Gå til innhold

DC-DC converter, bruksområde?

Anbefalte innlegg

Har fått tak i 7 stykk Phoenix Contact Power Supply, DC-DC Converter.

Tekniske data:

Input: 12-24V DC, range 10-32V, 3,2-1,0A

Output: 24V DC, +- 1%, 1A

Temperature: -25 C to +70 C

Her fant jeg litt informasjon om den.

Omtrent midt på den er det en liten justeringsskrue der Output Voltage kan justeres fra 22,5 - 28,5V.

Testet den akkurat nå, sendte inn 12V, og fikk ut nøyaktig 24V. Koblet på en vifte, og den gikk som et uvær :)

Noen som har ideer om hva en slik en kan brukes til?

post-92763-1138454052_thumb.jpg

Edit: La til bilde

Endret av kremt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten at jeg vet altfor mye, kan den vel brukes til biltilbehør beregnet på 24V.

Mange lastebiler har, såvidt jeg vet, 24V, og med de kan du nok drive tilbehør beregnet på lastebiler i en vanlig bil.

Mulig at du kan bruke den selv for å øke spenningen fra f.eks. batterier, noe annet kommer ikke jeg på.

(Vifter burde forresten ikke kjøre på 24V, har selv prøvd med 27V, og kulelageret slarker etter kort tid. Men, du verden så god fart det blir i de ;) )

Lenke til kommentar

Justerte opp spenningen så viften gikk på 30 volt, da blåste den bra. Den funker enda, den viften. Jeg fant ut at når jeg justerte på den lille skruen, kunne jeg få alt fra 22.6 til 30.0 volt. Det er jo egentlig en fin liten sak dette her, bare synd jeg ikke får brukt den til noe særlig.

Lenke til kommentar
Hvis du f.eks har noe 24V utstyr, som du vil bruke i pc'en (der har du jo bare 12V) så er den jo genial. (som du selv har prøvd, vifter, som du vil få til og blåse ekstra kraftig f.eks...)

5512761[/snapback]

Legg den ut på QXL dersom du ikke kan bruke den. Burde få 4-600 for den. Tror de koster godt over 1000-lappen i normalt salg (uten å sjekke).

Lenke til kommentar

Hmm, kanskje jeg skal legge de ut for salg ja? :hmm:

Fint forslag det gitt. Men man må vel betale for å selge noe på QXL, er det ikke slik?

Har ikke peiling på hvor mye de koster, men jeg vet hvertfall at jeg sannsynligvis ikke får noe bruk for dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...