asfalthore Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Jeg har et Canon 70-210mm f\3.5-4.5 usm objektiv som det er noen feil med, så jeg lurer på om noen vet hva feilene kan komme av. Får maks 4.5 under blender-instilling, eller hvilken som helst innstilling. Blenderen skal gå opp til 3.5... hva kan vær feil? Når jeg fokuserer på noe uten kontrast så hender det ofte at fokus går til nærmodus og låser seg der. må fokusere ut manuelt for og fortsette og bruke autofokus. Har noen opplevd noe lignende tidligere? Det er jo egentlig et brukbart objektiv, så det er litt synd det ikke funker 100%. Lenke til kommentar
olemm Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Hm.. Åpenbart en eller annen form for kommunikasjonssvikt mellom hus og objektiv. Det skal fungere på alle EOS-hus, og det er angivelig et helt ok objektiv. Imidlertid er det vel noen år gammelt, kanskje det kan være irr eller noe på kontaktene i objektivet? Serviceproffen skal antakelig kunne fikse det, men sjekk kontaktene først. Kanskje du skal sjekke kontaktene i kameraet også for sikkerhets skyld. Lenke til kommentar
asfalthore Skrevet 28. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2006 Kan ikke skjønne at kontakene er dårlige. Funker fint ellers,. bare siste blender-trinnet. Men det er kanskje ikke så farlig heller da objektivet ikke er så veldig skarpt ned mot 4.5. Lurer også på om noen vet om noen plasser det går an og få kjøpt Canon 35mm f\2 . Har søkt gjennom prisguiden, men finner ingen butikker som har det på lager før mars.. Noen som vet om noen gode alternativer? Tror 50mm kan bli litt mye tele når det er et objektiv jeg skal bruke til det meste. Har digital speilrefleks. Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Får maks 4.5 under blender-instilling, eller hvilken som helst innstilling. Blenderen skal gå opp til 3.5... hva kan vær feil?Du får største blenderåpning f/3.5 kun ved 70mm brennvidde,videre største blenderåpning f/4.5 ved 210mm brennvidde. Minste blenderåpning er f/32 (iallefall på de fleste Canon EOS) for begge brennvidder. Lenke til kommentar
asfalthore Skrevet 28. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2006 Får maks 4.5 under blender-instilling, eller hvilken som helst innstilling. Blenderen skal gå opp til 3.5... hva kan vær feil?Du får største blenderåpning f/3.5 kun ved 70mm brennvidde,videre største blenderåpning f/4.5 ved 210mm brennvidde. Minste blenderåpning er f/32 (iallefall på de fleste Canon EOS) for begge brennvidder. 5511611[/snapback] Ja, er klar over det. Det er bare på 70mm jeg har prøvd også, men det går altså ikke. aggh.. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Merkelig hvis du ikke får full åpning på 70mm. Da er det noe som henger mekanisk, eller noe slikt. Har ikke noen annen erfaring med elektronisk styrt blender enn med de tre objektivene jeg har til min 20D, og har aldri opplevd noen kommunikasjonsproblemer mellom disse og huset. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå