Chatrine17 Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Har brukt mitt Sapphire Radeon 9250 uten problem i over ett år nå. I dag ville plutserlig ikke maskinen starte skikkelig og det kom ikke signal til skjermen. Byttet så skjermkort med en annen maskin. Maskina mi startet da uten problem, det gjorde ikke den andre maskinen med mitt kort. Hva kan ha skjedd med kortet? Har det bare dødd over natta? Det kan nevnes at jeg i det siste har kjørt 2 maskiner på KVM switch. Jeg tror også at jeg endra oppløsninga til 1280x1024 i går. Hva kan være feil? Håper noen kan hjelpe! Lenke til kommentar
meeg Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Har du forsøkt å starte i safe mode? F8 under oppstart, og velg da safe mode. Eventuelt starte i "VGA mode" eller "Last known good configuration". Lenke til kommentar
Chatrine17 Skrevet 28. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2006 Problemet er at det er svart skjerm så jeg ser ikke en dritt Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Endret oppløsning opp eller ned? Kan være refresh rate som ikke støttes? Lenke til kommentar
zandzpider Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Problemet er at det er svart skjerm så jeg ser ikke en dritt 5511395[/snapback] Hjelper vel lite når skjermen er svart i bios... Lenke til kommentar
Chatrine17 Skrevet 28. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2006 Endret oppløsning opp eller ned? Kan være refresh rate som ikke støttes? Endret den opp. Rart at det ikke funker i den andre maskinen heller. Skal vel være bare å sette inn å starte maskinen...Er det mulig å "resette" kortet på noe vis? Innstillinger som er er lagret i kortet? Har ikke peiling på dette. Lenke til kommentar
twotoneblue Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Endret oppløsning opp eller ned? Kan være refresh rate som ikke støttes? Endret den opp. Rart at det ikke funker i den andre maskinen heller. Skal vel være bare å sette inn å starte maskinen...Er det mulig å "resette" kortet på noe vis? Innstillinger som er er lagret i kortet? Har ikke peiling på dette. 5511687[/snapback] Jeg har hatt noen episoder som ligner, og det funker stort sett og resette/cleare CMOS'en. Hvis du ikke er redd for en tur inn i BIOSen etterpå for å tune tinga tilbake til sånn du hadde det mvh Canakas Lenke til kommentar
Chatrine17 Skrevet 28. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2006 Jeg har hatt noen episoder som ligner, og det funker stort sett og resette/cleare CMOS'en. Er det ikke rart at det ikke funker på noen maskiner da? Kan jo alltids forsøke å resette BIOS, har vel bare standardinstillinger der uansett. Lenke til kommentar
Ulf Isaksen Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Når jeg fikk det problemet var det cpuen som hadde dødd. da virket ikke diskettstasjonen og dvd-spilleren skiggeligt heller Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå