensin fordamper ja uansett om det er på en orginal eller uorginal zippo. Eneste du egentlig kan gjøre er å kjøpe lighter-veske som du får kjøpt på hvilken som helst bensinstasjon å fylle på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå