Mad_Max Skrevet 14. september 2002 Del Skrevet 14. september 2002 Hei der. JA nå begynner man og få ganske mange cder etter vært.Jeg lurer litt på hvordan du greier og holde system på dine cder.Jeg bruker CD-sleeves som man kan bruke i ringperm.Da har jeg dem i alfabetisk orden. Lenke til kommentar
lavoll Skrevet 14. september 2002 Del Skrevet 14. september 2002 Har ikkje orden. Filmar lånar eg eller så brenn eg dei for så å rote dei vekk / kaste cd`en. Backups forsvinn også... er ikkje akkurat eit systemmenneske. Desverre. Trur det er ei god byrjing å lage cover til alle cd`ane og merka cdane med tusj :| Lenke til kommentar
fondus Skrevet 14. september 2002 Del Skrevet 14. september 2002 Vel, ettersom DivX er det eneste jeg gidder å holde orden på, så har jeg hatt dem i et cd-kartotek kjøpt på clasern. har ikke sett det i oslo, men de har det iallefall i gøteborg. Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 14. september 2002 Del Skrevet 14. september 2002 Orden? hva er det for noe??? De ligger slengt rundt på rommet, og når jeg skal ha en cd, så må jeg prøve hver og en for å se hva som er på den :smile: Men nå har jeg kjøpt meg en sprit-tusj!!! muhahahha har forresten ikke altfor mange cd'er, men din måte hørtes jo fin ut da. Hvor mange cd'er er det snakk om? Lenke til kommentar
NoNamed Skrevet 14. september 2002 Del Skrevet 14. september 2002 har vel en 15 slike 25 cd bokser (når man kjøper de pakkene med 25cdr) og i dem ligger det bare fult av alle mulig cder....har begynt og kjøpe ide controller og hdd istedenfor nå...lettere og holde orden...og det er ikke så mye dyrere Lenke til kommentar
It's me Skrevet 14. september 2002 Del Skrevet 14. september 2002 Orden på CD'er? er ikke mye av det nei, men det er faktisk ganske irriterende når man ikke finner cd'er man leter etter. Feks nå som jeg ikke finner Pinnacle Studio DV7, og jeg har ikke lagt det inn så jeg får ikke redigert noe film, :sad: Lenke til kommentar
CGI-Nisse Skrevet 14. september 2002 Del Skrevet 14. september 2002 Har ca 600 CD plater liggende i skuff... bruker WinMX istedet nå... hehe Sortere filer? høyreklikke i mappen å velge "ordne ikoner etter navn" så er det gjort! Lenke til kommentar
Cool Skrevet 14. september 2002 Del Skrevet 14. september 2002 Jeg bruker 2 cd stativ med plass til 80 cder i hver, og 3 "cake box" med plass til 50 i hver, plus at det ligger noen og slenger lit over alt. Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 14. september 2002 Del Skrevet 14. september 2002 Cd-mapper og cd-cover i 10pak. store divx-filmer lagrer jeg 4 cd'er i hvert cover i 10pak. Også har jeg en liten database på pc'en slik at jeg kan finne fram til hva som er hva og hvor det er. gjelder også backup's. De mest brukte cd'er slik som win2000, andre programmer og spill som jeg bruke ofte ligger fordelt i 3 cd-mapper med plass til 25 i hver. Lenke til kommentar
El_PoLLa Skrevet 14. september 2002 Del Skrevet 14. september 2002 jeg hadde cdene overalt, "plass er til for og brukes" så det var knapt ståplass på rommet. nå har jeg kjøpt 200 platers mapper som alt er samlet i men jeg planlegger å kjøpe en cdbeholder ifra realdata.no så trenger jeg ikke lete mere etter noe noen cder. Lenke til kommentar
Howie Skrevet 14. september 2002 Del Skrevet 14. september 2002 Har dem nummerert og lagt inn i WhereIsIt (whereisit-soft.com). Enklere å finne fram noe når jeg kan bare søke i WhereIsIt basen fremfor å lete etter cd'ene. Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 14. september 2002 Del Skrevet 14. september 2002 Vurderer å kjøpe en av de cd-systemarkiviseringsdippeduttene som er testet her på hw.no. For øyeblikket finnes det ikke mye tegn til system i cd'ene mine. Lenke til kommentar
Papirpose Skrevet 14. september 2002 Del Skrevet 14. september 2002 Orden er ikke i min ordbok :razz: Jeg bruker heller litt diskplass og lager .iso's til de cd'ene jeg bruker ofte. Musikk-cd'er ripper jeg til mp3 (eller ogg :smile: ). Det er kun èn cd jeg alltid vet hvor er - Win2000 Lenke til kommentar
Kent (StudioFreya) Skrevet 14. september 2002 Del Skrevet 14. september 2002 Hvorfor ikke bare gjøre det enkelt? Jeg har merket platene mine med type/nummer. F.eks Arkiv 33 osv... Så legger jeg inn innholdet (fil.navnene) i et program jeg har laget, og deretter setter jeg platene i en cd-mappe... Enkelt ikke sant? Lenke til kommentar
Yassir_6856 Skrevet 14. september 2002 Del Skrevet 14. september 2002 Har 4 CD-mapper (1x200, 3x100 CD'er) - har ein database med ca 230 divx-filmar (to mapper, 200+100) - har ein mappe til program/spel (100) og ei til mp3/Friends/musikkvideo (100) har og 3-4 50 CD spindel til gamle CD'ar, databladcd'ar++ masse å holde styr på etter kvart.... nokon som kan anbefale eit (gratis) katalogprogram? Lenke til kommentar
iron_knuckle Skrevet 14. september 2002 Del Skrevet 14. september 2002 Denne kan være kjekk og ha men synd at de er så dyre http://www.realdata.no/ Lenke til kommentar
RaZoR_ Skrevet 14. september 2002 Del Skrevet 14. september 2002 Jeg har merket alle cdene mine, og merket coveret (og bak på coveret) slik at de står i cdhyller, så kan jeg lete til jeg blir blå i hyllene :wink: Funker fint det. Har vel 300cdr eller.no. finner alltid det jeg skal ha Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 14. september 2002 Del Skrevet 14. september 2002 Jeg kjøpte en sånn CD Library som er omtalt på hardware.no. Ble litt skuffet da jeg fikk den, men nå er den i full drift, måtte bare bruke et annet program for å indeksere CD'ene enn det som fulgte med. Så nå har jeg 3 sånne og er ganske fornøyd :smile: Lenke til kommentar
Kent (StudioFreya) Skrevet 14. september 2002 Del Skrevet 14. september 2002 Quote: Den 2002-09-14 14:14, Yassir_6856 skrev:nokon som kan anbefale eit (gratis) katalogprogram? Mitt? Lenke til kommentar
baron blod Skrevet 14. september 2002 Del Skrevet 14. september 2002 Kjøpte en rå Stevie Ray Vaughan CD. La den i en CD boks jeg har kjøpt og smelte igjen lokket. Åpnet boksen senere, og da var CD'en delt i to. Ikke oppbevar CD'er slik. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå