Slutsky Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Hei.. Jeg har et ganske irriterende problem. Ganske ofte popper det opp en boble nede til høyre der det står: "En nettverkskabel er koblet fra!" Et par sekunder senere er koblingen plutselig helt bra igjen, uten at jeg har gjort noe! Jeg har sjekket alle kabler. Ganske irriterende når jeg holder på med en nedlasting e.l. fordi jeg må begynne helt på nytt igjen, og Pc'en går litt i surr... -Martin Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Hei.. Jeg har et ganske irriterende problem. Ganske ofte popper det opp en boble nede til høyre der det står: "En nettverkskabel er koblet fra!" Et par sekunder senere er koblingen plutselig helt bra igjen, uten at jeg har gjort noe! Jeg har sjekket alle kabler. Ganske irriterende når jeg holder på med en nedlasting e.l. fordi jeg må begynne helt på nytt igjen, og Pc'en går litt i surr... -Martin 5511308[/snapback] Er denne pcen kobla opp mot en router? Isåfall, hvilken? La meg gjette.. En D-Link? Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 MrGlenn, du gjetter ikek bra, ikke ifølge mine erfaringer, fikk aldri noe sånt når jeg hadde D-link Lenke til kommentar
Klorin Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 he he.. nå vet vi jo ikke hva slags router det er ennå, men jeg hadde heller ikke blitt overasket hvis det er en D-Link. Hvis man leser endel i forumet her oppdager man fort at D-Link ofte går igjen blandt problemene. Nå vil det alltid komme noen å si at "jeg har D-Link og har ingen problemer", men det er fortsatt MANGE som har det. Lenke til kommentar
Slutsky Skrevet 28. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2006 Det er en Topcom BR604... sorry Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 topcom, brrrr.. Kan du se noe på routeren når du "mister kontakt" ? Det er godt mulig at det er noe feil på firmwaren den bruker, og at den derfor restarter seg selv rimelig ofte. I tilfelle kan du jo sjekke opp om det finnes en nyere en tilgjengelig. Lenke til kommentar
Slutsky Skrevet 29. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2006 (endret) Nei, jeg kan ikke se den.. Jeg sitter i stua, mens routeren er på loftet. Jeg skal prøve å oppdatere firmwaren. Btw: På et annet forum har jeg fått beskjed om at det er nettverkskabelen som det er noe gale med. Enig? Edit: Ingen nye firmware tilgjengelig.. Endret 29. januar 2006 av -=Martin=- Lenke til kommentar
alfi Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 (endret) Hadde dette problemet når min 5 porters SMC switch var i ferd med å dø. Ville vel også sjekket om det finnes en ny driver til nettverkskortet ditt. Endret 29. januar 2006 av alfi Lenke til kommentar
Klorin Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Som de andre her sier.. det du kan teste er: - Oppdatere firmware og driver til nettverkskortet ditt (eventuelt sette nettverkskortet til 10 mbit, da bruker den ikke alle trådene i kabelen din) - En annen nettverkskabel - Sjekke at den ikke blir for varm.. f.eks at den står oppå noe annet som gjør at den blir veldig varm, da stemmer det godt at den kobler av som den gjør ser at du har sjekket det med firmware.. bare samlet alt i en post. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå