Gå til innhold

SMS ringetone system

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har eget gateway for sms, men jeg lurer på hvordan jeg kan lage sånn at folk kan bestille ringetoner/bilder via sms til mobilen sin?

Jeg vet at det med ringetoner krever noe TONO greier, og det ordner jeg. Men trenger et system for å lage det, noen som vet hvordan eller vet om et system som jeg kan bruke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes selskaper som allerede har alt innholdet du trenger, og et ferdig system.

Problemet med å sette opp noe slik selv blandt annet opphavsrettigheter og TONO, men i tillegg korte fire siffer nummer. Disse koster sist jeg sjekket 100.000 pr. operatør, så du må betale 100.000 til både netcom og telenor dersom du ønsker et slikt nummer.

Mye billigere blir det dersom du setter opp et nummer med 5 siffer.

Når dette er gjort så må du skaffe deg en sms gateway som støtter mottak av meldinger, og så trenger du en MMS gateway. Alt dette er i tillegg til selve systemet du må opprette.

Dersom du ikke er veldig bra på PHP vil jeg anbefale deg å benytte deg av ferdige løsninger.

Lenke til kommentar

Du har ikke nevnt det over. Du sier at du har en sms gateway, og det er ikke nok! I tillegg trenger du mottak av meldinger, i tillegg til at du trenger en MMS gateway - det er ikke det samme som en sms gateway!

Dessuten burde du ha et enkelt nummer å sende meldinger til - og det nevner du heller ikke noe om. Videre må du i tillegg ha en avtale om utsendelse av overtakserte meldinger, slik at du får betalt for sms meldingene dine.

Det vil være ganske bortkastet å bruke masse tid på å komme med mange tips til et slikt script dersom du ikke har planer om å ordne alt dette først.

Carrot er vel en av våre største leverandører av slike gateways og overtaksterte meldinger - men jeg mener å huske at deres avtaler har et etabelringsgebyr på 10 000 +

Dersom du har ordnet alt dette så kan jeg gi deg noen tips for et slikt system. I tillegg til et "medium" avansert script må du bruke SQL litt medium avansert også. Du er blandt annet avhengig av COMMIT funksjoner slik at du ikke tar betalt for noe som ikke sendes til kundene dine osv.

Ta gjerne en titt på hotscripts.com å se om du finner noe der - men uansett så vil jeg ikke anbefale deg å benytte et ferdig script. Denne typen scripts burde du ha inngående kunnskaper om, slik at dersom det oppstår en feil er du i stand til å rette den selv!

Ser at du har fått til å sende sms, men som jeg forsøker å si - å sende en sms har ingen ting med dette å gjøre. Sende sms kan gjøres utrolig enkelt via mange hundre sms gateways, det er ikke det du er på jakt etter.

Lenke til kommentar

Vel vi har nummer og alt sånt pga sponsor. Vi får det fra et selskap osv osv. Så vi har på en måte alt vi trenger for å lage dette systemet, men tingen er at jeg ikke vet hvor vi skal starte.

Jeg vil helst lage dette selv. Men med hjelp fra dere.

Lenke til kommentar

Hmm, da må jeg komme tilbake til deg. Jeg mener jeg har det skjønner du, men må høre med dem først.

Kommer tilbake til deg med det, men hvis jeg ikke har det så kan jeg lett få det p.g.a avtalen.

PHP klarer jeg som regel å lese meg til, men da må jeg lese og om du skjønner. Ting setter seg ikke i hodet mitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...